بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

پاسخ
 
ابزار گفتگو
قديمي Monday 26 August 2013   #1
alavee
يا اميرالمؤمنين حيدر(ع)
 
نشان alavee
 
تاريخ ثبت نام: Jul 2008
مكان: ايران اسلامي
پاسخ‌ها: 1,292
چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

ادامه بحثی که در سرنگار «حضور خود را با صلوات بر محمد و آل محمد به ثبت برسانيد» مطرح شده بود.

نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
فکر کنم هنوز گروه پاسخ به شبهات سایت ولی عصر جواب این شبهه را نداده اند و اگر نه الان دستت از جواب دادن خالی نبود!!! منظورم رو که متوجه میشی خیلی تابلویی زیگورات...
و هنوزهم منتظریم کسی پاسخ دهد که چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(حضرت ابوبکر) داده است؟؟؟!!!
نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
اسلام این بزرگواران را با یک ایه از قران ثابت کردم و جوابی هم از شما دریافت نکردیم...
اگر انها مومن و مسلمان نبودند پس چرا خداوند به انها وعده قطعی بهشت داده است؟؟؟
مگر غیر مسلمان هم وارد بهشت میشود؟؟؟؟
ما هم از یک آیه ثابت می کنیم که ابوبکر مؤمن نبوده.
الاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُواْ ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿۴۰﴾
اولا: پیامبر نیاز به همراه نداشته، چرا که خداوند خودش او را یاری می کند (الاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ) و همچنین (وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا)
ثانیاً: خداوند سکینه وآرامش خود را بر پیامبر فرو فرستاد نه بر هر دوی آنها (فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ) در حالی که خداوند آرامش را بر دل پیامبر و مؤمنان می فرستد. (ثُمَّ أَنَزلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَنزَلَ جُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا وَعذَّبَ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَذَلِكَ جَزَاء الْكَافِرِينَ ﴿۲۶ سوره توبه﴾) و نیز (إِذْ جَعَلَ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَنزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَى وَكَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿۲۶ـ سوره فتح﴾)
اگر ابوبکر مؤمن می بود سکینه بر او هم نازل می شد.

ثالثا‍ً: صرف همراهی با پیامبر فضیلت محسوب نمی شود چرا که لفظ «صاحب» برای کفار هم بکار رفته. (وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجْنُونٍ ﴿۲۲ تکویر﴾)
__________________

آخرين ويرايش alavee ، Monday 26 August 2013 در 12:50AM.
alavee حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
تعداد 8 كاربر از alavee بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #2
ایت الله شریعتمداری
تمام هستی و ابرویم فدای چادر خاکی فاطمه
 
نشان ایت الله شریعتمداری
 
تاريخ ثبت نام: May 2012
پاسخ‌ها: 227
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

بسمه تعالی شانه
جناب فقط خدا . اگر بنده از صحیح ترین کتب های شما اثبات نمایم غاصبان ولایت . عمر . عثمان . ابابکر . فقط ظاهری به حضرت محمد صلی الله علیه و اله ایمان اوردند ایا حاضرید از اینها برائت و بیزاری بجویید؟؟
ایت الله شریعتمداری حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
تعداد 3 كاربر از ایت الله شریعتمداری بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #3
ZYGORAT
عضو ثابت
 
نشان ZYGORAT
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2007
پاسخ‌ها: 969
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

جناب ابن تیمیه و یا سیف الله در تالار شبکه کلمه (فقط 2 تایپیکت را وقت داشتم پیدا کنم)!!!!!و یا فقط خدا

منتظر افاضات شما هستیم
__________________
عن عبدالله بن مسعود ، عن النبي قال : إن لله ملائكة سياحين يبلغون ، عن أمتي السلام قال : وقال رسول الله حياتي خير لكم تحدثون وتحدث لكم ووفاتى خير لكم تعرض على أعمالكم ، فما رأيت من خير حمدت الله عليه وما رأيت من شر إستغفرت الله لكم ، رواه البزار ورجاله رجال الصحيح.
مجمع الزوائد


ZYGORAT حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
تعداد 2 كاربر از ZYGORAT بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #4
ZYGORAT
عضو ثابت
 
نشان ZYGORAT
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2007
پاسخ‌ها: 969
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

ابوبکر همراه همیشه محزون و ...... پیامبر

بر فرض که شما ثابت کردید پس چرا ابوبکر با سخن پیامبر آرام نشد و سکینه فقط بر پیامبر نازل شد؟؟؟
« الاّ تَنْصُروُهُ فَقَدْ نَصَرهُ اللّهُ اِذْ اَخْرَجَهُ الَّذینَ کَفَروُا ثانِیَ اثْنَیْنِ اْذْ هُما فی الْغارِ اِذْ یَقُولُ لِصاحِبِهِ لاتَحْزَنْ اِنَّ اللّهَ مَعَنا فَاَنْزَلَ اللّهُ سَکِینَتَهُ عَلَیْهِ وَ اَیَّدَهُ بِجُنُود لَمْ تَرَوْها

مگر سکینه بر مومنین هم نازل نمیشود« سوره ی فتح آیه 4(هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَعَ إِيمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا»پس اینجا سکینه بر یک نفر نازل شد است حالا انتخاب با خود شماست و عقلتان آیا ابوبکر مومن بود یا پیامبر؟

و در آیه از فعل ماضی استفاده نشده و از یقول استفاده شده است این نکته به این معنی است که پیامبر به خلیفه ی شما هموراه می گفته است که نترس خدا با ماست اما کو گوش شنوا ؟

و چرا وقتی حضرت به او این را گفت او آرام نشد و مدام گریه می کرد ؟

و پیامبر فقط به این جمل اکتفا نکرده است

إذ يقول رسول الله لصاحبه أبي بكر لا تحزن وذلك أنه خاف من الطلب أن يعلموا بمكانهما فجزع من ذلك فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم لا تحزن لأن الله معنا والله ناصرنا فلن يعلم المشركون بنا ولن يصلوا إلينا.

الطبري، ج 10، ص 136
اين جملات به هر غمگينى گفته مى‌شد؛ آن‌هم از زبان پيامبر خدا، حزنش پايان مى‌يافت و قلبش آرام مى‌گرفت؛ اما چرا حزن و اندوه ابوبكر پايانى نداشت؟


و اما در آخر از شیخ طوسی

وقوله لا تحزن إن لم يكن ذما فليس بمدح بل هو نهي محض عن الخوف.
التبيان في تفسير القرآن، ج 5، ص 223

و برای رد همه ی استدلالات شما از آیه ی غار گرفته تا و السابقون یک حدیث از بخاری !کافی است

حدثنا مُوسَى بن إِسْمَاعِيلَ حدثنا أبو عَوَانَةَ عن أبي بِشْرٍ عن يُوسُفَ بن مَاهَكَ قال كان مَرْوَانُ على الْحِجَازِ اسْتَعْمَلَهُ مُعَاوِيَةُ فَخَطَبَ فَجَعَلَ يَذْكُرُ يَزِيدَ بن مُعَاوِيَةَ لِكَيْ يُبَايَعَ له بَعْدَ أبيه فقال له عبد الرحمن بن أبي بَكْرٍ شيئا فقال خُذُوهُ فَدَخَلَ بَيْتَ عَائِشَةَ فلم يَقْدِرُوا فقال مَرْوَانُ إِنَّ هذا الذي أَنْزَلَ الله فيه «وَالَّذِي قال لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَا أَتَعِدَانِنِي» فقالت عَائِشَةُ من وَرَاءِ الْحِجَابِ ما أَنْزَلَ الله فِينَا شيئا من الْقُرْآنِ إلا أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ عُذْرِي.
از يوسف بن ماهك نقل شده است كه معاويه بن أبى سفيان، مروان را به حكومت حجاز منصوب كرده بود، مروان خطبه خواند و در آن از يزيد بن معاويه نام برد تا براى حكومت بعد از پدرش از مردم بيعت بگيرد. عبد الرحمن بن أبى بكر چيزى گفت، مروان گفت: او را بگيريد. عبد الرحمن وارد خانه عائشه شد و آن‌ها نتوانستند او را دستگير كنند. مروان گفت: او كسى است كه خداوند اين آيه را در باره او نازل كرده است: « و آن كس كه به پدر و مادر خود گويد: «اف بر شما، آيا به من وعده مى‏دهيد كه زنده خواهم شد...».
عائشه از پشت پرده گفت: هيچ چيزى از قرآن در باره ما خاندان نازل نشده است؛ مگر اين كه خداوند [آيه] عذر مرا نازل كرده است (اشاره به آيه افك).
صحيح البخاري، ج 4، ص 1827، ح4550،
__________________
عن عبدالله بن مسعود ، عن النبي قال : إن لله ملائكة سياحين يبلغون ، عن أمتي السلام قال : وقال رسول الله حياتي خير لكم تحدثون وتحدث لكم ووفاتى خير لكم تعرض على أعمالكم ، فما رأيت من خير حمدت الله عليه وما رأيت من شر إستغفرت الله لكم ، رواه البزار ورجاله رجال الصحيح.
مجمع الزوائد



آخرين ويرايش ZYGORAT ، Monday 26 August 2013 در 10:35AM.
ZYGORAT حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
تعداد 2 كاربر از ZYGORAT بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #5
alavee
يا اميرالمؤمنين حيدر(ع)
 
نشان alavee
 
تاريخ ثبت نام: Jul 2008
مكان: ايران اسلامي
پاسخ‌ها: 1,292
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

با سلام
در عنوان سرنگار به اشتباه به جای آیا ، چرا نوشته شده؛ از همه دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) معذرت می خوام.
چرا آیا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

جواب: بر اساس آیات و روایات خیر
__________________
alavee حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از alavee بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #6
فقط خدا
میتواند...
 
نشان فقط خدا
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2013
مكان: أرض الله واسعة
پاسخ‌ها: 941
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط alavee نوشته شده است نمايش نوشته
ادامه بحثی که در سرنگار «حضور خود را با صلوات بر محمد و آل محمد به ثبت برسانيد» مطرح شده بود.





ما هم از یک آیه ثابت می کنیم که ابوبکر مؤمن نبوده.
الاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُواْ ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿۴۰﴾
اولا: پیامبر نیاز به همراه نداشته، چرا که خداوند خودش او را یاری می کند (الاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ) و همچنین (وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا)
ثانیاً: خداوند سکینه وآرامش خود را بر پیامبر فرو فرستاد نه بر هر دوی آنها (فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ) در حالی که خداوند آرامش را بر دل پیامبر و مؤمنان می فرستد. (ثُمَّ أَنَزلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَنزَلَ جُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا وَعذَّبَ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَذَلِكَ جَزَاء الْكَافِرِينَ ﴿۲۶ سوره توبه﴾) و نیز (إِذْ جَعَلَ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَنزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَى وَكَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿۲۶ـ سوره فتح﴾)
اگر ابوبکر مؤمن می بود سکینه بر او هم نازل می شد.

ثالثا‍ً: صرف همراهی با پیامبر فضیلت محسوب نمی شود چرا که لفظ «صاحب» برای کفار هم بکار رفته. (وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجْنُونٍ ﴿۲۲ تکویر﴾)
سلام علیکم و رحمة الله

بسیار خوب ...که اینطور...
واقعا نمیدونم چی باید بگم...

اگر کسی ذره ای از اداب مباحثه و مناظره اطلاعی داشته باشد،خیلی زود متوجه خواهد شد که شما نتوانستید اصل استدلال بنده مبنی بر بهشتی بودن حضرت ابوبکر را رد کنید!!
تنها کاری که انجام داده اید این است که با طرح شبهه جدید به سوی جلو فرار کنید!!!

شما واقعا نمیدانید که تعارض فرع بر حجیت است!!!؟؟
شما اول باید اصل استناد بنده به ایه 100 سوره توبه را مبنی بر بهشتی بودن حضرت ابوبکر را رد کنید،سپس اقدام به طرح معارض یا شبهه جدید کنید!!!

اینگونه بحث کردن نشان میدهد که شما اصل استدلال بنده مبنی بر بهشتی بودن حضرت ابوبکر را قبول دارید!!!امیدوارم متوجه باشید...
نتیجه اینکه بنده خیلی راحت با استناد به ایه 100 سوره توبه ،توانستم بهشتی بودن حضرت ابوبکر را اثبات کنم و در این مورد بخصوص از شما جواب قابل توجهی دریافت نکرده ایم!!

قبل از اینکه شبهه یا معارض جدید طرح کنید تکلیف ما را روشن کنید که:

ایا با توجه به ایه 100 سوره توبه(دقت کنید فعلا فقط همین ایه) به بهشتی بودن حضرت ابوبکر اعتراف میکنید یا خیر؟؟؟

اگر اعتراف میکنید که طبق صریح این ایه خداوند به اولین مهاجرین ( که اولین نفر از انها حضرت ابوبکر بوده است) وعده قطعی بهشت داده است، برویم سراغ حل معارض و شبهه جدید شما یعنی ایه غار.

ولی اگر قبول ندارید که طبق ایه 100 سوره توبه ،حضرت ابوبکر جزء اولین مهاجرین نیست و در نتیجه بهشت بر ایشان واجب نمیشود!! پس باید دلائل خود را در این مورد بخصوص مطرح کنید همانطور که ما دلائل خود را مطرح کرده ایم...
نه اینکه بروید مثل کودکان (خودش میدونه کیو میگم) معارض یا شبهه جدید طرح کنید

اول این را پاسخ دهید تا من جواب شبهه بچه گانه شما را نیز بدهم..
__________________
یا الله

خوش تر از جان چه بود جان برود باک مدار
غم رفتن چه خوری چون به از ان می اید
فقط خدا حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Monday 26 August 2013   #7
ZYGORAT
عضو ثابت
 
نشان ZYGORAT
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2007
پاسخ‌ها: 969
نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
سلام علیکم و رحمة الله

بسیار خوب ...که اینطور...
واقعا نمیدونم چی باید بگم...

اگر کسی ذره ای از اداب مباحثه و مناظره اطلاعی داشته باشد،خیلی زود متوجه خواهد شد که شما نتوانستید اصل استدلال بنده مبنی بر بهشتی بودن حضرت ابوبکر را رد کنید!!
تنها کاری که انجام داده اید این است که با طرح شبهه جدید به سوی جلو فرار کنید!!!

شما واقعا نمیدانید که تعارض فرع بر حجیت است!!!؟؟
شما اول باید اصل استناد بنده به ایه 100 سوره توبه را مبنی بر بهشتی بودن حضرت ابوبکر را رد کنید،سپس اقدام به طرح معارض یا شبهه جدید کنید!!!

اینگونه بحث کردن نشان میدهد که شما اصل استدلال بنده مبنی بر بهشتی بودن حضرت ابوبکر را قبول دارید!!!امیدوارم متوجه باشید...
نتیجه اینکه بنده خیلی راحت با استناد به ایه 100 سوره توبه ،توانستم بهشتی بودن حضرت ابوبکر را اثبات کنم و در این مورد بخصوص از شما جواب قابل توجهی دریافت نکرده ایم!!

قبل از اینکه شبهه یا معارض جدید طرح کنید تکلیف ما را روشن کنید که:

ایا با توجه به ایه 100 سوره توبه(دقت کنید فعلا فقط همین ایه) به بهشتی بودن حضرت ابوبکر اعتراف میکنید یا خیر؟؟؟

اگر اعتراف میکنید که طبق صریح این ایه خداوند به اولین مهاجرین ( که اولین نفر از انها حضرت ابوبکر بوده است) وعده قطعی بهشت داده است، برویم سراغ حل معارض و شبهه جدید شما یعنی ایه غار.

ولی اگر قبول ندارید که طبق ایه 100 سوره توبه ،حضرت ابوبکر جزء اولین مهاجرین نیست و در نتیجه بهشت بر ایشان واجب نمیشود!! پس باید دلائل خود را در این مورد بخصوص مطرح کنید همانطور که ما دلائل خود را مطرح کرده ایم...
نه اینکه بروید مثل کودکان (خودش میدونه کیو میگم) معارض یا شبهه جدید طرح کنید

اول این را پاسخ دهید تا من جواب شبهه بچه گانه شما را نیز بدهم..
یعنی عایشه دروغ گفته است که بجز آیه افک هیچ آیه ای درباره ی خاندان ما نمیباشد؟
صحیح بخاری جلد 4 ص1827
شما خودتان انتخاب کنید شما دروغ می گویی یا عاشه

آخرين ويرايش ZYGORAT ، Monday 26 August 2013 در 01:02PM.
ZYGORAT حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از ZYGORAT بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #8
فقط خدا
میتواند...
 
نشان فقط خدا
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2013
مكان: أرض الله واسعة
پاسخ‌ها: 941
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط ZYGORAT نوشته شده است نمايش نوشته
ا
و برای رد همه ی استدلالات شما از آیه ی غار گرفته تا و السابقون یک حدیث از بخاری !کافی است
[/FONT]
حدثنا مُوسَى بن إِسْمَاعِيلَ حدثنا أبو عَوَانَةَ عن أبي بِشْرٍ عن يُوسُفَ بن مَاهَكَ قال كان مَرْوَانُ على الْحِجَازِ اسْتَعْمَلَهُ مُعَاوِيَةُ فَخَطَبَ فَجَعَلَ يَذْكُرُ يَزِيدَ بن مُعَاوِيَةَ لِكَيْ يُبَايَعَ له بَعْدَ أبيه فقال له عبد الرحمن بن أبي بَكْرٍ شيئا فقال خُذُوهُ فَدَخَلَ بَيْتَ عَائِشَةَ فلم يَقْدِرُوا فقال مَرْوَانُ إِنَّ هذا الذي أَنْزَلَ الله فيه «وَالَّذِي قال لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَا أَتَعِدَانِنِي» فقالت عَائِشَةُ من وَرَاءِ الْحِجَابِ ما أَنْزَلَ الله فِينَا شيئا من الْقُرْآنِ إلا أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ عُذْرِي.
از يوسف بن ماهك نقل شده است كه معاويه بن أبى سفيان، مروان را به حكومت حجاز منصوب كرده بود، مروان خطبه خواند و در آن از يزيد بن معاويه نام برد تا براى حكومت بعد از پدرش از مردم بيعت بگيرد. عبد الرحمن بن أبى بكر چيزى گفت، مروان گفت: او را بگيريد. عبد الرحمن وارد خانه عائشه شد و آن‌ها نتوانستند او را دستگير كنند. مروان گفت: او كسى است كه خداوند اين آيه را در باره او نازل كرده است: « و آن كس كه به پدر و مادر خود گويد: «اف بر شما، آيا به من وعده مى‏دهيد كه زنده خواهم شد...».
عائشه از پشت پرده گفت: هيچ چيزى از قرآن در باره ما خاندان نازل نشده است؛ مگر اين كه خداوند [آيه] عذر مرا نازل كرده است (اشاره به آيه افك).
صحيح البخاري، ج 4، ص 1827، ح4550،

برادر عزیز انچه که شما از این روایت برداشت میکنید با انچه که در قران و روایات دیگر وجود دارد
زمین تا اسمان فرقش است
حضرت عایشه در این روایت برای پاسخ به مروان در مقام رفع اتهام از خود و نزدیکانش
میباشد و میفرماید:
خداوند در مورد ما ایه ای نازل نکرده مگر اینکه عذر ان را نیز نازل فرموده ، یعنی ایشان اشاره
به قضیه افک میکنند که خداوند برای رفع اتهام از ایشان ایات افک را نازل میکند ایاتی که فضائل بیشماریرا برای حضرت عایشه اثبات خواهد کرد


اگر برداشت شما را از این این روایت داشته باشیم در این صورت تکلیف ایات
بیشماری که در مورد زنان پیامبر از جمله حضرت عایشه وجود دارد چه میشود مثل:

" وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتِينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَه

إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِير""

در این ایه به نظر شما به غیر از لفظ اهل بیت ضمائر جمع مونث به چه کسانی اشاره دارد؟


""يا نِساءَ النَّبِيِّ: لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ: فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْل"" (32 احزاب)

""النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم""(احزاب 6)

ایا قبول ندارید که این ایات در شان همسران پیامبر از جمله حضرت عایشه نازل شده اند؟
اگر قبول ندارید که دیگر با شما بحثی نداریم، ولی اگر قبول دارید در این صورت استدلال شما
به حدیث بخاری زیر سوال خواهد رفت!!
__________________
یا الله

خوش تر از جان چه بود جان برود باک مدار
غم رفتن چه خوری چون به از ان می اید
فقط خدا حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Monday 26 August 2013   #9
ZYGORAT
عضو ثابت
 
نشان ZYGORAT
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2007
پاسخ‌ها: 969
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
برادر عزیز انچه که شما از این روایت برداشت میکنید با انچه که در قران و روایات دیگر وجود دارد
زمین تا اسمان فرقش است
حضرت عایشه در این روایت برای پاسخ به مروان در مقام رفع اتهام از خود و نزدیکانش
میباشد و میفرماید:
خداوند در مورد ما ایه ای نازل نکرده مگر اینکه عذر ان را نیز نازل فرموده ، یعنی ایشان اشاره
به قضیه افک میکنند که خداوند برای رفع اتهام از ایشان ایات افک را نازل میکند ایاتی که فضائل بیشماریرا برای حضرت عایشه اثبات خواهد کرد



عایشه خودش گفته است که :

فقالت عَائِشَةُ من وَرَاءِ الْحِجَابِ ما أَنْزَلَ الله فِينَا شيئا من الْقُرْآنِ إلا أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ عُذْرِي.

ولی شعیان حتی این آیه را درباره ی عایشه نمی دانند و هیچ آیه ی دیگر را

بر فرض که درباره ی عایشه باشد و حتی از این هم بالا تر درآیه اسم شخص آمده باشد و گفته باشد که زنا نکرده است آیا این فضیلتی دارد ؟

اگر از زنان پیامبر زنا نکرده باشند این فضیلت است ؟

ببیند مردم که چقدر دست اهل سنت برای فضائل آنها خالیست که حتی اینکه خداوند قضیه ی افک را در قرآن آورده است و فرموده که یکی ازط زن های پیامبر زنا نکرده است و شما صحابه دروغ گفته اید این را فضیلت می دانند ؟

خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داد !



نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
اگر برداشت شما را از این این روایت داشته باشیم در این صورت تکلیف ایات
بیشماری که در مورد زنان پیامبر از جمله حضرت عایشه وجود دارد چه میشود مثل:

" وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتِينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَه
نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته

اگر آیه شامل عایشه می شود پس چرا او به حرف خدا گوش نکرد و با حضرت علی جنگید و هزاران مسلمان را کشت ؟دیگه جنگ جمل اظهر من الشمس است

مگر خدا نمی فرماید :

أَطِیعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبُّ الْکَافِرِینَ

خوب خود شما اعتراف کردید !!!!!!!

نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِير""

در این ایه به نظر شما به غیر از لفظ اهل بیت ضمائر جمع مونث به چه کسانی اشاره دارد؟
نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته

یک ادعای عجیب و خنده داد شما یک ضمیر مونث به من نشان بده؟؟ !!

یذهب «مذکر»
عنکم «مذکر »
یطهرکم«مذکر»



نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
""يا نِساءَ النَّبِيِّ: لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ: فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْل"" (32 احزاب)

""النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم""(احزاب 6)

ایا قبول ندارید که این ایات در شان همسران پیامبر از جمله حضرت عایشه نازل شده اند؟
اگر قبول ندارید که دیگر با شما بحثی نداریم، ولی اگر قبول دارید در این صورت استدلال شما
به حدیث بخاری زیر سوال خواهد رفت!!


در حدیث عایشه می گوید هیچ کدام از خاندان من یعنی پدرش و مادرش ووو

ما در اینجا در باره ی ابوبکر داریم حرف میزنیم آقای .....
و بقیه ی اقوال علمای شما اگر خواست تقدیم کنم !!!
__________________
عن عبدالله بن مسعود ، عن النبي قال : إن لله ملائكة سياحين يبلغون ، عن أمتي السلام قال : وقال رسول الله حياتي خير لكم تحدثون وتحدث لكم ووفاتى خير لكم تعرض على أعمالكم ، فما رأيت من خير حمدت الله عليه وما رأيت من شر إستغفرت الله لكم ، رواه البزار ورجاله رجال الصحيح.
مجمع الزوائد



آخرين ويرايش ZYGORAT ، Monday 26 August 2013 در 02:17PM.
ZYGORAT حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از ZYGORAT بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #10
فقط خدا
میتواند...
 
نشان فقط خدا
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2013
مكان: أرض الله واسعة
پاسخ‌ها: 941
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط ZYGORAT نوشته شده است نمايش نوشته
جناب ابن تیمیه و یا سیف الله در تالار شبکه کلمه (فقط 2 تایپیکت را وقت داشتم پیدا کنم)!!!!!و یا فقط خدا

منتظر افاضات شما هستیم
زیگورات دادش به پرو پای من نپیچ !!هنوز خیلی چیزا رو نگفتم.... نذار که....

تو اسم کاربری منو خوب نتونستی تشخیص بدی...
ولی من اسم کاربری تو رو خوب تشخیص دادم خودتم خوب میدونی...

حالا بماند تا بعدا...
__________________
یا الله

خوش تر از جان چه بود جان برود باک مدار
غم رفتن چه خوری چون به از ان می اید
فقط خدا حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Monday 26 August 2013   #11
ZYGORAT
عضو ثابت
 
نشان ZYGORAT
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2007
پاسخ‌ها: 969
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
زیگورات دادش به پرو پای من نپیچ !!هنوز خیلی چیزا رو نگفتم.... نذار که....

تو اسم کاربری منو خوب نتونستی تشخیص بدی...
ولی من اسم کاربری تو رو خوب تشخیص دادم خودتم خوب میدونی...

حالا بماند تا بعدا...
شما ه هیچ کدام از آنها نیستی و فقط مطالب آنها را کپی و بعدهم پیست می کنی به همین سادگی !!!!
__________________
عن عبدالله بن مسعود ، عن النبي قال : إن لله ملائكة سياحين يبلغون ، عن أمتي السلام قال : وقال رسول الله حياتي خير لكم تحدثون وتحدث لكم ووفاتى خير لكم تعرض على أعمالكم ، فما رأيت من خير حمدت الله عليه وما رأيت من شر إستغفرت الله لكم ، رواه البزار ورجاله رجال الصحيح.
مجمع الزوائد



آخرين ويرايش ZYGORAT ، Monday 26 August 2013 در 02:26PM.
ZYGORAT حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از ZYGORAT بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #12
فقط خدا
میتواند...
 
نشان فقط خدا
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2013
مكان: أرض الله واسعة
پاسخ‌ها: 941
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط ZYGORAT نوشته شده است نمايش نوشته


عایشه خودش گفته است که :

فقالت عَائِشَةُ من وَرَاءِ الْحِجَابِ ما أَنْزَلَ الله فِينَا شيئا من الْقُرْآنِ إلا أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ عُذْرِي.

ولی شعیان حتی این آیه را درباره ی عایشه نمی دانند و هیچ آیه ی دیگر را

بر فرض که درباره ی عایشه باشد و حتی از این هم بالا تر درآیه اسم شخص آمده باشد و گفته باشد که زنا نکرده است آیا این فضیلتی دارد ؟

اگر از زنان پیامبر زنا نکرده باشند این فضیلت است ؟

ببیند مردم که چقدر دست اهل سنت برای فضائل آنها خالیست که حتی اینکه خداوند قضیه ی افک را در قرآن آورده است و فرموده که یکی ازط زن های پیامبر زنا نکرده است و شما صحابه دروغ گفته اید این را فضیلت می دانند ؟

خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمق ها قرار داد !




اگر آیه شامل عایشه می شود پس چرا او به حرف خدا گوش نکرد و با حضرت علی جنگید و هزاران مسلمان را کشت ؟دیگه جنگ جمل اظهر من الشمس است

مگر خدا نمی فرماید :

أَطِیعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبُّ الْکَافِرِینَ

خوب خود شما اعتراف کردید !!!!!!!


یک ادعای عجیب و خنده داد شما یک ضمیر مونث به من نشان بده؟؟ !!

یذهب «مذکر»
عنکم «مذکر »
یطهرکم«مذکر»





در حدیث عایشه می گوید هیچ کدام از خاندان من یعنی پدرش و مادرش ووو

ما در اینجا در باره ی ابوبکر داریم حرف میزنیم آقای .....
و بقیه ی اقوال علمای شما اگر خواست تقدیم کنم !!!

ای خدا شکرت ببین ما داریم با کیا بحث میکنیم...

حال و حوصله ندارم جواب این اشکالات بچه گانه را بدهم...

فقط یک چیزو به من بگو: ایا حضرت عایشه جزء مصادیق این دو ایه هستند یا خیر؟

"يا نِساءَ النَّبِيِّ: لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ: فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْل"" (32 احزاب)

""النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم""(احزاب 6)

ایا قبول ندارید که این ایات در شان همسران پیامبر از جمله حضرت عایشه نازل شده اند؟
اگر قبول ندارید که دیگر با شما بحثی نداریم، ولی اگر قبول دارید در این صورت استدلال شما
به حدیث بخاری زیر سوال خواهد رفت!!

قضاوت این بحث باشد با خوانندگان عزیز...
__________________
یا الله

خوش تر از جان چه بود جان برود باک مدار
غم رفتن چه خوری چون به از ان می اید
فقط خدا حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Monday 26 August 2013   #13
فقط خدا
میتواند...
 
نشان فقط خدا
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2013
مكان: أرض الله واسعة
پاسخ‌ها: 941
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط ZYGORAT نوشته شده است نمايش نوشته


خوب خود شما اعتراف کردید !!!!!!!
[/SIZE][/SIZE]
[SIZE=4]
یک ادعای عجیب و خنده داد شما یک ضمیر مونث به من نشان بده؟؟ !!

یذهب «مذکر»
عنکم «مذکر »
یطهرکم«مذکر»

استاد!!!
منظورم این ضمائر است:

" وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتِينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَه

حالا بمن بگو این ضمائر به چه کسانی بر می گردد؟؟؟
__________________
یا الله

خوش تر از جان چه بود جان برود باک مدار
غم رفتن چه خوری چون به از ان می اید
فقط خدا حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Monday 26 August 2013   #14
ZYGORAT
عضو ثابت
 
نشان ZYGORAT
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2007
پاسخ‌ها: 969
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته

ای خدا شکرت ببین ما داریم با کیا بحث میکنیم...

حال و حوصله ندارم جواب این اشکالات بچه گانه را بدهم...

فقط یک چیزو به من بگو: ایا حضرت عایشه جزء مصادیق این دو ایه هستند یا خیر؟

"يا نِساءَ النَّبِيِّ: لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ: فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْل"" (32 احزاب)

""النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم""(احزاب 6)

ایا قبول ندارید که این ایات در شان همسران پیامبر از جمله حضرت عایشه نازل شده اند؟
اگر قبول ندارید که دیگر با شما بحثی نداریم، ولی اگر قبول دارید در این صورت استدلال شما
به حدیث بخاری زیر سوال خواهد رفت!!

قضاوت این بحث باشد با خوانندگان عزیز...
یعنی شما می گویید این روایت از بخاری ضعیف است و یا عایشه دروغ گفته است ؟
__________________
عن عبدالله بن مسعود ، عن النبي قال : إن لله ملائكة سياحين يبلغون ، عن أمتي السلام قال : وقال رسول الله حياتي خير لكم تحدثون وتحدث لكم ووفاتى خير لكم تعرض على أعمالكم ، فما رأيت من خير حمدت الله عليه وما رأيت من شر إستغفرت الله لكم ، رواه البزار ورجاله رجال الصحيح.
مجمع الزوائد


ZYGORAT حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از ZYGORAT بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 26 August 2013   #15
ZYGORAT
عضو ثابت
 
نشان ZYGORAT
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2007
پاسخ‌ها: 969
ج: چرا خداوند از غاصب حق خلافت حضرت علی و قاتل حضرت فاطمه ابراز رضایت کرده و وعده قطعی بهشت به او(ابوبکر) داده است؟؟؟!

نقل قول:
در اصل توسط فقط خدا نوشته شده است نمايش نوشته
استاد!!!
منظورم این ضمائر است:

" وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتِينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَه

حالا بمن بگو این ضمائر به چه کسانی بر می گردد؟؟؟
در این آیه همه ی ضمایر مونث هستند ولی در آیه ی تطهیر ضمایر مذکر هستند این بدان معنی است که مخاطب این آیه با آیه ی تطهیر با هم متفاوت است !!!!
__________________
عن عبدالله بن مسعود ، عن النبي قال : إن لله ملائكة سياحين يبلغون ، عن أمتي السلام قال : وقال رسول الله حياتي خير لكم تحدثون وتحدث لكم ووفاتى خير لكم تعرض على أعمالكم ، فما رأيت من خير حمدت الله عليه وما رأيت من شر إستغفرت الله لكم ، رواه البزار ورجاله رجال الصحيح.
مجمع الزوائد


ZYGORAT حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از ZYGORAT بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
پاسخ

Bookmarks


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 1 (0 عضو 1 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 01:38PM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts