بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

پاسخ
 
ابزار گفتگو
قديمي Tuesday 3 March 2015   #1
yamahdi
منتقم حق فاطمه(س)، بیا
 
نشان yamahdi
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2006
پاسخ‌ها: 1,131
روزنوشته ها: 16
Post فاطمه (س) را چه شد؟

بسم رب الشهدا و الصدیقین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ -سوره شورا، آیه 243-


یا رب الفاطمه بحق الفاطمه اشف صدرالفاطمه بظهورالحجه


فردا سالروز شهادت دختر پیامبر اسلام میباشد و آغاز ایام فاطمیه که تا تاریخ 3 جمادی الثانی ( که بقولی سالروز شهادت ام ابیها میباشد ادامه دارد.
سالروز شهادت کوثر پیامبر بر سینه هر محب اهل بیت سنگینی میکند و دشمنان اهل بیت عزم جزم کرده اند تا با شبهه افکنی و کمرنگ کردن این اتفاق ، آن را از اذهان شیعیان و حبین اهل بیت بزدایند و حساسیتی که به مقابله با ایام فاطمیه دارند به آن شدت حساس به مقابله با عاشورا و محرم وصفر نیستند . چراکه اگر بتوانند شهادت حضرت فاطمه زهرا را از اذهان پاک کنند یا اهمیتش را لوس کنند دیگر توجیه عاشورا براایشان کاری ندارد.
چرا که اگر خانه امیرالمومنین و فاطمه اتش زده نمیشد کسی جرات نمیکرد خیام ااهل حرم فرزندشان حسین را آتش بزند!! اگر پهلوی فاطمه نمیشکست و طناب بر گردن علی برای بیعت گرفتن نمی انداختند کسی جرات نمیکرد در کربلا فرزندانشان را قتل عام کنند و سر سرور جوانان بهشت راا ااز تن جدا کنند!!!
آری چنین است که نوک حمله را به ایام فاطمیه وشهادت دختر رسول اکرم گرفته اند ولی بر هر بیدار دلی قبر نامعلوم فاطمه نشان از واقعیتهای تلخ و ظلمهایی دارد که بر فاطمه و علی روا شده است.


یکی از شبهات بر شهادت فاطمه که دشمنان اهل بیت ادعا میکنند عدم وقوع ظلم بر فاطمه است. من در اینجا سعی خواهم کرد اتفاقاتی که بر فاطمه در کتب اهل سنت نوشته اند ذکر کنم.

البته من در مدارک کتب اهل سنت در مورد حمله ابوبکر و عمر به خانه فاطمه و غضب فاطمه از آنها
http://www.iranclubs.org/forums/blog.php?b=12391
چند مورد را آورده ام اگر توفیقی حاصل شد بیشتر به این مقال میپردازیم.

__________________
اللهم عجل علی ظهور قائم آل محمد - خـــــــــــــدایا کمکمان کن ترک کنیم هرآنچه که باعث تاخیر در ظهور میشود - حضرت رسول اكرم : براى شهادت حسين ، حرارت و گرمايى در دلهاى مؤمنان است كه هرگز سرد و خاموش نمى ‏شود.
فرمایشات گوهر بار حضرت امیرالمومنین علی برای درک بیشتر: به سخن توجه کن نه به سخنران . اشخاص را با حق بسنج، نه حق را با اشخاص
آیا وقت آن نرسیده که... (کلیک کن) [ - جانشینی حضرت علی بدستور خداوند متعال بوده و با آن دین اسلام کامل گشته - معنی "مولی " و " ولی" - ]جريان بيعت با ابوبكر در سقيفه از زبان عمر
آتش به خانه فاطمه و علی برای گرفتن بیعت برای ابوبکر ووصيت حضرت فاطمه بر دفن شبانه و نامعلوم بودن قبرش - مدارک کتب اهل سنت : غضب حضرت فاطمه ازابوبكر و عمر، حمله عمر به فاطمه زهرا و سقط فاطمه
Islam
shia

آخرين ويرايش yamahdi ، Tuesday 3 March 2015 در 06:13PM.
yamahdi حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از yamahdi بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 March 2015   #2
yamahdi
منتقم حق فاطمه(س)، بیا
 
نشان yamahdi
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2006
پاسخ‌ها: 1,131
روزنوشته ها: 16
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

بعداز شهادت پیامبر اسلام ، دنیا پرستی و ریاست طلبی همراه شد با حسادت و نفاق تا اصحاب بزرگ و نزدیک پیامبر، امر الهی در جانشینی پیامبر را که علی را برای خلافت انتخااب نموده بود فراموش کنند هرچند از این امر الهی در غدیر خم بیش از صد روز نگذشته بود.

چنین شد که جنازه رشول الله را دفن نکرده رها کردند و علی مشغول تجهیز جسد مبارک پیامبر بود که آنها در سقیفه جمع شده و ابوبکر رابرای برای خودشان خلیفه انتخاب نمودند. بعدا برای بیعت گرفتن به شهر مدینه رفتند و از مردم بیعت گرفتن ولی علی از بیعت با ابوبکر سرباز زد و همراه با چند نفر اصحاب مخالف بیعت در خانه خود بود که :

* بن‏خيزرانه در غرر خود مى‏گويد: «زيد بن اسلم گفت: من از كسانى بودم كه هنگام امتناع على و يارانش از بيعت، همراه عمر هيزم به در خانه فاطمه آورديم. عمر به فاطمه گفت: كسانى را كه در خانه هستند بيرون كن و الّا خانه را با ساكنانش آتش مى‏زنم. گفت: على، فاطمه، حسن، حسين و گروهى از اصحاب پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله در خانه بودند. فاطمه گفت: فرزندانم را آتش مى‏زنى؟! گفت: آرى به خدا قسم، يا بيرون مى‏آيند و بيعت مى‏كنند». (1)
1ـ نهج‏الحق، ص 271; نزديك به اين در: الامامة والسياسة، ص 12; تاريخ ابن‏شحنه، ص 164; تاريخ ابوالفدا، ج 1، ص 56; العقدالفريد، ج 2، ص 254; تاريخ يعقوبى، ج 2، ص 105

* حمد بن يحيى جابر بغدادى بلاذرى (متوفاى 270) نويسنده معروف و صاحب تاريخ بزرگ، رويداد فوق را در كتاب «انساب‏الاشراف» به گونه‏ى زير با چنين سندى نقل مى‏كند: مدائنى، از مسلمه بن محارب، از سليمان التيمى و از ابن‏عون :
«ابوبكر به دنبال على فرستاد تا بيعت كند، ولى على از بيعت با او امتناع ورزيد. سپس عمر همراه با فتيله (آتشزا) حركت كرد و با فاطمه در مقابل در خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: اى فرزند خطاب! آيا در صدد سوزاندن خانه من هستى؟ عمر گفت! بلى، اين كار كمك به چيزى است كه پدرت براى آن مبعوث شده است!».

«انّ أبابكر أرسل إلى عليّ يريد البيعة، فلم يبايع. فجاء عمر و معه فتيلة. فتلقته فاطمةُ على الباب، فقالت فاطمة: يا ابن الخطاب! أتراك محرّقاً عليّ بابي؟ قال: نعم، و ذلك أقوى فيما جاء به أبوك...». (1)

ـ انساب الأشراف 1/ 586، ط دار معارف، قاهره
__________________
اللهم عجل علی ظهور قائم آل محمد - خـــــــــــــدایا کمکمان کن ترک کنیم هرآنچه که باعث تاخیر در ظهور میشود - حضرت رسول اكرم : براى شهادت حسين ، حرارت و گرمايى در دلهاى مؤمنان است كه هرگز سرد و خاموش نمى ‏شود.
فرمایشات گوهر بار حضرت امیرالمومنین علی برای درک بیشتر: به سخن توجه کن نه به سخنران . اشخاص را با حق بسنج، نه حق را با اشخاص
آیا وقت آن نرسیده که... (کلیک کن) [ - جانشینی حضرت علی بدستور خداوند متعال بوده و با آن دین اسلام کامل گشته - معنی "مولی " و " ولی" - ]جريان بيعت با ابوبكر در سقيفه از زبان عمر
آتش به خانه فاطمه و علی برای گرفتن بیعت برای ابوبکر ووصيت حضرت فاطمه بر دفن شبانه و نامعلوم بودن قبرش - مدارک کتب اهل سنت : غضب حضرت فاطمه ازابوبكر و عمر، حمله عمر به فاطمه زهرا و سقط فاطمه
Islam
shia

آخرين ويرايش yamahdi ، Wednesday 4 March 2015 در 02:26PM.
yamahdi حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از yamahdi بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 March 2015   #3
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 16,920
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

لعن الله ظالمیک وقاتلیک یا فاطمة
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 15 March 2015   #4
yamahdi
منتقم حق فاطمه(س)، بیا
 
نشان yamahdi
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2006
پاسخ‌ها: 1,131
روزنوشته ها: 16
Post خطبه فدک فاطمه (س)

نقل قول:
اللهم صل علی محمد و آل محمد
سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ -سوره شورا، آیه 243-


یا رب الفاطمه بحق الفاطمه اشف صدرالفاطمه بظهورالحجه

بعداز شهادت رسول اکرم ، دختر پیامبر اسلام سخنرانی در مسجد نبی فرمودند که به خطبه فدک معروف است . در قسمتی از خطبه فدکحضرت فاطمه زهرا فرموده اند:

اما هنگامي كه خداوند سراي پيامبران را براي پيامبرش برگزيد و جايگاه برگزيدگانش را منزلگاه او ساخت، كينه‌هاي دروني و آثار نفاق در ميان شما ظاهر گشت، و پرده دين كنار رفت و گمراهان به صدا در آمدند و گمنامان فراموش شده سر بلند كردند و نعره‌هاي باطل برخاست و در صحنه اجتماع شما به حركت درآمدند.
شيطان سرش را از مخفيگاه خود بيرون كرد و شما را به سوي خود دعوت نمود و شما را آماده پذيرش دعوتش يافت و منتظر فريبش!
سپس شما را دعوت به قيام كرد و سبكبار براي حركت يافت! شعله‌هاي خشم و انتقام را در دلهاي شما برافروخت و آثار غضب در شما نمايان گشت.
و همين امر سبب شد بر غير شتر خود علامت نهيد، و در غير آبشخور خود وارد شويد و به دنبال چيزي رفتيد كه از آن شما نبود و در آن حقي نداشتيد و سرانجام به غصب حكومت پرداختيد، در حالي كه هنوز از رحلت پيامبر چيزي نگذاشته بود، زخمهاي مصيبت ما وسيع و جراحات قلبي ما التيام نيافته و حتي هنوز پيامبر به خاك سپرده نشده بود بهانه شما اين بود كه «مي‌ترسيم فتنه‌اي بر پا شود!» و چه فتنه‌اي از اين بالاتر كه در آن افتاديد و همانا دوزخ به كافران احاطه دارد چه دور است اين كارها از شما!
راستي چه مي‌كنيد؟ و به كجا مي‌رويد؟ با اين كه كتاب خدا قرآن در ميان شماست، همه چيزش پر نور، نشانه‌هايش درخشنده، نواهيش آشكار، اوامرش واضح، اما شما آن را پشت سر افكنده‌ايد!
آيا از آن راه برتافته‌ايد؟ يا به غير آن حكم مي‌كنيد؟ آه كه ستمكاران جانشين بدي را براي قرآن برگزيدند (و هر كس آئيني غير از اسلام را انتخاب كند هرگز از او پذيرفته نخواهد شد و در آخرت از زيانكاران است).

آري شما ناقه خلافت ا در اختيار گرفتيد، حتي اين اندازه صبر نكرديد كه رام گردد و تسليمتان شود، ناگهان آتش فتنه‌ها را بر افروختيد و شعله‌هاي آن را به هيجان در آورديد و نداي شيطان اغواگر را اجابت نموديد و به خاموش ساختن انوار تابان آئين حق و از ميان بردن سنتهاي پيامبر پاك الهي پرداختيد.
به بهانة گرفتن كف – از روي شير، آن را به كلي تا ته مخفيانه نوشيديد – ظاهراً سنگ ديگران را بر سينه مي‌زديد اما باطناً در تقويت كار خود بوديد.
براي منزوي كردن خاندان و فرزندان او (پيامبر) به كمين نشستيد، ما نيز چاره‌اي جز شكيبايي نديديم، همچون كسي كه خنجر بر گلوي او و نوك نيزه بر دل او نشسته باشد!

#fadak
#fatemah
#فدک
#خطبه فدک
#خطبه فاطمه
#فاطمه زهرا
تصاوير ضميمه
 
__________________
اللهم عجل علی ظهور قائم آل محمد - خـــــــــــــدایا کمکمان کن ترک کنیم هرآنچه که باعث تاخیر در ظهور میشود - حضرت رسول اكرم : براى شهادت حسين ، حرارت و گرمايى در دلهاى مؤمنان است كه هرگز سرد و خاموش نمى ‏شود.
فرمایشات گوهر بار حضرت امیرالمومنین علی برای درک بیشتر: به سخن توجه کن نه به سخنران . اشخاص را با حق بسنج، نه حق را با اشخاص
آیا وقت آن نرسیده که... (کلیک کن) [ - جانشینی حضرت علی بدستور خداوند متعال بوده و با آن دین اسلام کامل گشته - معنی "مولی " و " ولی" - ]جريان بيعت با ابوبكر در سقيفه از زبان عمر
آتش به خانه فاطمه و علی برای گرفتن بیعت برای ابوبکر ووصيت حضرت فاطمه بر دفن شبانه و نامعلوم بودن قبرش - مدارک کتب اهل سنت : غضب حضرت فاطمه ازابوبكر و عمر، حمله عمر به فاطمه زهرا و سقط فاطمه
Islam
shia
yamahdi حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از yamahdi بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 16 March 2015   #5
فقط خدا
می ماند
 
نشان فقط خدا
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2013
مكان: أرض الله واسعة
پاسخ‌ها: 1,062
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

یا الله

سلام علیکم و رحمة الله

برادر گرامی بنده از شما در مورد شهادت خانوم فاطمه زهرا رضی الله عنها سوالی دارم . میتوانم بپرسم؟؟

یا الله
__________________
وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكافِرُون
فقط خدا حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Monday 16 March 2015   #6
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 16,920
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

لعن الله ظالمیک وقاتلیک یا فاطمة
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Monday 16 March 2015   #7
yamahdi
منتقم حق فاطمه(س)، بیا
 
نشان yamahdi
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2006
پاسخ‌ها: 1,131
روزنوشته ها: 16
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

علیکم سلام و رحمه الله
خواهش میکنم . سوالتان را بفرمایید.
__________________
اللهم عجل علی ظهور قائم آل محمد - خـــــــــــــدایا کمکمان کن ترک کنیم هرآنچه که باعث تاخیر در ظهور میشود - حضرت رسول اكرم : براى شهادت حسين ، حرارت و گرمايى در دلهاى مؤمنان است كه هرگز سرد و خاموش نمى ‏شود.
فرمایشات گوهر بار حضرت امیرالمومنین علی برای درک بیشتر: به سخن توجه کن نه به سخنران . اشخاص را با حق بسنج، نه حق را با اشخاص
آیا وقت آن نرسیده که... (کلیک کن) [ - جانشینی حضرت علی بدستور خداوند متعال بوده و با آن دین اسلام کامل گشته - معنی "مولی " و " ولی" - ]جريان بيعت با ابوبكر در سقيفه از زبان عمر
آتش به خانه فاطمه و علی برای گرفتن بیعت برای ابوبکر ووصيت حضرت فاطمه بر دفن شبانه و نامعلوم بودن قبرش - مدارک کتب اهل سنت : غضب حضرت فاطمه ازابوبكر و عمر، حمله عمر به فاطمه زهرا و سقط فاطمه
Islam
shia
yamahdi حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از yamahdi بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Tuesday 17 March 2015   #8
yamahdi
منتقم حق فاطمه(س)، بیا
 
نشان yamahdi
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2006
پاسخ‌ها: 1,131
روزنوشته ها: 16
خانه علي و زهرا عليهما السلام از با فضيلت ‏ترين خانه‌هاى انبياء محسوب می شود

نقل قول:

اللهم صل علی محمد و آل محمد
سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ -سوره شورا، آیه 243-
قبر نامعلوم فاطمه نشان از واقعیتهای تلخ و ظلمهایی دارد که بر فاطمه و علی روا شده است.

یا رب الفاطمه بحق الفاطمه اشف صدرالفاطمه بظهورالحجه

سيوطى ( از مفسرین اهل سنت ) و ديگران از قول ابوبكر از نبى مكرم‏ (صلى الله عليه وآله وسلم) نقل كرده ‏اند كه خانه علي و زهرا عليهما السلام از با فضيلت ‏ترين خانه‌هاى انبياء محسوب می شود



وأخرج ابن مردويه عن أنس بن مالك وبريدة قال: قرأ رسول الله صلى الله عليه وسلم هذه الآية ) في بيوت أذن الله أن ترفع ( فقام اليه رجل فقال: أي بيوت هذه يا رسول الله قال: بيوت الأنبياء. فقام اليه أبو بكر فقال: يا رسول الله هذا البيت منها ـ البيت علي وفاطمة ـ قال: نعم من أفاضلها.


رسول خدا (صلی الله علیه وآله) اين آيه ( في بيوت أذن الله أن ترفع) را تلاوت فرمود، شخصى پرسيد: اين كدام خانه ها است؟ فرمود: خانه هاى پيامبران. ابوبكر پرسيد: آيا خانه علي و فاطمه هم از همان خانه ها است؟ فرمود: بلي، از بر‌ترين آن است.

السيوطي، عبد الرحمن بن الكمال جلال الدين (متوفاي911هـ)، الدر المنثور، ج 6، ص 203، ناشر: دار الفكر - بيروت – 1993 م؛

الثعلبي النيسابوري أبو إسحاق أحمد بن محمد بن إبراهيم (متوفاي427هـ) الكشف والبيان، (متوفاي 427 هـ - 1035م)، ج 7، ص 107، تحقيق: الإمام أبي محمد بن عاشور، مراجعة وتدقيق الأستاذ نظير الساعدي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت، الطبعة: الأولى، 1422هـ-2002م؛

الثعالبي، عبد الرحمن بن محمد بن مخلوف (متوفاي875هـ)، الجواهر الحسان في تفسير القرآن، ج 7، ص 107، ناشر: مؤسسة الأعلمي للمطبوعات – بيروت.

الآلوسي البغدادي، العلامة أبي الفضل شهاب الدين السيد محمود (متوفاي1270هـ)، روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني، ج 18، ص 174، ناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت.
- فِى بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ‏و يُسَبِّحُ لَهُ‏و فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْأَصَالِ. النور/36


خانه فاطمه#
خانه انبیا#
آیه 36 سوره نور#
توشه‌هاي ضميمه
نوع توشه : خانه علي و زهرا عليهما السلام از با فضيلت ‏ترين خانه (54.0 كيلوبايت, 176 نمايش)
__________________
اللهم عجل علی ظهور قائم آل محمد - خـــــــــــــدایا کمکمان کن ترک کنیم هرآنچه که باعث تاخیر در ظهور میشود - حضرت رسول اكرم : براى شهادت حسين ، حرارت و گرمايى در دلهاى مؤمنان است كه هرگز سرد و خاموش نمى ‏شود.
فرمایشات گوهر بار حضرت امیرالمومنین علی برای درک بیشتر: به سخن توجه کن نه به سخنران . اشخاص را با حق بسنج، نه حق را با اشخاص
آیا وقت آن نرسیده که... (کلیک کن) [ - جانشینی حضرت علی بدستور خداوند متعال بوده و با آن دین اسلام کامل گشته - معنی "مولی " و " ولی" - ]جريان بيعت با ابوبكر در سقيفه از زبان عمر
آتش به خانه فاطمه و علی برای گرفتن بیعت برای ابوبکر ووصيت حضرت فاطمه بر دفن شبانه و نامعلوم بودن قبرش - مدارک کتب اهل سنت : غضب حضرت فاطمه ازابوبكر و عمر، حمله عمر به فاطمه زهرا و سقط فاطمه
Islam
shia

آخرين ويرايش yamahdi ، Tuesday 17 March 2015 در 06:41PM.
yamahdi حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از yamahdi بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Tuesday 17 March 2015   #9
yamahdi
منتقم حق فاطمه(س)، بیا
 
نشان yamahdi
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2006
پاسخ‌ها: 1,131
روزنوشته ها: 16
تهديد به سوزاندن خانه فاطمه توسط عمرخطاب

عمر بن خطاب به خانه علي آمد در حالى كه گروهى از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. به آنان گفت: به خدا سوگند خانه را به آتش مى كشم؛ مگر اينكه براى بيعت بيرون بياييد. زبير از خانه بيرون آمد درحالى كه شمشير كشيده بود، ناگهان پاى او لغزيد و شمشير از دستش افتاد، در اين موقع ديگران هجوم آوردند و شمشير را از دست او گرفتند.

طبری گوید:

حَدَّثَنَا ابْنُ حُمَيْدٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا جَرِيرٌ، عَنْ مُغِيرَةَ، عَنْ زِيَادِ بْنِ كُلَيْبٍ، قَالَ: أَتَى عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ مَنْزِلَ عَلِيٍّ وَفِيهِ طَلْحَةُ وَالزُّبَيْرُ وَرِجَالٌ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ، فَقَالَ: وَاللَّهِ لأَحْرِقَنَّ عَلَيْكُمْ أَوْ لَتَخْرُجُنَّ إِلَى الْبَيْعَةِ فَخَرَجَ عَلَيْهِ الزُّبَيْرُ مصلتا بالسيف، فَعَثَرَ فَسَقَطَ السَّيْفُ مِنْ يَدِهِ، فَوَثَبُوا عَلَيْهِ فاخذوه.

الكتاب: تاريخ الطبري المؤلف: محمد بن جرير بن يزيد بن كثير بن غالب الآملي، أبو جعفر الطبري (المتوفى: 310هـ) (صلة تاريخ الطبري لعريب بن سعد القرطبي، المتوفى: 369هـ) الناشر: دار التراث - بيروت الطبعة: الثانية - 1387 هـ عدد الأجزاء: 11 -ج3 ص202

در این صفحه طبزی ضمنا بازی که عمر بعد رحلت پیامبر درآورد را نوشته که عمر گفت پیامبر نمرده و اگر هرکس بگه پیامبر مرده پس میکشمش. سپس ابوبکر اومد و با عمر صحبت کرد و ساکتش نمود.

اونطور که خاطرم میاد عبدالمقصود در کتابش خاستگاه خلافت نوشته یا کجا خواندم که نوشته بود این هم بازی عمر بن خطاب بود تا زمان بخره تا دوستش ابوبکر برسه.
نبودن ابوبکر در زمان رحلت پیامبر اسلام هم یک داستان دیگری دارد. زیراپیامبر خدا اصحاب منجمله عمر و ابوبکر را تحت فرمان اسامه عازم جنگ نمود و لعن کرد هرکس از فرمانش سرپیچی کند. ابوبکر هم بجای جنگ رفت تو یه روستایی ساکن شد.
در واقع عمر وابوبکر واصحابی که از فرمان پیامبر سرپیچی نمودند جزو کسانی بودن که لعن پیامبراسلام را شامل شدند.

سوزاندن خانه فاطمه#
آتش به خانه فاطمه#
عمر#
عمر آاتش خانه فاطمه#
طبری#
تصاوير ضميمه
 
__________________
اللهم عجل علی ظهور قائم آل محمد - خـــــــــــــدایا کمکمان کن ترک کنیم هرآنچه که باعث تاخیر در ظهور میشود - حضرت رسول اكرم : براى شهادت حسين ، حرارت و گرمايى در دلهاى مؤمنان است كه هرگز سرد و خاموش نمى ‏شود.
فرمایشات گوهر بار حضرت امیرالمومنین علی برای درک بیشتر: به سخن توجه کن نه به سخنران . اشخاص را با حق بسنج، نه حق را با اشخاص
آیا وقت آن نرسیده که... (کلیک کن) [ - جانشینی حضرت علی بدستور خداوند متعال بوده و با آن دین اسلام کامل گشته - معنی "مولی " و " ولی" - ]جريان بيعت با ابوبكر در سقيفه از زبان عمر
آتش به خانه فاطمه و علی برای گرفتن بیعت برای ابوبکر ووصيت حضرت فاطمه بر دفن شبانه و نامعلوم بودن قبرش - مدارک کتب اهل سنت : غضب حضرت فاطمه ازابوبكر و عمر، حمله عمر به فاطمه زهرا و سقط فاطمه
Islam
shia

آخرين ويرايش yamahdi ، Tuesday 17 March 2015 در 06:40PM.
yamahdi حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از yamahdi بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 18 March 2015   #10
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 16,920
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

صفحه نخست » جهان تشیع


این لا طائلاتی که یک عده عوام و لو عمامه به سر القاء می‌‌کنند در نفوس عامه - که این حد و اندازه عزا تجاوز کرده. این قدر شعور ندارند! ..

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت لله وحید خراسانی روز سه شنبه در درس خارج فقه خود با تاکید بر اهمیت فاطمیه از مرذم ایران خواستند با بر پایی هر چه باشکوه ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) وسوسه های شیاطین را بی اثر کنند . (دانلود
)

متن کامل فرمایشات ایشان به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین .

کلام محقق اردبیلی به تمام وجوه بیان شد. بحث با این محقق در دو مقام است: یکی مقتضای دلیل؛ یکی مقتضای قاعده و اصول؛ چون ایام فاطمیه در پیش است این بحث برای بعد.
شیخ مفید- اعلی الله مقامه- روایتی نقل می‌کند از ابان بن تغلب، عن أبي عبد الله-علیه السلام. سه جمله در این روایت است: جمله اولی: نفس المهموم لظلمنا تسبیح. جمله دوم: وهمّه لنا عبادة. جمله سوم: وکتمان سرّنا جهاد في سبیل الله. بعد مهم این جمله است: وقتی امام فرمود، بعد تتمه این است: هذا حدیث یجب أن یکتب بالذهب. همچو تعبیری در احادیث کمتر وارد شده. هذا حدیث یجب أن یکتب بالذهب. عمده درایت حدیث است. اگر این حدیث فهمیده بشود قهرا روشن می‌شود چرا یجب أن یکتب بالذهب.

اجر و منزلت یک نفس و یک آه به خاطر ظلم به اهل بیت علیهم السلام

نفس المهموم لظلمنا تسبیح؛ نفسی که می‌ کشد غمگینی برای ظلمی که بر ما خاندان شده، آن نفس تسبیح است. درایت و فقه حدیث توقف دارد بر این که وزان تسبیح در کتاب و سنت روشن بشود و حقیقت تسبیح فهمیده بشود؛ ودونه خرط القتاد. در قرآن مسبّحات را بخوانید، هم به ماضی، هم به مضارع. سبح لله؛ یسبح لله؛ ما في السماوات والأرض. به قدری این کلمه مهم است که مخاطب، شخص اول عالم است. سبح بحمد ربك قبل طلوع الشمس وقبل الغروب. بعد، اعظم وظائف دین را نماز قرار داده؛ رکن دین نماز است؛ رکن نماز رکوع است و سجود؛ اما در رکوع: سبحان ربی العظیم وبحمده اما در سجده که منتهی القرب است: سبحان ربي الأعلی وبحمده. در خود قرآن هم به هر دو تصریح شده هم تسبیح به اسم رب عظیم هم تسبیح به رب اعلی. سبح اسم ربك الأعلی. حقیقت تسبیح اگر فهمیده می‌ شد این جمله امام ششم از نظر درایت حدیث روشن می‌شود. عظمت تسبیح در حدی است که بالاترین شخصیت در عالم خاتم است. بالاترین لطف به خاتم، شب اسراء است. سوره را باز کن: سبحان الذي أسری بعبده لیلا من المسجد الحرام إلی المسجد الأقصی. خود خدا تسبیح کرده خودش را به عنوان سبحان الذی.
فلولا... فلولا أنه کان من المسبحین للبث في بطنه إلی یوم یبعثون. اگر یونس از اهل تسبیح نبود تا یوم بعث باید در شکم حوت زندانی بشود. خود پیغمبر فرمود: اگر یک مرتبه کسی بگوید: سبحان الله وبحمده، هزار هزار... - نه هزار- هزار هزار گناه از صحیفه عمل محو می‌شود، هزار هزار درجه داده می‌شود، هزار هزار حسنه در دیوان او ثبت می‌شود، آن وقت یک نفس برای ظلمی که به فاطمه زهرا شده، ارزشش نزد خدا این تسبیح است. این است که فرمود: هذا حدیث... هذا حدیث یجب أن یکتب بالذهب.

شیون زدن در مصائب اهل بیت علیهم السلام در بیان رئیس مذهب


این ایام را غنیمت بشمارید. اگر مردم ایران بفهمند، باید روز شهادت آن حضرت یکپارچه ایران شیون بشود. این لا طائلاتی که یک عده عوام و لو عمامه به سر القاء می‌‌کنند در نفوس عامه - که این حد و اندازه عزا تجاوز کرده.. تجاوز می‌کند .. - این قدر شعور ندارند! این قدر سواد ندارند! حدیث صحیح السند است که شیخ انصاری با آن احتیاط در فتوا، از احتیاط فقهی در مسائل دماء به این سند فتوا می‌دهد؛ حدیث در این حد از اعتبار است. خدا رحمت کند - نه گریه را، نه ناله را - الصرخة. - به لغت رجوع کن - الصرخة: شیونی است که در نهایت مصیبت بلند می‌شود. این بیان رأس و رئیس مذهب است.

تقدم خلقت حضرت فاطمه سلام الله علیها بر خلقت عالم

مردم باید بفهمند صدیقه کبری کی بود. نه کسی او را شناخت، نه کسی می‌ شناسد، نه می‌‌تواند بشناسد. فقط یکنفر شناخت؛ آن هم کسی بود که وقتی امانت را رد کرد، گفت: ای کاش علی مرده بود همچو روزی را نمی‌‌ دید. این چه گوهری بود؟! اول چه بود؟! آخر چه خواهد بود؟! روایاتی که هست، بهت انگیز است.

کسانی که اهل مطلب اند [توجه نمایند]: زمان، نه اولش پیداست، نه آخرش. این زمان است که بر زمانیات می‌ گذرد. مرحله دوم دهر است. هل أتی علی الإنسان حین من الدهر. دهر بحث عمیقی دارد. این گوهر چه گوهری است؟ نص روایت این است: فاطمه زهرا، هزار دهر - نه یک دهر، هزار دهر- قبل از خلقت عالم خلق شد. این اول اوست. اما آخر او گفتنی نیست. معرّف باید اجلا باشد از معرّف یا مساوی. شیخ صدوق -اعلی الله مقامه- روایتی را نقل می‌کند. شماها که عمری زحمت کشیدید در مبانی فقه و اصول، به این حدیث دقت کنید، هم خودتان آشنا بشوید، هم مردم را آشنا کنید. متن روایت مهم است؛ افسوس که وقت شرح و فقه حدیث نیست اما نفس کلام خاتم، حجت بالغه است.

چند منقبت اختصاصی حضرت فاطمه سلام الله علیها


قال: وأما ابنتي فاطمة فإنها سیدة نساء العالمین من الأولین والآخرین. این جمله اولی.
جمله بعد: وهي بضعة مني. این جمله دوم. فاطمه پاره ای از من است. عقل کل، علم کل، هدایت کلیه، اصطفای کل، عبادت کل، منشق شده: یک قسمت شده این گوهر.
جمله سوم: وهي نور عیني. این کلمات عقل را مبهوت می‌کند. هي نور عیني؛ اگر او نباشد من نابینایم. این است غوغای عالم. وهي نور عیني.
جمله چهارم: وهي ثمرة فؤادي. کسی که وجود او ثمره تمام عالم و آدم است، او می‌‌گوید: میوه وجود من فاطمه است. این هم جمله بعد.
اما مطلب به این جا ختم نمی‌شود؛ جمله ای که از شیخ الطائفه تا شیخ انصاری باید در این دریا غرق شوند، این جمله است: وهی روحي التي بین جنبي... وهي روحي التي بین جنبيّ. روح عالم، خاتم است؛ روح انبیا و مرسلین خاتم النبییّن است؛ این چه گوهری است که باز روح روح عالم و آدم است. وهي روحي التي بین جنبيّ - حالا بفهمید چرا گفت: نفسي علی زفراتها محبوسة *** یا لیتها خرجت مع الزفرات- وهي روحي التي بین جنبيّ وهي الحوراء الإنسیة. این‌ها همه تعریفی است که این معرّف نسبت به این مورد بیان کرده.

اشراق نور حضرت فاطمه سلام الله علیها و بهت عرشیان

اما خاتمه کلام، آن جا دیگر روشن می‌شود: إنما سمیت فاطمة فاطمة لأن الخلق فطموا عن معرفتها این جاست: ومتی...- متی، هر وقت، نه یکبار- ومتی قامت في محرابها بین یدي ربّها -لا إله إلا الله - کی بود؟! چه کرد؟! چه شد؟! کلّما... متی قامت في محرابها بین یدي ربها. دیگر بین او و خدا حجابی نبود. زهر نورها لملائکة السماء کما یزهر الکوکب لأهل الأرض. بعد آن جا که حیرت الکمل است، این جاست: بعد که تابید آن نور برای کی؟ برای ملائکه ای که أسکنتهم سماواتك ورفعتهم عن أرضك، هم أعلم خلقك بك، همچو افرادی همه مبهوت از این نور که از این روح اشراق شده بر عرش.

عبادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و مباهات پروردگار

بعد نوبت می‌رسد به مباهات خدا: غنی علی الإطلاق، حکیم علی الإطلاق، به ملائکه سماوات، به پای ورم کرده او مباهات می‌کند، بیان خدا این است: ویقول الله لملائکته: یا ملائکتي! انظروا... انظروا إلی أمتي فاطمة سیدة إمائي قائمة بین یديّ - این کلمه خداست- قائمة بین یديّ ترتعد فرائصها من خشیتي وقد أقبلت بقلبها إلی عبادتی أشهدکم أنی قد أمنت شیعتها من النار. آن اول این آخر.
در مصائب وارده بر حضرت فاطمه سلام الله علیها رسول خدا صلی الله علیه وآله چه کشید؟
بعد پیغمبر چه فرمود؟ بعد از این که این مطالب گفته شد، فرمود: وإنی لما رأیتها ذکرت ما یصنع بها بعدي. حالا چه گذشت به خاتم؟ هر وقت نگاه به قد و بالای فاطمه می‌‌کرد، پهلو شکسته می‌ دید، بازوی ورم کرده می‌ دید. این نص کلام است: وإنی لما رأیتها ذکرت ما یصنع بها بعدي کأني بها وقد دخل الذّلّ في بیتها وانتهکت حرمتها وغصب حقها ومنعت إرثها وکسر جنبها - لا اله الا الله - پهلوی شکسته را می دید! انی کلما ... یعنی چه؟ یعنی نفس کشیدن دخترم را با پهلوی شکسته در همه این مدت می‌ بینم. تا رسید به این جا: وأسقطت جنينها ، وهي تنادي : يا محمد! فلا تجاب وتستغيث فلا تغاث ، فلا تزال بعدي محزونة مكروبة باكية - دیگر گفتنی نیست.

مصائب حضرت فاطمه سلام الله علیها و وظیفه امت اسلام

ما زالت... ما زالت بعد أبيها معصبة الرأس ، ناحلة الجسم ، روز به روز این بدن آب می‌ شد منهدة الركن، یک جوان هیجده ساله چه شده که کمرش خمیده، منهدة الركن -لا اله الا الله- هر ساعت، نود و پنج روز، هی غش می‌‌کرد، به خود می‌ آمد! آیا برای همچو مصیبتی برای همچو کسی وظیفه این امت چیست؟ امام زمان از همه شما طلبکار است: برای مادر پهلو شکسته من چه کردید؟ هیئات عزاداری به وساوس شیطانی گوش ندهند، همه هیئت ها بیرون بیایند تسلیتی بشود برای آن قلبی که بدن را روی دست گرفت، گفت: یا رسول الله! ستنبئك ابنتك بتظافر أمتك على هضمها.

انتهای پیام/ م . ب


منبع: شیعه نیوز

مطالب مرتبط
بیانیه آیت‌الله علوی‌گرگانی به‌مناسبت پاسداشت ایام فاطمیه
ناگفته های تصویب تعطیلی سالروز شهادت حضرت زهرا (علیهاسلام)

برچسب ها: ایت الله وحید ، فاطمیه ، عزاداری ، حضرت زهرا ، ایران ، شیخ انصاری ، مذهب


__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 18 March 2015   #11
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 16,920
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

الأمالي (للمفيد) / ترجمه استاد ولى ؛ متن ؛ ص317

الأمالي (للمفيد) ؛ النص ؛ ص281

7 قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ الرَّازِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهُرْمُزَانِيِ‏ «1» عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ‏ لَمَّا مَرِضَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ النَّبِيِّ ص وَصَّتْ إِلَى عَلِيٍّ ص أَنْ يَكْتُمَ أَمْرَهَا وَ يُخْفِيَ خَبَرَهَا وَ لَا يُؤْذِنَ أَحَداً بِمَرَضِهَا فَفَعَلَ ذَلِكَ وَ كَانَ يُمَرِّضُهَا بِنَفْسِهِ وَ تُعِينُهُ عَلَى ذَلِكَ أَسْمَاءُ بِنْتُ عُمَيْسٍ رَحِمَهَا اللَّهُ عَلَى اسْتِسْرَارٍ بِذَلِكَ كَمَا وَصَّتْ بِهِ- فَلَمَّا حَضَرَتْهَا الْوَفَاةُ وَصَّتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع أَنْ يَتَوَلَّى أَمْرَهَا وَ يَدْفِنَهَا لَيْلًا وَ يُعَفِّيَ قَبْرَهَا «2» فَتَوَلَّى ذَلِكَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ دَفَنَهَا وَ عَفَّى مَوْضِعَ قَبْرِهَا فَلَمَّا نَفَضَ يَدَهُ مِنْ تُرَابِ الْقَبْرِ هَاجَ بِهِ الْحُزْنُ فَأَرْسَلَ دُمُوعَهُ عَلَى خَدَّيْهِ وَ حَوَّلَ وَجْهَهُ إِلَى قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مِنِّي وَ السَّلَامُ عَلَيْكَ مِنِ ابْنَتِكَ وَ حَبِيبَتِكَ- وَ قُرَّةِ عَيْنِكَ وَ زَائِرَتِكَ وَ الْبَائِتَةِ فِي الثَّرَى بِبُقْعَتِكَ وَ الْمُخْتَارِ لَهَا اللَّهُ سُرْعَةَ اللَّحَاقِ بِكَ قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي وَ ضَعُفَ عَنْ سَيِّدَةِ النِّسَاءِ تَجَلُّدِي- «3» إِلَّا أَنَّ فِي التَّأَسِّي لِي بِسُنَّتِكَ وَ الْحُزْنِ الَّذِي حَلَّ بِي بِفِرَاقِكَ مَوْضِعَ التَّعَزِّي-


______________________________
(1) السند في الكافي من أحمد بن إدريس إلى هنا كذلك و فيه الهرمزانى عن أبي عبد اللّه الحسين بن على عليهما السلام، و في بعض نسخ الكافي و كذا في الجامع:


«الهرمزاى»، و في بعض نسخ البحار: «الهروى».


(2) العفو: المحو و الانمحاء، و ينبغي جدا البحث و الفحص عن علة ذلك.


(3) التجلد: القوّة. و قوله «على ان في التأسى لي بسنتك» أي بسنة فرقتك، و المعنى أن المصيبة بفراقك كانت أعظم، فكما صبرت على تلك مع كونها أشدّ فلان أصبر على هذه أولى (البحار).





الأمالي (للمفيد)، النص، ص: 282

فَلَقَدْ وَسَّدْتُكَ فِي مَلْحُودِ قَبْرِكَ بَعْدَ أَنْ فَاضَتْ نَفْسُكَ عَلَى صَدْرِي وَ غَمَّضْتُكَ بِيَدِي‏ «1» وَ تَوَلَّيْتُ أَمْرَكَ بِنَفْسِي نَعَمْ وَ فِي كِتَابِ اللَّهِ أَنْعَمُ الْقَبُولِ‏ «2»- إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏- لَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِيعَةُ «3» وَ أُخِذَتِ الرَّهِينَةُ وَ اخْتُلِسَتِ الزَّهْرَاءُ فَمَا أَقْبَحَ الْخَضْرَاءَ وَ الْغَبْرَاءَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمَّا حُزْنِي‏ فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَيْلِي فَمُسَهَّدٌ- لَا يَبْرَحُ الْحُزْنُ مِنْ قَلْبِي أَوْ يَخْتَارَ اللَّهُ لِي دَارَكَ الَّتِي أَنْتَ فِيهَا مُقِيمٌ كَمَدٌ مُقَيِّحٌ وَ هَمٌّ مُهَيِّجٌ سَرْعَانَ مَا فَرَّقَ بَيْنَنَا وَ إِلَى اللَّهِ أَشْكُو- وَ سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُكَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِكَ‏ «4» عَلَيَّ وَ عَلَى هَضْمِهَا حَقَّهَا فَاسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ فَكَمْ مِنْ غَلِيلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَى بَثِّهِ سَبِيلًا وَ سَتَقُولُ وَ يَحْكُمُ اللَّهُ‏ وَ هُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ* سَلَامٌ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا سَئِمٍ وَ لَا قَالٍ فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِينَ وَ الصَّبْرُ أَيْمَنُ‏



______________________________
(1) أي غيبتك بيدى في لحدك تحت الثرى.


(2) كذا في الكافي و البحار، أي فيه ما يصير سببا لقبول المصائب أنعم القبول.


و في النسخ: «أتم القول».


(3) يمكن أن يقرأ هذا و قرائنه على بناء المعلوم و المجهول، و خلس الشي‏ء:


أخذه في نهزة و مخاتلة، و الاختلاس أسرع من الخلس، و السهود: قلة النوم، و «أو» بمعنى «الى أن»، و الكمد- بالفتح و التحريك-: الحزن الشديد.


(4) التضافر و التظافر: التعاون، و في نسخ عندنا: «بتظاهر امّتك». و هضم فلانا:


ظلمه و غصبه. أى أعان بعضهم بعضا على اخراج الامر و نزع سلطانك من يدي و على عدم وصوله الى. و في الكافي و النهج: «فأحفها السؤال و استخبرها الحال». و الحال منصوب بنزع الخافض، أي عن الحال، أي عن قضايا التي مرت علينا من عدم ايتاء حقنا ايانا، و التوثب علينا و اخراجنا الى المسجد للبيعة مكرهين، ثمّ استبدادهم بالامر و عدم الالتفات الى ما نصصت على أمرتنا و ايفاء حقنا و لزوم مودتنا و غير ذلك.





الأمالي (للمفيد)، النص، ص: 283

وَ أَجْمَلُ وَ لَوْ لَا غَلَبَةُ الْمُسْتَوْلِينَ عَلَيْنَا لَجَعَلْتُ الْمُقَامَ‏ «1» عِنْدَ قَبْرِكَ لِزَاماً وَ لَلَبِثْتُ‏ «2» عِنْدَهُ مَعْكُوفاً وَ لَأَعْوَلْتُ إِعْوَالَ الثَّكْلَى عَلَى جَلِيلِ الرَّزِيَّةِ فَبِعَيْنِ اللَّهِ تُدْفَنُ ابْنَتُكَ سِرّاً وَ تُهْتَضَمُ حَقَّهَا قَهْراً وَ تُمْنَعُ إِرْثَهَا جَهْراً وَ لَمْ يَطُلِ الْعَهْدُ وَ لَمْ يَخْلُ‏ «3» مِنْكَ الذِّكْرُ فَإِلَى اللَّهِ يَا رَسُولَ اللَّهِ الْمُشْتَكَى وَ فِيكَ أَجْمَلُ الْعَزَاءِ- وَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهَا وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ‏ «4»



________________________________________
مفيد، محمد بن محمد، الأمالي (للمفيد)، 1جلد، كنگره شيخ مفيد - قم، چاپ: اول، 1413ق.



مجلس33ح7

7- علىّ بن محمّد هرمزانى از امام سجّاد از پدرش امام حسين عليهما السّلام روايت كند كه آن حضرت فرمود: چون فاطمه دخت پيامبر بيمار شد به على وصيّت نمود كه امر او را كتمان، و خبرش را پوشيده دارد، و كسى را از بيمارى حضرتش آگاه نسازد، و آن حضرت چنين كرد. و خود حضرت‏


الأمالي (للمفيد) / ترجمه استاد ولى، متن، ص: 318
او را پرستارى مى‏كرد و اسماء و بنت عميس- رحمها اللَّه- پنهانى چنان كه فاطمه وصيت نموده بود- آن حضرت را كمك كار بود.


پس چون هنگام وفات آن حضرت فرا رسيد به امير المؤمنين وصيّت كرد كه شخصا كار او را بدست گيرد، و او را شبانه بخاك سپارد، و قبرش را ناپيدا سازد (با زمين يكسان كند كه جايش معلوم نباشد). پس امير المؤمنين خود اين كار را بعهده گرفته و حضرت را بخاك سپرد، و محلّ قبر او را ناپيدا ساخت. چون دست مبارك از خاك قبر برفشاند اندوه و غم بر دلش هجوم آورد، پس سيلاب اشك بر گونه‏اش جارى ساخت، و رو بجانب قبر رسول خدا گرداند و گفت:

«اى رسول خدا از من بر تو سلام باد، و سلام باد بر تو از جانب دخترت و حبيبه‏ات و نور ديده‏ات و زائرت و كسى كه در آرامگاه تو در ميان خاك خفته و آن كس كه خداوند زود رسيدن بتو را برايش برگزيده است. يا رسول اللَّه صبرم در فراق دخت برگزيده‏ات كاسته شده، و تاب و توانم در فراق سرور زنان به سستى گرائيده جز اينكه در تأسى من به سنّت تو و در اندوهى كه با جدائى تو بر من فرود آمد جاى صبر و بردبارى (بر عزاى فاطمه) باقى است، همانا من تو را در لحد


الأمالي (للمفيد) / ترجمه استاد ولى، متن، ص: 319
آرامگاهت نهادم پس از آنكه جان مقدّست بر روى سينه‏ام جارى گشت (هنگام جاندادن سرت بسينه من چسبيده بود)، و ترا بادست خود بزير خاك پنهان نمودم، و خودم شخصا امورت را بعهده گرفتم، آرى در كتاب خدا آيه‏اى است كه سبب مى‏شود مصيبت‏ها را با آغوش باز بپذيريم: «ما همه از آن خدائيم و همه بسوى او باز خواهيم گشت» بقرة: 156.


راستى كه امانت پس گرفته شد، و گروگان دريافت گشت، و زهرا خيلى سريع از دستم ربوده شد. اى رسول خدا اكنون ديگرى چقدر اين آسمان نيلگون و زمين تيره و در نظرم زشت جلوه مى‏كند! امّا اندوهم هميشگى گشته، و شبم به بيدارى كشيده، اندوه هرگز از دلم رخت نبندد تا آنگاه كه خداوند همان سرايى را كه تو در آن مقيم گشته‏اى برايم برگزيند. غصّه‏اى دارم. بس دلخراش، و اندوهى دارم هيجان انگيز، چه زود ميان ما جدائى افتاد، من بخداوند شكوه مى‏برم.

و بزودى دختر تو از همدستى امّتت عليه من و غصب حقّ خودش بتو گزارش مى‏دهد، پس احوال را از او جويا شو، كه بسى غمهاى سوزانى كه در سينه داشت و راهى براى پخش آن نمى‏يافت، و بزودى بازگو خواهد نمود، و البتّه خداوند داورى مى‏كند و او بهترين داوران است.

اى رسول خدا بر تو درودى مى‏فرستم، درود وداع‏كننده‏اى كه نه خشمگين است و نه دلتنگ، بنا بر اين اگر باز گردم از روى ملامت و دلتنگى‏


الأمالي (للمفيد) / ترجمه استاد ولى، متن، ص: 320
نيست، و اگر بمانم از روى بدگمانى به وعده‏اى كه خداوند به صبر پيشگان داده نباشد، و البتّه كه صبر مباركتر و زيباتر است. و اگر بيم غلبه چيره‏شوندگان بر ما نبود (كه مرا سرزنش كنند يا قبر فاطمه را بشكافند) ماندن در نزد قبر تو را بر خود لازم مى‏نمودم، و در كنار آن به اعتكاف بسر ميبردم، و بر اين مصيبت بزرگ همچون مادرى فرزند از دست داده مى‏ناليدم. در برابر ديد خدا دخترت پنهانى بخاك سپرده گشته، و حقّش بزور ستانده مى‏شود، و آشكارا از ارث خود محروم مى‏گردد، و حال آنكه هنوز از عهد تو ديرى نپائيده و ياد تو فراموش نگشته است.


پس اى رسول خدا بسوى خداوند شكوه مى‏برم. و بهترين صبر صبر بر ماتم تو است، و صلوات و رحمت و بركات خداوند بر تو و بر او (فاطمه) باد».

________________________________________
مفيد، محمد بن محمد - استاد ولى، حسين، الأمالي (للمفيد) / ترجمه استاد ولى، 1جلد، آستان قدس رضوى - مشهد، چاپ: اول، 1364ش.
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Thursday 19 March 2015   #12
فقط خدا
می ماند
 
نشان فقط خدا
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2013
مكان: أرض الله واسعة
پاسخ‌ها: 1,062
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

نقل قول:
در اصل توسط yamahdi نوشته شده است نمايش نوشته
علیکم سلام و رحمه الله
خواهش میکنم . سوالتان را بفرمایید.
یا الله

سلام علیکم و رحمة الله

برادر عزیز با توجه به اینکه شما و بسیاری قصد دارید با استناد به منابع اهل سنت این واقعه را به اثبات برسانید سوال بنده از شما این است که چرا اهل سنت قاتلین امام حسین رضی الله عنه را لعن و مذمت میکنند اما بر قاتلین حضرت زهرا رضی الله عنها ترحم کرده و انها را با نیکی یاد میکنند؟؟

بنده خودم به عنوان یک اهل سنت هرگاه اسم یزید ملعون را میبرم یا میشنوم در دل و زبانم او را لعن میکنم اما وقتی نام نامی حضرت عمر رضی الله عنه برده میشود برای این بزرگوار ترحم میکنم! چرا اینگونه است برادر گرامی؟؟؟

یا الله
__________________
وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكافِرُون

آخرين ويرايش فقط خدا ، Thursday 19 March 2015 در 12:21AM.
فقط خدا حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Thursday 19 March 2015   #13
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 16,920
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

لعن الله قاتلیک یا فاطمة الزهرا
لعن الله ظالمیک یا فاطمة الزهرا






__________________
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Thursday 19 March 2015 در 06:37AM.
عبدالعلی69 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Friday 20 March 2015   #14
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 16,920
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۵

صفحه نخست » جهان تشیع


«امّ سلمه» جزء اولین «مدافعان حرم» بود. اکسیر نابِ ولایت علوی و عصمت فاطمی(سلام الله علیها) در جان و دلِ قابل فیض اگر بنشیند از فردی ساده، «مدافع حرم» می سازد، زن و مرد هم ندارد!
به گزارش «شیعه نیوز»، «خانه علی و فاطمه(سلام الله علیها) در تمام دنیا بی نظیر بود. جایگاهی که فاطمه(سلام الله علیها) در خانه ی پدرش رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) و خانه ی همسرش علی(علیه السلام) داشت، هیچ بانویی در هیچ خانه ای نداشته است! فاطمه علیهاسلام تنها یک معشوقه مثالی بی مثال نیست. حرمتی که این خانواده برای او قائل هستند فارغ از نقش های متنوع زنانه است. او بهترین دختر برای پدر و مادرش، بهترین همسر برای مجاهد نستوهی چون علی علیه السلام، بهترین مادر برای بهترین فرزند ها... و بهترین خواهر، برای «ذوالفقار»...

علی(علیه السلام) را تصور می کنم که با ذوالفقارش سخن می گوید: «ولقد کنت انظرُ الیها فتنجلی عنّی الغموم و الاحزان بنظرتی الیها» آه... ذوالفقارمن...! روزگاری با فاطمه داشتم... با فاطمه ی عزیز... هرگاه به رخساره ماهش می نگریستم تمام غم ها و دغدغه ها و غصه ها از دلم برطرف می شد، تنها با یک نگاه به چهره ی همسر مهربانم، فاطمه(سلام الله علیها)...

شاید بگویند که او دختری استثنایی است؛ کوثر است و امّ الکتاب... و شاید پاسخ بشنوند که تاثیرگذاریِ فاطمه(سلام الله علیها) را در زنان اطرافش چه می گویید!؟ فضّه، امّ ایمن، اسماء،... همین «امّ سلَمه» که در حکمِ مادری فاطمه(سلام الله علیها) است!

در دوره ی فاجعه های متوالی، ارعاب و سرکوب، حاکم شده بود؛ فضای اختناق و خفقان و ترس...؛ همه با هم کنار آمده بودند که صدای حقّانیت ولایت الله خاموش شود. می خواستند زهرا(رسلام الله علیها)خاموش کنند... در آن شرایط هولناک، هرکه از فاطمه(سلام الله علیها) و علی(علیه السلام) و از حق آن ها دفاع می کرد، به شدتِ هرچه تمام تر سرکوب و منهدم می شد... از جمله ی «مدافعان حرم» همسر دلسوز پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) بود: «امّ سلمه». او به جرم غیرتمندی و به اتهام حمایت از خاندان طهارت، به مدت یک سال از تمام حقوق بیت المال مسلمین محروم شد!

«امّ سلمه» جزء اولین «مدافعان حرم» بود. اکسیر نابِ ولایت علوی و عصمت فاطمی علیهماسلام در جان و دلِ قابل فیض اگر بنشیند از فردی ساده، «مدافع حرم» می سازد، زن و مرد هم ندارد! نکته ی تامّل برانگیز تاریخی برای شیعه و سنّی، همین جاست که می شنویم و آتش می گیریم: «آنقدر غربت، در این خاندان، دامن گیر شده بود که باید «زنان» به دفاع از حرمِ عصمت الله الکبری، چادر به کمر ببندند. حرمی که از چند ناحیه ی مقدسه، تخریب شده و قتلگاه شده بود...»

انتهای پیام/ ص . خ



منبع: مشرق

برچسب ها: زن ، مدافع حرم ، ام سلمه


لعن الله قاتلیک یا فاطمة الزهرا
لعن الله ظالمیک یا فاطمة الزهرا


__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Friday 20 March 2015   #15
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 16,920
ج: فاطمه (س) را چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

صفحه نخست » جهان تشیع


جانسوز ترین لحظات عمر علی علیه السلام، آن زمانی است که فاطمه علیهاسلام در بستر احتضار، پیش از آغاز وصایای پایانی، از ولی الله و از امام خویش «طلب حلالیت» می کند.!
به گزارش «شیعه نیوز»، کوتاهی تاثیرگذارانِ سرزمین پهناور مسلمان نشین در حمایت از امیرالمومنین علیه السلام ناشی از قحطی بصیرت بود. آنگاه که بلاتکلیفی، جای عمل به تکلیف را گرفته بود، وقت رو شدنِ برگ برنده‌ی عصمت الله بود.
وظیفه علی علیه السلام تبلیغ خود نبود، این وظیفه به عهده ی یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر بود. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) کار را در غدیر، تمام کرده بود و حرفی باقی نمانده بود. تکلیف از دیدگاه وحی، روشن و واضح بود. همه باید از همه جهات به سوی این خانه حرکت می کردند، فاطمه علیهاسلام اسوه‌ کامل ولایت پذیران بود. او نزدیک ترین فرد به علی علیه السلام بود و باید پیش از همه و بیش از همه به تکلیف خویش عمل می کرد و دیگران پشت سر او باید به علی علیه السلام مراجعه می کردند.
طلب حلالیت، برای چه!؟
از جانسوز ترین لحظات عمر علی علیه السلام، آن زمانی است که فاطمه علیهاسلام در بستر احتضار، پیش از آغاز وصایای پایانی، از ولی الله و از امام خویش «طلب حلالیت» می کند! گویا حس می کند که این وظیفه، به ظلم سقیفه بر زمین مانده است...
هیچ فردی در این کُره‌ی رنج، نمی تواند آنی و کمتر از آنی در عصمت فاطمه علیهاسلام شکّ و تردید کند. عصمت محض، اجازه هیچ قصور و تقصیری را به صدیقه طاهره علیهاسلام نداده است... طلب حلالیت، برای چه!؟
فاطمه علیهاسلام مادرانه‌ترین ارثیه‌های پُرفایده را برای نسل های پس از خویش باقی گذاشته است.
او به موحدان همه تاریخ آموخته است که اگر به همه ی تکلیف خویش به بهترین صورت ممکن، عمل کردید باز در مقابلِ امام زمانِ خود شرمنده اید! زیرا شان امام زمان، اجلّ و اعزّ و اشرف از اعمال مامومین است. تقدیم جان و دل در راه ولایت، ردّ امانت است به صاحب امانت! یعنی اگر توفیق شهادت یافتیم باید از ولیّ خود ممنون باشیم و از او «طلبِ حلالیت» کنیم...
انتهای پیام/ ص. خ

منبع: جام نیوز

برچسب ها: حضرت زهرا ، حلالیت ، امام زمان
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
پاسخ

Bookmarks

کلیدواژه ها
شبهات شهادت فاطمه دروغ


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 1 (0 عضو 1 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 05:33AM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts