بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

گفتگوي بسته شده
 
ابزار گفتگو
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2521
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط صبح نوشته شده است نمايش نوشته
و امداد ِ آب گل کن قانت ! از این نوشته جناب حسین به بعد تلاش کرد دوباره بحث را منحرف کند و راه نجاتی برای عقیدۀ منحط و ناچیزشان ببافد!

http://iranclubs.org/forums/showthre...57#post2355357







این است صداقت و شرافت این منافقین و کفار دشمن نبی خدا ...
اساساً چیزی به اسم صداقت یا انصاف یا شرافت را می‌شود از کوردلان کر و کور انتظار داشت؟ خدای متعال بر گوش و دل‌هایشان مهر زده و بر دیدگانشان پرده افکنده شده و نه می‌توانند مطلبی را فهم کنند و نه چیزی جز آنچه به نحو بچگانه‌ای بتوانند آن را در راستای اوهام خویش تخیل کنند، ببینند.
ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة و البته رمز آن هم در جای دیگری به زیبایی بیان شده:
افریت من اتخذ الهه هویه واضله الله على علم و ختم على سمعه و قلبه و جعل على بصره غشاوه فمن یهدیه من بعد الله
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2522
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته


اینهمه پیامبر را ول کردی رفتی سراغ جرجیس؟!

خیلی خب من هم از همین جرجیس برات آیه می آورم که ادعای شما را باطل می سازد:


قسمت قرمز، بر خلاف آنچه شما نوشته اید دارد می گوید از میان عرب یا از عربها، جماعتی امی بودند نه اینکه العرب = امی = مکّي.


الامیین من العرب یعنی چه؟ یعنی بی دینهای عرب یا بگو بی دینهای مکه که کتاب آسمانی نداشتند تا اینکه خداوند رسول الله را مبعوث داشت تا برایشان کتاب آسمانی بیاورد.
سعی نکن دوباره بپیچونی که از همین جرجیس برات صدتا آیه دیگر می آورم

فعلاً آنکه گشته و به خیال خودش مطلبی پیدا کرده تا با آن مطلب دیگران را نقض کند، غانت است. این بیچاره حتی نمی‌تواند بفهمد که یک سند از چه جهت سندیت دارد! به خیال خامش چون در فلان کتاب آمده سند است! آخر بی‌سوادی تا چه حد؟ این شخص حتی نمی‌فهمد که تفاوت بسیاری بین نقل از یک کتاب به عنوان اینکه هرآنچه در آنجاست سند است، با این که نقل تاریخی آن را به عنوان یکی از شواهد (و نه تنها شاهد) بیاورند، وجود دارد.
اینکه نظر تفسیری قتادة چیست حداکثر به عنوان یک شاهد می‌تواند مد نظر قرار گیرد و نه آنچه بتوان به آن تکیه کرد.
وانگهی در هیچ‌یک از این‌ها تعبیر بی‌دین نیامده که غانت هالک، به خیال خودش با زرنگی و اما در حقیقت با پلشتی و حماقت، وهم خود را به آنها چسبانده.
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2523
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
اما آیه 19 همین سوره انعام دارد می گوید قرآن برای همه مردم و هرکه این کتاب به دستش برسد نازل شده است:

قُلْ أَيُّ شَيْءٍ أَكْبَرُ شَهَادَةً ۖ قُلِ اللَّهُ ۖ شَهِيدٌ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ ۚ وَأُوحِيَ إِلَيَّ هَٰذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَمَنْ بَلَغَ ۚ أَئِنَّكُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللَّهِ آلِهَةً أُخْرَىٰ ۚ قُلْ لَا أَشْهَدُ ۚ قُلْ إِنَّمَا هُوَ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ وَإِنَّنِي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ

بگو: شهادت چه كسى از هر شهادتى بزرگ‌تر است؟ بگو: خدا ميان من و شما گواه است و اين قرآن بر من وحى شده است تا شما را و هر كس را كه به او برسد بيم دهم. آيا شهادت مى‌دهيد كه با اللّه خدايان ديگرى هم هستند؟ بگو: من شهادت نمى‌دهم. بگو: جز اين نيست كه او خدايى است يكتا و از آنچه با او شريك مى‌سازيد بيزارم.

آیه 3 سوره جمعه نیز که در ادامه آیه مورد بحث است دارد دقیقاً به همین موضوع اشاره می کند که قرآن فقط مخصوص مردم مکه نبوده و برای همه انسانها در همه اعصار نازل شده است

وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ

و [نیز پیامبر را] بر مردمی دیگر [از عرب و غیر عرب] که هنوز به آنان نپیوسته اند [برانگیخت]. و او توانای شکست ناپذیر و حکیم است.-انصاریان
بهتر است اول سعی کنی بفهمی مطلب چیست و بعد به خیال خودت اشکال کنی.
وقتی در آیه‌ای که آمده، محور، ام القری قرار داده شده و این وجه از آیه به عنوان شاهد قوی، مورد توجه بوده، طبیعی است که همان قسمت برجسته شده و شما هنوز نمی‌توانید بفهمید که اثبات شیء نفی ماعدا نمی‌کند. مگر ایشان فرموده‌اند که فقط برای هدایت ام القری تا تو بخواهی به آن اشکال کنی؟ وانگهی آنچه به عنوان دلیل آورده شده و اساس قضیه را با این حرکات زیگزاگی نمی‌توانی از زیرش در بروی.
بهتر است اگر جوابی داری، یک به یک فرمایشات جناب حسین را بیاوری و دقیق نقد کنی تا ارزش آن معلوم شود نه آنکه تقطیع‌شده بیاوری و وجهی که اساساً ساخته اوهام خودت هست از آن بیرون بکشی و به آن اشکال کنی
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2524
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
برای آنکه تدلیس این غانت معلوم شود، لازم است توجه شود که این ارسال، بخشی از مجموعه ارسال‌هایی است که در صدد توضیح معنایی برای «امّی» است که در یک فضای Axiomatic منافاتی با اینکه معنای دیگری هم برای آن مطرح شود ندارد. اما اساس مطلب، رد این است که بخواهد به آن معنای سخیفی که غانت از خودش درآورده و معنا را هم منحصر در آن می‌داند، باشد و لازم است کسی که مباحث را دنبال می‌کند، به ارسال‌های پیش و پس از آن مراجعه کند تا متوجه مطلب شود و اینکه این ارسال در صدد چه چیز است:
نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است


یا آنجا که می فرمایند :

هُوَالَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْآيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنكَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﴿جمعه/٢﴾

آیا منظور این است که از میان بی سوادان بیسوادی مثل خودشان را به رسالت برانگیخت یا از میان مشرکین یکی مثل خودشان؟


---------------------------------------------------------------

و اما سند دوم، (در توضیح جواب، حتما به پست قبلی راجع به دو گروه فرزندان حضرت ابراهیم ع رجوع فرمایید) :

چون هر پیامبری به زبان قوم خودش فرستاده میشود، و زبان فرزندان حضرت ابراهیم از طریق حضرت اسماعیل ع که از ابتدا در مکّة ساکن شده بوند زبان عربی بود، لذا در آیه ۷ سوره مبارکه شوری تصریح میکند که ما قرآن را به زبان عربی برای مردم أمّ القری (أمیّون=مکّیون) نازل کردیم:

وَ كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ قُرْآناً عَرَبِيًّا لِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرى‏ وَ مَنْ حَوْلَها وَ تُنْذِرَ يَوْمَ الْجَمْعِ لا رَيْبَ فيهِ فَريقٌ فِي الْجَنَّةِ وَ فَريقٌ فِي السَّعيرِ (الشورى 7)


و همچنین در آیه ۹۲ سوره انعام تصریح میکند قرآن برای انذار مردم مکّة نازل کردیم:

وَ هذا كِتابٌ أَنْزَلْناهُ مُبارَكٌ مُصَدِّقُ الَّذي بَيْنَ يَدَيْهِ وَ لِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرى‏ وَ مَنْ حَوْلَها وَ الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ يُحافِظُونَ (الأنعام 92)


و کلمه من حولها در آیه، شامل تمام قری میشود که مکّة مشرفة، محور آنها بود، و در آیات دیگر ذکر آنها آمده، مثلا به دنبال جریان حضرت شعیب ع پیامبر عرب:

وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ (الأعراف 96) أَ فَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرى‏ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنا بَياتاً وَ هُمْ نائِمُونَ 97-- أَ وَ أَمِنَ أَهْلُ الْقُرى‏ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنا ضُحًى وَ هُمْ يَلْعَبُونَ -98


وَ لَقَدْ أَهْلَكْنا ما حَوْلَكُمْ مِنَ الْقُرى‏ وَ صَرَّفْنَا الْآياتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (الأحقاف 27)

ما أَفاءَ اللَّهُ عَلى‏ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرى‏ فَلِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى‏ وَ ..(الحشر 7)


و در آیه ۵۹ سوره مبارکه قصص تصریح میکند که فرستادن پیامبر برای أمّ قری است:

وَ ما كانَ رَبُّكَ مُهْلِكَ الْقُرى‏ حَتَّى يَبْعَثَ في‏ أُمِّها رَسُولاً يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِنا وَ ما كُنَّا مُهْلِكِي الْقُرى‏ إِلاَّ وَ أَهْلُها ظالِمُونَ
(القصص 59)


با این توضیحات، دو کلمه (أمّیین) و (منهم) در سند! دوم، کاملا معنایش واضح است، یعنی خداوند متعال در بین مردم مکّة(أمّیین) از زبان خودشان(منهم)، پیامبری فرستاد و کتاب خودش را برایشان نازل فرمود.
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2525
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,081
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

یا علی
السلام علیک ایهاالصراط المستقیم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
لعن الله قاتلیک وظالمیک یا فاطمة الزهراء سلام الله
لَبيْكَ يٰا عَليْ
ان ربی علی صراط مستقیم
وعلی علیه السلام هو صراط المستقیم
السلام عليك يا اول مظلوم يااميرالمومنين ياعلي بن ابيطالب
امیرالمومنین علیه السلام
السلام علیک ایهاالصراط المستقیم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

جوابها وسوالات اقای حسین از غانت هالک بهائی ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=155695


جوابهای اقای حسین به معاندین در باره شبهه تحریف کلام الله مجید
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154217


پاسخ های بی جواب اقای حسین به احتجاج امیرالمومنین علیه السلام به غدبر
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154652


جمع اوری جوابهای اقای حسین به منکر غدیر
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154435


جوابها بی پاسخ اقای حسین به منکر توسل
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154538


پیامبر دروغین وابلهان شقی طرفدارش
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=132142
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Saturday 16 September 2017 در 10:55AM.
عبدالعلی69 حاضر نيست  
تعداد 2 كاربر از عبدالعلی69 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2526
bisetareh
عضو ثابت
 
نشان bisetareh
 
تاريخ ثبت نام: Aug 2014
مكان: قم
پاسخ‌ها: 886
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ

یاعلی

__________________
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ
اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا بالحق ولی الله.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و لعن اعدائهم
لبیک یا حسین علیه السلام
فقط حیدر امیرالمومنین است
یاعلی
bisetareh حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از bisetareh بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2527
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
و اما چهار سند! آخری که ربطی به أمّی با توضیحاتی که دادم ندارد، و بحث خاص خود دارد که اشاره میکنم:

آیه شریفه: ما کنت تدری ما الکتاب و لا الایمان، مضمون بسیاری از آیات دیگر بلکه اساس دین و إلهیّت است، در بعض آیات دیگر تصریح میکند و بعضی به وضوح مطلب واگذار میکند، مثلا: لولا أن ثبتناک لقد کدت ترکن الیهم، اگر ما تو را حفظ نمیکردیم تو خودت کاره‌ای نبودی و همه چیزت را از دست میدادی، لئن شئنا لنذهبنّ بالذی اوحینا الیک ... ان فضله کان علیک کبیرا و...

در آیه ما کنت تدری، ابتدا میفرماید(یعنی همان چیزی که شما حذف کردید!): و لقد اوحینا الیک روحا من امرنا، ما روح را بر تو وحی کردیم و به سوی تو فرستادیم، ما کنت تدری ما الکتاب و لا الایمان، یعنی اگر این فرستادن ما نبود تو نمیدانستی که که کتاب و ایمان چیست، یعنی هیچ چیز از خودت نداری، لولا ان اوحینا الیک روحا من امرنا ما کنت تدری ما الکتاب و لا الایمان، و معنا کاملا واضح است.



همانگونه که در پست 2261 خدمتتان عرض کردم، مفهوم روح در قرآن، غیر آن چیزی است که ما در دین مادری آموخته ایم. در فرهنگ قرآن، روح به معنای علم الهی است که آن را به طرق مختلف در اختیار بشر می گذارد:

يُنَزِّلُ الْمَلَائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَىٰ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ أَنْ أَنْذِرُوا أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاتَّقُونِ
فرشتگان را با روح (حامل وحى) به امر خود، بر هر كس از بندگانش كه بخواهد نازل مى‌كند كه [مردم را] بيم دهيد كه معبودى جز من نيست، پس از من بترسيد

وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّهُ عَلِيٌّ حَكِيمٌ(شوری 51)
هیچ بشری را نسزد که خدا با او سخن گوید، مگر از راه وحی یا از پشت حجاب غیب یا رسولی [چون فرشته] می فرستد؛ پس فرشته به اذن او آنچه را بخواهد وحی می کند؛ یقیناً او بلند مرتبه و حکیم است- انصاریان

در آیه بعد طریقه ارسال روح(= علم = قرآن) به پیامبر عزیزمان توضیح داده شده است:

وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِنْ أَمْرِنَا ۚ مَا كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَٰكِنْ جَعَلْنَاهُ نُورًا نَهْدِي بِهِ مَنْ نَشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا ۚ وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ
و همان گونه [که بر پیامبران پیشین وحی کردیم] روحی را [چون قرآن] از امر خود به تو وحی کردیم. تو [پیش از این] نمی دانستی کتاب و ایمان چیست؟ ولی آن [کتاب] را نوری قرار دادیم که هر کس از بندگانمان را بخواهیم به وسیله آن هدایت می کنیم؛ بی تردید تو [مردم را] به راهی راست هدایت می نمایی.-انصاریان

هرچند نیاز به بیان نیست، آیه دارد خطاب به پیامبر می گوید: تو قبل از دریافت آیات الهی و پیش از اینکه به رسالت مبعوث شوی، نه می دانستی دین چیست و نه ایمان.
آری اگر خداوند قرآن را به رسولش وحی نمی کرد و او را به نور قرآن رهنمون نمی شد همچنان امی و بی دین باقی می ماند.


ghanet حاضر نيست  
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2528
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,081
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

احیمق روح از ملائکه هست که در عظمتش روایات ال الله صلوات الله علیه واله وسلم ولعنت الله علی معاندیهم ومنکریهم وغاصبی حقوقهم ومنکری عصمتهم وفضائلهم ومناقبهم وولایتهم و......وفرمودن ودر دعای الاسماء الحسنی "
واسئلک باسمک الذی خلقت به جبرئیل من الروح
این روح ایه شریفه اول
وجبرئیل حامل وحی است که از میکائیل ومیکائل از اسرافیل می گیره واسرافیل از قلم وقلم از نون ونون از خداوند متعال وبعضا قلم از خدواند متعال که قلم اسم لامیرالمومنین علیه السلام و نون اسم لرسول الله صلی الله علیه واله وسلم هست
وروح من امره مطلب دیگری که بالاتر از روح القدوس هست و....
توهم نکنی برای توی بهائی و وهابیها نوشتم
نوشتم برای اونهائی که یک بابا ئی هستند نه تولید شرکتی
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2529
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟


ختم کلام


در روزگار قبل از بعثت پیامبر، لا اقل پنج طیف عقیدتی موجود بودند که به نامهای یهود ، نصارا ، صابئین، امیین و مجوس شهرت داشتند. آینه تاریخ اسلام، تصویر درخور کنکاشی از دو طیف صائبین و مجوس نشان نمی دهد اما تا حدود زیادی ماهیت یهودیان، نصرانیان و امیین را مشخص می سازد. از یهود و نصارا که بگذریم ، امیین کسانی بودند که خداوند را به عنوان یگانه خالق هستی باور داشتند و معتقد بودند ملائکه دختران او و واسطه ها و شفیعان ایشان در نزد پروردگار می باشند. لات و منات و عزی به طوری که از نامهایشان بر می آید، سه تن از این ملائکه دختر بودند که نامشان در قرآن ثبت گردیده است. امیها با وجود اینکه از دختر گریزان بودند و کراهت داشتند معلوم نیست چرا دختران را برای خداوند می گذاشتند و پسران را برای خود برمی داشتند!
پیامبر در میان چنین قومی متولد گردید و با خلق و خوی آنان انس گرفت تا سر انجام یکی از آنها شد. بر خلاف باورهای فرقه ای، اینکه وی قبل از بعثت یک امی بوده هیچ چیزی از ارزشهای او نمی کاهد بلکه بیانگر این است که وی با عنایت پروردگار و جهد خویش توانسته خودرا از آئینی باطل نجات دهد و به اسلام بپیوندد.
نتنها پیامبر عزیزمان، بلکه اغلب پیامبران الهی قبل از بعثت به دین مادریشان بوده اند. به عنوان مثال می توان از شعیب اسم برد:

قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يَا شُعَيْبُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا ۚ قَالَ أَوَلَوْ كُنَّا كَارِهِينَ
سران قوم او كه سركشى كردند، گفتند اى شعيب! به يقين تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند از شهر خود بيرون مى‌كنيم، مگر آن كه به آيين ما بازگرديد. گفت: حتى اگر دوست نداشته باشيم

قَدِ افْتَرَيْنَا عَلَى اللَّهِ كَذِبًا إِنْ عُدْنَا فِي مِلَّتِكُمْ بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللَّهُ مِنْهَا ۚ وَمَا يَكُونُ لَنَا أَنْ نَعُودَ فِيهَا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّنَا ۚ وَسِعَ رَبُّنَا كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا ۚ عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنَا ۚ رَبَّنَا افْتَحْ بَيْنَنَا وَبَيْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ وَأَنْتَ خَيْرُ الْفَاتِحِينَ
اگر ما به آیین شما بازگردیم، بعد از آنکه خدا ما را از آن نجات بخشیده، به خدا دروغ بسته‌ایم؛ و شایسته نیست که ما به آن بازگردیم مگر اینکه خدایی که پروردگار ماست بخواهد؛ علم پروردگار ما، به همه چیز احاطه دارد. تنها بر خدا توکل کرده‌ایم. پروردگارا! میان ما و قوم ما بحق داوری کن، که تو بهترین داورانی!»

رها کردن دین مادری نتنها از ارزشهای پیامبر عزیزمان چیزی نمی کاهد بلکه بر آن می افزاید، لیکن بعضی باورها و ارزشهای فرقه ای را مورد هجوم قرار می دهد، ارزشهای غلطی که دراصل بنیانها و قواعد همین مذاهب و فرقه ها بوده اند. و این از آن رسوباتی است که حتماً باید از چهره آینه زلال قرآن گرفته شود تا حقیقت سریعتر نمایان گردد.
بنابراین امی معنی بی سواد نمی دهد و صرفاً به اهل مکه نیز اطلاق نمی شود بلکه به کسی گفته می شود که دین الهی ندارد و پیرو کتاب آسمانی نیست و صرفاً تابع آئین و عقایدی است که در چنبره آنها از مادر زاده شده و مقدماتش را همچون زبانش از مادر آموخته است.
بعد از بعثت پیامبر، امیها کم کم به مشرکین نیز معروف شدند و به این اسم مورد خطاب قرار می گرفتند. در قرآن کریم تقریباً در اکثر مواقع وقتی مشرکین بصورت المشرکین می آید منظور امیین قوم پیامبرهستند نه کس دیگری. حال ببینید همین زنگار کوچک، مخصوصا در جند ده اخیر، چه
مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است. عده ای مرده پرست بی خرد همچون وهابیت و داعش، به بهانه اجرای حکم : فَٱقْتُلُوا۟ ٱلْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ - مشرکین را هرجا یافتید بکشید، چه خونها که نریخته اند و چه جنایاتی که مرتکب نشده اند.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2530
bisetareh
عضو ثابت
 
نشان bisetareh
 
تاريخ ثبت نام: Aug 2014
مكان: قم
پاسخ‌ها: 886
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

به نام خدا
اصل کلام
از زمان حضرت آدم شیطان در پی تحریف شریعت و دینی که خداوند فرستاده بود. از سرچشمه هر دینی به فرزندانش دستور تحریف دین را می داد.مانند دین یهود که وقتی یهودیان به مصر کوچ کردند در زمان حضرت یوسف با دین شیطان آشنا شده و با کابالا خو گرفتند .این یهودیان دین حضرت موسی را تحریف کردند. از همان ابتدا با حواری 13 دین مسیحیت را به انحراف کشیدندو گفتند حضرت مسیح کشته شد اما می دانیم همان حواری نفوذی شیطان پرست یهود ی کشته شد. در دین زرتشت پس از کوچ آنها به همراه کوروش به ایران ازدواج محارم را وارد دین ایرانیان کرده و دین زرتشت را تحریف کردند. از آنجا که یهودیان کابالا با اجنه در ارتباط بودند اخبار آسمان را شنود کرده و بر آینده وکتب اسمانی که نوید آمدن حضرت محمد را می داد آشنا بودند. بهمین خاطر عده ای نفوذی به مکه فرستادند که ساکن آنجا گشتند . امثال عمر خطاب و ابوبکر یهودی های مخفی بودند که خود را به اسلام چسباندند. اما طبق فرمایش حضرت علی همان طور که می دانیم عثمان یهودی آشکار بود . معاویه که برای فرزندش دایه یهودی گذاشته بود و عایشه گرایش شدیدی که تورات داشت و به یهودیان آزادی عمل دادند که با جعل حدیث کنند و پس از شهادت پیامبر اکرم تا صد سال اجازه نقل حدیث به صحابه داده نشد. در اسلام آن موقع دو عده قدرت را در دست گرفتند و حق اهل بیت را پایمال کردند یکی یهودی های مخفی شیخین و یهودیان آشکار که بنی امیه بودند. استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان روایتی از امیرمؤمنان در رابطه با فتنه بنی امیه، بیان کرد: امیرمؤمنان در روایتی می فرمایند، فتنه بنی امیه، ترسناک ترین فتنه ای است که اسلام با آن مواجه می شود؛ لامِنس یکی از پژوهشگران غربی است که در جایی می گوید ما باید قدردان معاویه باشیم، چرا که اگر او نبود اسلام به طور کامل مسیحیت را از بین می برد.
پس همه ادیان توسط شیطان و فرزندانش تحریف شد . اما جانشین واقعی حضرت محمد و جانشینان بعدی علم را به دست ما رساندند.
«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلا خَسَارًا»، : خاصیت هدایت گری قرآن زمانی هویدا می شود که همراه اهل بیت باشد؛ قرآن بدون اهل بیت خاصیتی ندارند و موجب گمراهی و ضلالت ظالمین می شود. «بَلْ هُوَ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ فِی صُدُورِ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَمَا یَجْحَدُ بِآیَاتِنَا إِلا الظَّالِمُونَ» ا شرط باطنی اذن ورود به حقایق قرآن برای بهرمند شدن، حضور در محدوده ولایت اهل بیت است؛ قرآنی هدایتگر است که از سینه اهل بیت گرفته شده باشد.


یاعلی


__________________
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ
اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا بالحق ولی الله.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و لعن اعدائهم
لبیک یا حسین علیه السلام
فقط حیدر امیرالمومنین است
یاعلی
bisetareh حاضر نيست  
كاربران ذيل از bisetareh بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2531
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,081
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

وننزل من القران ماهو شفاء ورحمه للمومنین ولا یزد الظالمین الا خسارا
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 13 September 2017   #2532
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,081
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

ختم کلام


در روزگار قبل از بعثت پیامبر، لا اقل پنج طیف عقیدتی موجود بودند که به نامهای یهود ، نصارا ، صابئین، امیین و مجوس شهرت داشتند. آینه تاریخ اسلام، تصویر درخور کنکاشی از دو طیف صائبین و مجوس نشان نمی دهد اما تا حدود زیادی ماهیت یهودیان، نصرانیان و امیین را مشخص می سازد. از یهود و نصارا که بگذریم ، امیین کسانی بودند که خداوند را به عنوان یگانه خالق هستی باور داشتند و معتقد بودند ملائکه دختران او و واسطه ها و شفیعان ایشان در نزد پروردگار می باشند. لات و منات و عزی به طوری که از نامهایشان بر می آید، سه تن از این ملائکه دختر بودند که نامشان در قرآن ثبت گردیده است. امیها با وجود اینکه از دختر گریزان بودند و کراهت داشتند معلوم نیست چرا دختران را برای خداوند می گذاشتند و پسران را برای خود برمی داشتند!
پیامبر در میان چنین قومی متولد گردید و با خلق و خوی آنان انس گرفت تا سر انجام یکی از آنها شد. بر خلاف باورهای فرقه ای، اینکه وی قبل از بعثت یک امی بوده هیچ چیزی از ارزشهای او نمی کاهد بلکه بیانگر این است که وی با عنایت پروردگار و جهد خویش توانسته خودرا از آئینی باطل نجات دهد و به اسلام بپیوندد.
نتنها پیامبر عزیزمان، بلکه اغلب پیامبران الهی قبل از بعثت به دین مادریشان بوده اند. به عنوان مثال می توان از شعیب اسم برد:

قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يَا شُعَيْبُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا ۚ قَالَ أَوَلَوْ كُنَّا كَارِهِينَ
سران قوم او كه سركشى كردند، گفتند اى شعيب! به يقين تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند از شهر خود بيرون مى‌كنيم، مگر آن كه به آيين ما بازگرديد. گفت: حتى اگر دوست نداشته باشيم

قَدِ افْتَرَيْنَا عَلَى اللَّهِ كَذِبًا إِنْ عُدْنَا فِي مِلَّتِكُمْ بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللَّهُ مِنْهَا ۚ وَمَا يَكُونُ لَنَا أَنْ نَعُودَ فِيهَا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّنَا ۚ وَسِعَ رَبُّنَا كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا ۚ عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنَا ۚ رَبَّنَا افْتَحْ بَيْنَنَا وَبَيْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ وَأَنْتَ خَيْرُ الْفَاتِحِينَ
اگر ما به آیین شما بازگردیم، بعد از آنکه خدا ما را از آن نجات بخشیده، به خدا دروغ بسته‌ایم؛ و شایسته نیست که ما به آن بازگردیم مگر اینکه خدایی که پروردگار ماست بخواهد؛ علم پروردگار ما، به همه چیز احاطه دارد. تنها بر خدا توکل کرده‌ایم. پروردگارا! میان ما و قوم ما بحق داوری کن، که تو بهترین داورانی!»

رها کردن دین مادری نتنها از ارزشهای پیامبر عزیزمان چیزی نمی کاهد بلکه بر آن می افزاید، لیکن بعضی باورها و ارزشهای فرقه ای را مورد هجوم قرار می دهد، ارزشهای غلطی که دراصل بنیانها و قواعد همین مذاهب و فرقه ها بوده اند. و این از آن رسوباتی است که حتماً باید از چهره آینه زلال قرآن گرفته شود تا حقیقت سریعتر نمایان گردد.
بنابراین امی معنی بی سواد نمی دهد و صرفاً به اهل مکه نیز اطلاق نمی شود بلکه به کسی گفته می شود که دین الهی ندارد و پیرو کتاب آسمانی نیست و صرفاً تابع آئین و عقایدی است که در چنبره آنها از مادر زاده شده و مقدماتش را همچون زبانش از مادر آموخته است.
بعد از بعثت پیامبر، امیها کم کم به مشرکین نیز معروف شدند و به این اسم مورد خطاب قرار می گرفتند. در قرآن کریم تقریباً در اکثر مواقع وقتی مشرکین بصورت المشرکین می آید منظور امیین قوم پیامبرهستند نه کس دیگری. حال ببینید همین زنگار کوچک، مخصوصا در جند ده اخیر، چه
مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است. عده ای مرده پرست بی خرد همچون وهابیت و داعش، به بهانه اجرای حکم : فَٱقْتُلُوا۟ ٱلْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ - مشرکین را هرجا یافتید بکشید، چه خونها که نریخته اند و چه جنایاتی که مرتکب نشده اند.


زکی بلانسبت خر واز همه خرها عذر خاهی می کنم توگل گیر کردی جواب اقای حسین رو بده کی گفته " تو امی هستی یعنی از مکه ، یعنی بی دین که اینطور معنا کردی

http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=155542&page=166
http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=155542&page=165
http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=155542&page=163
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Friday 15 September 2017 در 04:38PM.
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Thursday 14 September 2017   #2533
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
کلاً این غانت بنا ندارد هیچ دلیلی بیاورد و هیچ استدلالی مطرح نماید و هرآنچه که از آیات قرآن برداشت می‌کند سوء برداشت و زاییده اذهان بیمار است که فزادهم الله مرضاً
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 2 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Thursday 14 September 2017   #2534
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,081
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

لعنهم الله خدلهم الله معدن الابن وابناء ادعیا
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Thursday 14 September 2017   #2535
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,913
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

ختم کلام

....
بنابراین امی معنی بی سواد نمی دهد و صرفاً به اهل مکه نیز اطلاق نمی شود بلکه به کسی گفته می شود که دین الهی ندارد و پیرو کتاب آسمانی نیست و صرفاً تابع آئین و عقایدی است که در چنبره آنها از مادر زاده شده و مقدماتش را همچون زبانش از مادر آموخته است.
ختم کلام


مهمترین دلیل بر نفی أمّي به معنای «بر دین مادری»

اگر واژه أمّي به معنای «بر دین مادری بودن» باشد، لا اقل در یک مورد خود را نشان میدهد، یعنی وقتی فرهنگ جمعیتی این است که از کلمه أمّی قصد میکنند که شخص بر دین مادرش باشد، ناخودآگاه در یک مورد هم باشد وقتی صحبت از دین است کلمه مادر را بر زبان میآورد، و میگوید: مادر یا مادران ما چنین مرامی داشتند یا چنین به ما آموختند، نمیشود بگوید دینم مادری است اما در هزاران مورد که از دین سخن میگوید لا اقل یک بار هم شده اسمی از این مادر به میان نیاورد، و شما اگر در آیات قرآن کریم حتی یک مورد پیدا کردید که مشرکین گفته باشند ما بر دین مادرانمان هستیم جایزه دارید!

و نه تنها حتی یک مورد نگفتند که ما بر دین مادرانمان هستیم، بلکه برعکس، تا آنجا که من دیدم، بیش از بیست مورد در قرآن آمده است که ما بر دین پدرانمان هستیم! یا بر دین پدرانتان هستید، پس چگونه کلمه أمّي یعنی دین مادری؟!!

ببینید چقدر این آیات (به ترتیب سور) گویاست:

البقرة 170 - وَ إِذا قيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا ما أَنْزَلَ اللَّهُ قالُوا بَلْ نَتَّبِعُ ما أَلْفَيْنا عَلَيْهِ آباءَنا أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْقِلُونَ شَيْئاً وَ لا يَهْتَدُونَ

المائدة 104 - وَ إِذا قيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى‏ ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَى الرَّسُولِ قالُوا حَسْبُنا ما وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْلَمُونَ شَيْئاً وَ لا يَهْتَدُونَ

الأنعام 148 - سَيَقُولُ الَّذينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ شَيْ‏ءٍ

الأعراف 28 - وَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا وَ اللَّهُ أَمَرَنا بِها قُلْ إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ أَ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ

الأعراف 70 - قالُوا أَ جِئْتَنا لِنَعْبُدَ اللَّهَ وَحْدَهُ وَ نَذَرَ ما كانَ يَعْبُدُ آباؤُنا فَأْتِنا بِما تَعِدُنا إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقينَ
الأعراف 71 - قالَ قَدْ وَقَعَ عَلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ رِجْسٌ وَ غَضَبٌ أَ تُجادِلُونَني‏ في‏ أَسْماءٍ سَمَّيْتُمُوها أَنْتُمْ وَ آباؤُكُمْ ما نَزَّلَ اللَّهُ بِها مِنْ سُلْطانٍ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرينَ

الأعراف 173 - أَوْ تَقُولُوا إِنَّما أَشْرَكَ آباؤُنا مِنْ قَبْلُ وَ كُنَّا ذُرِّيَّةً مِنْ بَعْدِهِمْ أَ فَتُهْلِكُنا بِما فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ

يونس 78 - قالُوا أَ جِئْتَنا لِتَلْفِتَنا عَمَّا وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا وَ تَكُونَ لَكُمَا الْكِبْرِياءُ فِي الْأَرْضِ وَ ما نَحْنُ لَكُما بِمُؤْمِنينَ

هود 62 - قالُوا يا صالِحُ قَدْ كُنْتَ فينا مَرْجُوًّا قَبْلَ هذا أَ تَنْهانا أَنْ نَعْبُدَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا وَ إِنَّنا لَفي‏ شَكٍّ مِمَّا تَدْعُونا إِلَيْهِ مُريبٍ

هود 87 - قالُوا يا شُعَيْبُ أَ صَلاتُكَ تَأْمُرُكَ أَنْ نَتْرُكَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا أَوْ أَنْ نَفْعَلَ في‏ أَمْوالِنا ما نَشؤُا إِنَّكَ لَأَنْتَ الْحَليمُ الرَّشيدُ

هود 109 - فَلا تَكُ في‏ مِرْيَةٍ مِمَّا يَعْبُدُ هؤُلاءِ ما يَعْبُدُونَ إِلاَّ كَما يَعْبُدُ آباؤُهُمْ مِنْ قَبْلُ وَ إِنَّا لَمُوَفُّوهُمْ نَصيبَهُمْ غَيْرَ مَنْقُوصٍ

يوسف 40 - ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِهِ إِلاَّ أَسْماءً سَمَّيْتُمُوها أَنْتُمْ وَ آباؤُكُمْ ما أَنْزَلَ اللَّهُ بِها مِنْ سُلْطانٍ

إبراهيم 10 - قالَتْ رُسُلُهُمْ أَ فِي اللَّهِ شَكٌّ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ يَدْعُوكُمْ لِيَغْفِرَ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ يُؤَخِّرَكُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى قالُوا إِنْ أَنْتُمْ إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُنا تُريدُونَ أَنْ تَصُدُّونا عَمَّا كانَ يَعْبُدُ آباؤُنا فَأْتُونا بِسُلْطانٍ مُبينٍ

النحل 35 - وَ قالَ الَّذينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما عَبَدْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ نَحْنُ وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْ‏ءٍ كَذلِكَ فَعَلَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَهَلْ عَلَى الرُّسُلِ إِلاَّ الْبَلاغُ الْمُبينُ

الأنبياء 53 - قالُوا وَجَدْنا آباءَنا لَها عابِدينَ
الأنبياء 54 - قالَ لَقَدْ كُنْتُمْ أَنْتُمْ وَ آباؤُكُمْ في‏ ضَلالٍ مُبينٍ

المؤمنون 83 - لَقَدْ وُعِدْنا نَحْنُ وَ آباؤُنا هذا مِنْ قَبْلُ إِنْ هذا إِلاَّ أَساطيرُ الْأَوَّلينَ

الشعراء 74 - قالُوا بَلْ وَجَدْنا آباءَنا كَذلِكَ يَفْعَلُونَ

لقمان 21 - وَ إِذا قيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا ما أَنْزَلَ اللَّهُ قالُوا بَلْ نَتَّبِعُ ما وَجَدْنا عَلَيْهِ آباءَنا أَ وَ لَوْ كانَ الشَّيْطانُ يَدْعُوهُمْ إِلى‏ عَذابِ السَّعيرِ

سبأ 43 - وَ إِذا تُتْلى‏ عَلَيْهِمْ آياتُنا بَيِّناتٍ قالُوا ما هذا إِلاَّ رَجُلٌ يُريدُ أَنْ يَصُدَّكُمْ عَمَّا كانَ يَعْبُدُ آباؤُكُمْ وَ قالُوا ما هذا إِلاَّ إِفْكٌ مُفْتَرىً

الصافات 69 - إِنَّهُمْ أَلْفَوْا آباءَهُمْ ضالِّينَ

الزخرف 22 - بَلْ قالُوا إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلى‏ أُمَّةٍ وَ إِنَّا عَلى‏ آثارِهِمْ مُهْتَدُونَ
الزخرف 23 - وَ كَذلِكَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ في‏ قَرْيَةٍ مِنْ نَذيرٍ إِلاَّ قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلى‏ أُمَّةٍ وَ إِنَّا عَلى‏ آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ
الزخرف 24 - قالَ أَ وَ لَوْ جِئْتُكُمْ بِأَهْدى‏ مِمَّا وَجَدْتُمْ عَلَيْهِ آباءَكُمْ قالُوا إِنَّا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ كافِرُونَ

النجم 23 - إِنْ هِيَ إِلاَّ أَسْماءٌ سَمَّيْتُمُوها أَنْتُمْ وَ آباؤُكُمْ ما أَنْزَلَ اللَّهُ بِها مِنْ سُلْطانٍ
.

آخرين ويرايش hosyn ، Thursday 14 September 2017 در 07:37AM.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
گفتگوي بسته شده

Bookmarks


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 1 (0 عضو 1 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 12:56PM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts