بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

گفتگوي بسته شده
 
ابزار گفتگو
قديمي Sunday 3 September 2017   #2266
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 17,776
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
پس قبول می کنیم و می پذیریم که از میان شش هزار و دویست و اندی آیه، حتی یک آیه نمی توان پیدا کرد که بطور صریح و روشن( بدون نیاز به تفسیر و توجیه) به حیات برزخی اشاره کرده باشد در حالی که صدها آیه و بسیار بیشتر، به حیات آخرت اشاره کرده اند، آنهم بطور صریح و روشن.
شما به توفی انفس اشاره کردید تا نشان دهید در هنگام خواب و مرگ، روح انسان به برزخ می رود. در حالی که مفهوم روح در قرآن، غیر آن چیزی است که ما در دین مادری آموخته ایم. یعنی اگر تمام آیات قرآن را بگردید روحی به معنای شکل زیر یا شبیه آن و در مایه آن ، که بتوان آن را از بدن بیرون کشید، پیدا نخواهید کرد.



آیا این را هم قبول دارید که در قرآن روح به این معنا نیست؟
ک.......خل خیلی دیده بودیم اما ای شکلش تازه هست امیرالمومنین علیه السلام فرمود "هرچه ادمی نادان تر وجاهل تر واحمق تر هست خودش رو عاقلتر می دونه
یسئلونک عن الروح قل .......من امر ربی وما اتیتم من العلم الا قلیلا
احمیقتر از تو کسی است که خیال کنه این ک....و شرا و بهم بافیت ......
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 3 September 2017   #2267
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 17,776
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

بدبخت بیچاره خود امساک وارسال رو نمی فهمه تا چه رسه فرفش رو
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از عبدالعلی69 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 3 September 2017   #2268
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
دوست گرامی، بازی در نیار دیگه!
من چیز زیادی از شما نخواستم، ترجمه کردن یک آیه، اینقدر ناز و اطوار نداره! چیه؟! اگر نمیترسی و هی شعار میدی که از بین شش هزار آیه، یکی نیست، پس ترسی ندارد یک آیه قران را ترجمه کردن!

من فقط میخواهم فرق امساک و ارسال را بدانم، و اصلا کاری هم با روح ندارم، هر چی راجع به روح بگی قبول!

فقط فرق ارسال با امساک را ترجمه روشن کن، همه بفهمیم.
اما شما قبلاً همین آیه را دال بر وجود برزخی گرفته اید که روح در حالت خواب به آنجا می رود ،

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
۱- الله یتوفی النفس حین موتها و التی لم تمت فی منامها فیمسک التی قضی علیها الموت و یرسل الاخری (آیه وجود برزخ همین الآن که روح در حالت خواب به آنجا میرود)

یعنی به باور شما امساک روح در عالم برزخ صورت می گیرد در حالی که در قرآن نه روحی به آن معنایی که در ذهن شماست وجود دارد و نه برزخی. فقط این را برایتان نوشتم تا بعداً که پاسختان را دادم دوباره دبه در نیاورید و بحث برزخ یا روح را پیش نکشید.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 4 September 2017   #2269
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 17,776
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

[CENTER]ک....وشر و بهم بافی که جواب نمیشه
احمیق وقتی خواب کسی رو می بینی در حالیکه او بیداره در اون لحظه چی می بینی حتما قیامت رو می بینی
ببین حماقت ولجاجت به کجا می رسه که بدیهات رو جهار دست وپائی منکر بشه [/CENTE
R]
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 4 September 2017   #2270
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته

من فقط میخواهم فرق امساک و ارسال را بدانم، و اصلا کاری هم با روح ندارم، هر چی راجع به روح بگی قبول!

فقط فرق ارسال با امساک را ترجمه روشن کن، همه بفهمیم.

فقط همین را می خواهید؟
در قرآن امساک مقابل تسریح قرار گرفته است:

فَإِمْسَاكٌۢ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِيحٌۢ بِإِحْسَـٰنٍ
به شایستگی نگاه داشتن يا به نيكى رها ساختن

در باره اصل معنای امساک گفته شده: هو حبس مع حفظ، أى توقيف شي‌ء عن الإرسال
پس فرق امساک با ارسال در این است که در امساک چیزی را حبس و حفظ می کنی اما در ارسال رهایش می سازی و آزادش می کنی.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 4 September 2017   #2271
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,598
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

فقط همین را می خواهید؟
در قرآن امساک مقابل تسریح قرار گرفته است:

فَإِمْسَاكٌۢ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِيحٌۢ بِإِحْسَـٰنٍ
به شایستگی نگاه داشتن يا به نيكى رها ساختن

در باره اصل معنای امساک گفته شده: هو حبس مع حفظ، أى توقيف شي‌ء عن الإرسال
پس فرق امساک با ارسال در این است که در امساک چیزی را حبس و حفظ می کنی اما در ارسال رهایش می سازی و آزادش می کنی.
دوست گرامی، ما را کشتی، هی من میگم: ترجمه! ترجمه! شما میگی فقط همین را میخواهید؟! و یک حرف دیگری مطرح میکنی!

من میخواهم همین آیه را ترجمه کنید و معنا کنید، نه اینکه صد آیه دیگر بیاورید و آخر کار یک کلمه معلوم نشود این آیه چه میگوید؟

ترجمه! ترجمه! توضیح مختصر پس از ترجمه.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 2 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 4 September 2017   #2272
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 320
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
پس قبول می کنیم و می پذیریم که از میان شش هزار و دویست و اندی آیه، حتی یک آیه نمی توان پیدا کرد که بطور صریح و روشن( بدون نیاز به تفسیر و توجیه) به حیات برزخی اشاره کرده باشد
بله. معلوم است که وقتی هر آنچه کسی غیر از مدعی بیاورد، تفسیر و توجیه است، اما هر رطب و یابسی که مدعی به هم ببافد، صریح و روشن باشد، هیچ آیه‌ای - تأکید می‌کنم: هیچ آیه‌ای - در هیچ زمینه‌ای پیدا نخواهد شد.
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
شما به توفی انفس اشاره کردید تا نشان دهید در هنگام خواب و مرگ، روح انسان به برزخ می رود. در حالی که مفهوم روح در قرآن، غیر آن چیزی است که ما در دین مادری آموخته ایم. یعنی اگر تمام آیات قرآن را بگردید روحی به معنای شکل زیر یا شبیه آن و در مایه آن ، که بتوان آن را از بدن بیرون کشید، پیدا نخواهید کرد.



آیا این را هم قبول دارید که در قرآن روح به این معنا نیست؟
آخر ملعنت تا چه حد؟ اینکه روح به چه نحو تصور شود، چه ربطی به آنچه خواسته شده از مدّعی دارد؟ اگر مدعی در دوره‌ای از زندگی خود اسیر چنین اوهامی بوده، تقصیر ما چیست؟ اینکه تصور می‌کند همگان هم چون او درگیر این اوهام هستند و بر پایه آن تمام نظام معرفتی خویش را بنا نموده‌اند، از عجایب است! و البته هنوز هم این اوهام و تصورات پایه تمام مسائل فکری او را تشکیل داده است و نمی‌دانم آیا می‌توان امید داشت که نوبت به این اوهام و تصورات واهی هم برسد تا آنها را هم نفی کند! و بخواهد دور بریزد یا نه!
اگر تصور از یک مفهوم، نقص دارد و آلوده به برخی مصادیق غالب است و آن تصور در مواردی امکان تطبیق تام ندارد، آیا نافی اصل مفهوم است؟ یعنی مدعی اینقدر نمی‌تواند درک کند که اگر مفهومی مثل «مَرْکَب» در فضایی که با اسب و سایر چاپایان سروکار دارند، با سوار شدن بر آن‌ها ارتباط پیدا کرده است، نافی رکوب سفینه می‌شود؟ آیا غیرممکن است که اندکی تجرید در معانی و مفاهیم صورت گیرد و حقیقت معنا تا حدودی درک شود؟
اگر مدعی ناتوان در استدلال است بهتر است حداقل در نفی و رد همه چیز قدری عجله نکند تا بیش از این بی‌آبرویی برای خود به بار نیاورد
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 4 September 2017   #2273
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 320
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

فقط همین را می خواهید؟
در قرآن امساک مقابل تسریح قرار گرفته است:

فَإِمْسَاكٌۢ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِيحٌۢ بِإِحْسَـٰنٍ
به شایستگی نگاه داشتن يا به نيكى رها ساختن

در باره اصل معنای امساک گفته شده: هو حبس مع حفظ، أى توقيف شي‌ء عن الإرسال
پس فرق امساک با ارسال در این است که در امساک چیزی را حبس و حفظ می کنی اما در ارسال رهایش می سازی و آزادش می کنی.
عجیب است که مدعی حتی از درک مقصود پرسش‌گر هم عاجز است! آیا واقعاً هنوز نفهمیده که چرا از او خواسته شده که این دو مفهوم را قدری تأمل کند؟
آخر وقتی گفته می‌شود امساک، حبس مع الحفظ است، چگونه است که یک ذره این سؤال در بعضی اذهان به وجود نمی‌اید که حفظ در کجا و توقیف در کجا و آیا این توقیف و حفظ موطنی می‌خواهد یا نه؟ حقیقتاً تصور نمی‌کردم چنین اذهانی وجود داشته باشند و از اندک تأملی هم عاجز باشند و با این وجود چنان ادعاهای گزافی هم مطرح نمایند!
اعاذنا الله من شرور انفسنا
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 4 September 2017   #2274
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 320
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط عبدالعلی69 نوشته شده است نمايش نوشته
بدبخت بیچاره خود امساک وارسال رو نمی فهمه تا چه رسه فرفش رو
گویا مشکل از کپی کردن و چسباندن باشد که شخصی چیزی را ننوشته، اما اصلاً ممکن است تعقل نکرده باشد. آخر چطور معنای امساک نوشته می‌شود، اما انگار که دیگری نوشته، یک ذره تردید نسبت به اباطیل خودش ندارد!
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 4 September 2017   #2275
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
دوست گرامی، ما را کشتی، هی من میگم: ترجمه! ترجمه! شما میگی فقط همین را میخواهید؟! و یک حرف دیگری مطرح میکنی!

من میخواهم همین آیه را ترجمه کنید و معنا کنید، نه اینکه صد آیه دیگر بیاورید و آخر کار یک کلمه معلوم نشود این آیه چه میگوید؟

ترجمه! ترجمه! توضیح مختصر پس از ترجمه.
خدا جانها را به هنگام مرگشان بطورکامل و تمام مى‌گيرد، و نيز جان آنهایی را كه در خوابند و نمرده‌اند. سپس جانهايى را كه حكم مرگ بر آنها رانده شده نگه مى‌دارد و حفظ می کند و ديگران را تا سر آمدی معين رها می سازد. در اين براى آنهايى كه مى‌انديشند عبرتهاست.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 4 September 2017   #2276
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,598
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
خدا جانها را به هنگام مرگشان بطورکامل و تمام مى‌گيرد، و نيز جان آنهایی را كه در خوابند و نمرده‌اند. سپس جانهايى را كه حكم مرگ بر آنها رانده شده نگه مى‌دارد و حفظ می کند و ديگران را تا سر آمدی معين رها می سازد. در اين براى آنهايى كه مى‌انديشند عبرتهاست.
خیلی خیلی ممنون دوست گرامی، اکنون با طرح سؤالات بسیار ساده، که مشترک بین من و شما، بلکه هر فرد بشر، در فهم از این عبارت آیه شریفه است، بحث را پیش میبریم إن شاء الله تعالی

سؤال اول راجع به امساک است، که شما در ترجمه آوردید: (جانهایی ... را نگه میدارد و حفظ میکند)، و در پست قبلی در توضیح امساک آوردید: (هو حبس مع حفظ، أى توقيف شي‌ء عن الإرسال)

سؤال من این است که این کلمه شیء (چیز) در این عبارت: نگه داشتن چیزی از رها شدن، آیا یک چیز معدوم است یا چیزی موجود است؟

سؤال: خداوند متعال، چیزی موجود را نگه میدارد یا چیزی معدوم؟
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 4 September 2017   #2277
علوی
اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ
 
نشان علوی
 
تاريخ ثبت نام: Jan 2013
مكان: در زمین خدا زیر سایه پیامبر(ص) و علی(ع)
پاسخ‌ها: 1,583
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
پس قبول می کنیم و می پذیریم که از میان شش هزار و دویست و اندی آیه، حتی یک آیه نمی توان پیدا کرد که بطور صریح و روشن( بدون نیاز به تفسیر و توجیه) به حیات برزخی اشاره کرده باشد در حالی که صدها آیه و بسیار بیشتر، به حیات آخرت اشاره کرده اند، آنهم بطور صریح و روشن.
شما به توفی انفس اشاره کردید تا نشان دهید در هنگام خواب و مرگ، روح انسان به برزخ می رود. در حالی که مفهوم روح در قرآن، غیر آن چیزی است که ما در دین مادری آموخته ایم. یعنی اگر تمام آیات قرآن را بگردید روحی به معنای شکل زیر یا شبیه آن و در مایه آن ، که بتوان آن را از بدن بیرون کشید، پیدا نخواهید کرد.



آیا این را هم قبول دارید که در قرآن روح به این معنا نیست؟




جناب قانت سلام علیکم برادر
خدا خیرتان دهد مقدار زیادی خندیدیم

وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ
__________________
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ جَعَلْنَاهُمْ أَئمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَ أَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیرْاتِ وَ إِقَامَ الصَّلَوةِ وَ إِیتَاءَ الزَّکَوةِ وَ کاَنُواْ لَنَا عَابِدِینَ
صدق الله العلی العظیم
یا فاطمه الزهرا

آخرين ويرايش علوی ، Monday 4 September 2017 در 03:28PM.
علوی حاضر نيست  
كاربران ذيل از علوی بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 4 September 2017   #2278
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 17,776
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

قانت ملحد بی دین شیطان پرست همان احیمقی هست که ادعای پیامبری داشت
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=132142
__________________
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Monday 4 September 2017 در 07:47PM.
عبدالعلی69 حاضر نيست  
قديمي Monday 4 September 2017   #2279
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 17,776
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟


جوابهای بی پاسخ اقای حسین به مقاله قسم به ستاره در حال نابودی و مقاله دین مادری ؛حق یا ناحق !

http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=155695
__________________
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
قديمي Monday 4 September 2017   #2280
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 17,776
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

لأمالي( للصدوق) ؛ النص ؛ ص6

3- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ الصَّلْتِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه واله وسلم قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ مَا آمَنَ بِي مَنْ فَسَّرَ بِرَأْيِهِ كَلَامِي وَ مَا عَرَفَنِي مَنْ شَبَّهَنِي بِخَلْقِي وَ مَا عَلَى دِينِي مَنِ اسْتَعْمَلَ الْقِيَاسَ فِي دِينِي

الأمالي (للصدوق) / ترجمه كمره‏اى ؛ متن ؛ ص6

- امام هشتم علیه السلام از گفته پدرش از طريق پدرانش علیهم صلوات الله از امير المؤمنين علیه سلام الله نقل كرده كه رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود" خداى عز و جل فرمايد بمن ايمان ندارد هر كه كلام مرا بخواست خود تفسير كند، مرا نشناخته هر كه مرا همانند خلقم پندارد بدين من نباشد هر كه در احكام دينم قياس بكار برد.
الأمالي (للصدوق) / ترجمه كمره‏اى، متن، ص: 7
مجلس 2ح3وتوحید صدوق وعیون الاخبار
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Monday 4 September 2017 در 07:48PM.
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
گفتگوي بسته شده

Bookmarks


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 1 (0 عضو 1 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 05:45AM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts