بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

گفتگوي بسته شده
 
ابزار گفتگو
قديمي Wednesday 4 May 2016   #436
طارق
مهمان
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 355
روزنوشته ها: 4
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
دوست گرامی، هرگز در این آیه خطاب به همسر حضرت ابراهیم از ضمیر جمع مذکر استفاده نشده است، خطاب به زن ایشان کلمه (تعجبین) است که خطاب به مفرد مؤنث است، و زیبایی آیه همین است! وقتی میخواهد بگوید: چرا تعجب میکنی؟! ضمیر مفرد مؤنث میآورد، وقتی میخواهد به ۴ نفر که سه نفر مرد و یکی زن هستند رحمت و برکت بفرستد، آن وقت نوبت ضمیر جمع مذکر است که همان تغلیب است.

و اما اینکه میگویید هنوز قبل از تولد بود، درست است، ولی بعد از بشارت قطعی الهی به تولد آنها بود، به آیات نگاه کنید:

وَ امْرَأَتُهُ قَائمَةٌ فَضَحِكَتْ فَبَشَّرْنَهَا بِإِسْحَاقَ وَ مِن وَرَاءِ إِسْحَاقَ يَعْقُوبَ(71) قَالَتْ يَاوَيْلَتىَ ءَ أَلِدُ وَ أَنَا عَجُوزٌ وَ هَاذَا بَعْلىِ شَيْخًا إِنَّ هَاذَا لَشىَ‏ْءٌ عَجِيبٌ(72) قَالُواْ أَ تَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ عَلَيْكمُ‏ْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مجَِّيدٌ(73)

و همسر حضرت ابراهیم رابطه نسبی داشتند که بعدا توضیح خواهم داد.
.
وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا15

سلام بر او؛ روزى كه زاده شد و روزى كه مى‌ميرد و روزى كه ديگر بار زنده برانگيخته مى‌شود.
زمانی که خداوند بر یحیی سلام می فرستد سه زمان را در نظر می گیرند

تولد - مرگ - زنده شدن بعد از مرگ

قبل از تولد چیزی نیست که خداوند بخواهد درباره آن سخن بگوید

اگر می بینید برای زن ابراهیم ضمیر مذکر جمع بکار رفته به خاطر وجود خود ابراهیم است
طارق حاضر نيست  
قديمي Wednesday 4 May 2016   #437
ابن علی
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Apr 2007
پاسخ‌ها: 700
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط طارق نوشته شده است نمايش نوشته
وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا15

سلام بر او؛ روزى كه زاده شد و روزى كه مى‌ميرد و روزى كه ديگر بار زنده برانگيخته مى‌شود.
زمانی که خداوند بر یحیی سلام می فرستد سه زمان را در نظر می گیرند

تولد - مرگ - زنده شدن بعد از مر
نقل قول:
در اصل توسط طارق نوشته شده است نمايش نوشته
گ

قبل از تولد چیزی نیست که خداوند بخواهد درباره آن سخن بگوید

اگر می بینید برای زن ابراهیم ضمیر مذکر جمع بکار رفته به خاطر وجود خود ابراهیم است
جناب طارق مگر خودتان اینگونه نفرمودید
لطفا خوب توجه کنید

نقل قول:
در اصل توسط طارق نوشته شده است نمايش نوشته
این آیه مربوط به قبل از تولد اسحاق و یغفوب بوده

وَامْرَأَتُهُ قَائِمَةٌ فَضَحِكَتْ فَبَشَّرْنَاهَا بِإِسْحَاقَ وَمِنْ وَرَاءِ إِسْحَاقَ يَعْقُوبَ71
نقل قول:
در اصل توسط طارق نوشته شده است نمايش نوشته
زنش كه ايستاده بود، خنديد. او را به اسحاق بشارت داديم و پس از اسحاق به يعقوب.

پس بشارت اسحاق و یعقوب را حضرت سارا دریافت کرده بودند که خندیدند!!!
اینجا خودتان با استناد به قران اعتراف کردید که قبل از تولد اسحاق و یعقوب چیزی بوده است که خدا راجع بهش سخن گفته و بشارتش را داده است

این گفته الان شما گفته دیگرتان را نقض میکند!
لطفا یکی را انتخاب کنید ، یا نظر الان خودتان را بپذیرید ویا آیه قران را که قبلا اشاره نمودید!!!


ضمنن ببخشید میخواستم بدانم در مکتب فکری شما مثلا 1000 میلیارد سال قبل با 1000 میلیارد سال بعدش در علم الهی خللی ایجاد میکند؟
__________________
در مرد چو بد نظر کنی زن بینی
حق باطل و نیکخواه دشمن بینی
نقش خود توست هرچه در من بینی
با شمع درا که خانه روشن بینی
ابن علی حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از ابن علی بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #438
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,953
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط طارق نوشته شده است نمايش نوشته
وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا15

سلام بر او؛ روزى كه زاده شد و روزى كه مى‌ميرد و روزى كه ديگر بار زنده برانگيخته مى‌شود.
زمانی که خداوند بر یحیی سلام می فرستد سه زمان را در نظر می گیرند

تولد - مرگ - زنده شدن بعد از مرگ

قبل از تولد چیزی نیست که خداوند بخواهد درباره آن سخن بگوید

اگر می بینید برای زن ابراهیم ضمیر مذکر جمع بکار رفته به خاطر وجود خود ابراهیم است
اولا: وقتی سلام به شخص خاص داده میشود مانعی ندارد مواقع حساس وجود او در نظر گرفته شود و بر او سلام داده شود، و اثبات شیء نفی ما عدا نمیکند، مثلا یعنی خداوند بر حضرت عیسی و یحیی در سن بیت سالگی سلام نمیدهد؟ آیا در بهشت که پس از روز بعث و قیامت وارد میشوند سلام بر آنها داده نمیشود؟ ادخلوها بسلام یعنی چه؟ لا یسمعون فیها لغوا الا سلاما ربطی به انها ندارد؟ و...

ثانیا: در آیه مورد بحث، اسمی از سلام نیست، بلکه رحمت و برکت است که با سلام فرق میکند، یعنی ممکن است کسی احتمال دهد چون سلام تحیت است باید مخاطب حاضر داشته باشد، اما نزول رحمت و برکت بر یک خانواده و نسل آنها، لزومی ندارد همه حاضر باشند.

ثالثا: حتی سلام هم به آیندگان در قرآن کریم آمده است، و نیز برکات هم که مورد بحث ما است آمده:

قيلَ يا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلامٍ مِنَّا وَ بَرَكاتٍ عَلَيْكَ وَ عَلى‏ أُمَمٍ مِمَّنْ مَعَكَ وَ أُمَمٌ سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ يَمَسُّهُمْ مِنَّا عَذابٌ أَليمٌ (هود 48)

و عقلائی که وقتی یک سلسله افراد هستند، هرگاه بعض آنها به عنوان نماینده بقیه موجودند، توسط آنها به آیندگان هم سلام داده شود، بلکه عقلائی است که توسط کسانی که جزء آن گروه آینده نیستند به آن کسانی که در آینده میآیند سلام داد.

و اما جمله پایانی شما، که منظور حضرت ابراهیم و همسر ایشان بودند، پس با علیکم مناسبت ندارد، چون عرب به دو نفر، خطاب تثنیة میکند نه جمع، یعنی میگوید: علیکما.
.

آخرين ويرايش hosyn ، Wednesday 4 May 2016 در 08:54AM.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 6 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #439
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
خیر، اگر نماد باشد چه عبرتی دارد؟ آیا نماد عبرت دارد؟ مگر شما نگفتید: خدا یکی، خانه یکی؟! خوب! وقتی کعبه میتواند بیت الله باشد و نقش یک نماد را ایفا کند، آیا این عبرت دارد؟ چه عبرتی دارد؟ بلی سؤال مهم از بنی اسرائیل این است که چطور شد بین این همه نماد، گوساله، نماد الله شد؟! این را شما باید توضیح دهید که دل بنی اسرائیل و سامری را خواندید! گوساله را نماد میگیرید! و گرنه خود حضرت موسی و هارون هم میدانستند نماد نیست! حضرت هارون به آنها گفتند: فتنتم به و ان ربکم الرحمن فاتبعونی و تطیعوا امری، اگر نماد ربّ رحمن بود که این حرف معنا نداشت، و همچنین حضرت موسی، گوساله را آتش زدند و قبلش فرمودند: انظر الی الهک الذی ظلت علیه عاکفا، اگر نماد بود پس عکوف آنها هم بر الله بود، و الله را که نمیتوان آتش زد و غرق کرد!

به هر حال دوست گرامی، مدتی بعد میگویید جوابت را دادم، ببینید جواب ندادید، اگر میگویید جواب دادم دوباره جواب خودتان را در یک جمله خلاصه کنید و در قبال سؤال من قرار دهید:
بله کعبه نماد خانه رب العالمین است و این را خود پروردگار جعل نموده و خودش آن را در کتابش بیت الله نام نهاده است آیا به صرف اینکه پروردگار این کار را کرده سامریان نیز مجازند چنین کنند و اشیائی را به عنوان نماد رب العالمین معرفی کنند؟


سؤال: وقتی گوساله نماد الله است پس چه معنا دارد به آنها بگویند: آیا نمیبینید که با شما گفتگو نمیکند؟! چه عاقلی از نماد، توقع گفتگو کردن دارد؟

.

بنده برای توضیح بهتر مطلب و تقریب ذهن چند مثال عینی برای شما زدم اما همه آنها را ندیدگرفتید!
شما حتی در نقل قولتان آنها را نیاوردید و جایشان نقطه چین گذاشتید چرا؟
پرسیدم آن بنای شیشه ای سبز رنگ مگر چه چیزی در خود نهفته داشت که مردم بسان حرم امام و امامزاده ها با آن رفتار می کردند و مانند حرم امام رضا وقتی می خواستند آن را ترک کنند عقب عقب می رفتند؟ جواب این سئوال دقیقاً همان پاسخ شماست چرا جواب ندادید؟!
این همه ساخته های فلزی وجود دارد و مردم به آنها اعتنایی نمی کنند ،مردم در ضریح فلزی که کاروان سفینه النجاه آن را حمل می کرد چه چیزی دیده بودند که آنگونه با آن رفتار می کردند؟
پنجره فولاد از چه روست که شفا می دهد مگر مردم نمی دانند چنین کاری از فولاد سخت و سرد بر نمی آید؟!
بله کعبه نماد خانه رب العالمین است و این را خود پروردگار جعل نموده و خودش آن را در کتابش بیت الله نام نهاده است آیا به صرف اینکه پروردگار این کار را کرده سامریان نیز مجازند چنین کنند و اشیائی را به عنوان نماد رب العالمین معرفی کنند؟

آخرين ويرايش ghanet ، Wednesday 4 May 2016 در 08:52AM.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Wednesday 4 May 2016   #440
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
من هر وقت كه قرآن مي خواندم، خصوصاً ماه هاي رمضان كه مقيّد بودم حداقل يك ختم قرآن داشته باشم، وقتي به آيه تطهير مي رسيدم، به خودم مراجعه مي كردم و مي ديدم كه اين مسأله براي من حل نشده است. شايد در دلم گله اي هم مي كردم كه خوب اين همه جا، چرا خدا آيه تطهير را اين جا قرار داده. آيه تطهير به چه مناسبت در جايي آمده كه قبل و بعد آن راجع به زنان پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم است. جاي ديگري در قرآن نبود كه اين آيه مطرح شود؟.
.
هام می نویسد : درصورتی که حدیث کسا این آیه را تلبیس نمی کرد هیچ احدی به فکرش خطور می کرد پیام آیه 33 سوره احزاب راجب فرزندان پیامبر باشد نه همسران او. و این یک برهان است که کار را تمام می کند حالا من این سئوال را از شما می پرسم: آیا اگر حدیث کسا نبود و شما این آیه را می خواندید به فکرتان می رسید که ممکن است منظور از اهل بیت آیه 33 پنج تن آل ابا باشند؟ قطعاً به فکرتان نمی رسید چون شما حتی با خواندن حدیث کساء گله مند بودید که چرا خداوند باید آیه تطهیر را در یک چنین جایی که اصلاً به سیاقش نمی خورد قرار دهد، جایی که قبل و بعد آن راجع به زنان پیامبر است. آیا جای دیگری در قرآن نبود که این آیه مطرح شود؟
آیا اگر کسی ایراد بگیرد که چرا خداوند اینقدر مطلب را مبهم بیان کرده ایرادش وارد است؟
آیا قبل از اینکه حدیث کسا آینه قرآن را بپوشاند امکان داشت چنین ایرادی پیش آید؟!
این مثال خوبی است تا دریابیم عمده آنچه باعث اشکال و اختلاف و ابهام می شود آینه زلال قرآن نیست بلکه زنگارهایی است که روی آن را پوشانده ، حقیقت را مخفی کرده و آیات الهی را تلبیس نموده اند.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Wednesday 4 May 2016   #441
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
دوست گرامی، من همراه شما هستم، و با هم داد میزنیم اصلا حدیث کساء دروغ است! خوب! حالا برگردیم به آیات قرآن، آیا در عربی ضمیر جمع مردان و زنان فرق دارد یا خیر؟

پس جواب دهید: چرا در بین ۲۴ ضمیر، ۲۰ ضمیر اول، ضمیر جمع زنان، و ضمیر ۲۱ و ۲۲ ، ضمیر جمع مردان، و ضمیر ۲۳ و ۲۴ ، ضمیر جمع زنان؟

مگر شما نگفتید: (چرا زنان پيامبر بايد چنين كنند و چنان نكنند؟) و سپس پاسخ دادید: (چون : خداوند مي خواهد بدينوسيله آنها را از پليدي و گناه پاكسازي نمايد)
پس توضیح دهید که چرا به جای کلمه (آنها) در عبارت شما، ضمیر جمع مذکر که برای مردان است برای زنان آمده است؟
.
اجازه بده فرض کنیم حدیث کسا بگونه ای دیگر تدوین می شد و بجای علی ، فاطمه، حسن و حسین اسم چند تا از زنان پیامبر برده می شد که یک به یک زیر عبا می روند، و هنگامی که همگی زیر عبا رفتند پیامبر دست به دعا برمی داشت و می گفت : هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى .... و بعد جبرئیل در زیر عبا به پیامبر و زنانش می پیوست و خطاب به پیامبر می گفت: اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً . در زیر عبا یک مرد و چند زن وجود دارند و با دو ضمیر جمع مذکر مورد خطاب قرار گرفته اند آیا این اشکال دارد؟
ghanet حاضر نيست  
قديمي Wednesday 4 May 2016   #442
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,953
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
بنده برای توضیح بهتر مطلب و تقریب ذهن چند مثال عینی برای شما زدم اما همه آنها را ندیدگرفتید!
شما حتی در نقل قولتان آنها را نیاوردید و جایشان نقطه چین گذاشتید چرا؟
پرسیدم آن بنای شیشه ای سبز رنگ مگر چه چیزی در خود نهفته داشت که مردم بسان حرم امام و امامزاده ها با آن رفتار می کردند و مانند حرم امام رضا وقتی می خواستند آن را ترک کنند عقب عقب می رفتند؟ جواب این سئوال دقیقاً همان پاسخ شماست چرا جواب ندادید؟!
این همه ساخته های فلزی وجود دارد و مردم به آنها اعتنایی نمی کنند ،مردم در ضریح فلزی که کاروان سفینه النجاه آن را حمل می کرد چه چیزی دیده بودند که آنگونه با آن رفتار می کردند؟
پنجره فولاد از چه روست که شفا می دهد مگر مردم نمی دانند چنین کاری از فولاد سخت و سرد بر نمی آید؟!
بله کعبه نماد خانه رب العالمین است و این را خود پروردگار جعل نموده و خودش آن را در کتابش بیت الله نام نهاده است آیا به صرف اینکه پروردگار این کار را کرده سامریان نیز مجازند چنین کنند و اشیائی را به عنوان نماد رب العالمین معرفی کنند؟
دوست گرامی، مگر شما نگفتید که تقوی این است که پا از محدوده قرآن فراتر گذاشته نشود؟ چرا اکنون فراموش کردید و من را به مثالهای به قول خودتان عینی حواله میدهید؟! همه حرفهای شما را قبول کردم، و مثالهای عینی شما را پذیرفتم، خوب! حال جواب دهید از پاسخ خنده‌دار قرآن به گوساله نمادان: وقتی گوساله نماد الله است پس چه معنا دارد به آنها بگویند: آیا نمیبینید که با شما گفتگو نمیکند؟! چه عاقلی از نماد، توقع گفتگو کردن دارد؟

چرا صد حرف و مثال عینی میزنید اما جواب این سؤال قرآنی من را نمیدهید؟
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #443
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,953
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
هام می نویسد : درصورتی که حدیث کسا این آیه را تلبیس نمی کرد هیچ احدی به فکرش خطور می کرد پیام آیه 33 سوره احزاب راجب فرزندان پیامبر باشد نه همسران او. و این یک برهان است که کار را تمام می کند حالا من این سئوال را از شما می پرسم: آیا اگر حدیث کسا نبود و شما این آیه را می خواندید به فکرتان می رسید که ممکن است منظور از اهل بیت آیه 33 پنج تن آل ابا باشند؟ قطعاً به فکرتان نمی رسید چون شما حتی با خواندن حدیث کساء گله مند بودید که چرا خداوند باید آیه تطهیر را در یک چنین جایی که اصلاً به سیاقش نمی خورد قرار دهد، جایی که قبل و بعد آن راجع به زنان پیامبر است. آیا جای دیگری در قرآن نبود که این آیه مطرح شود؟
آیا اگر کسی ایراد بگیرد که چرا خداوند اینقدر مطلب را مبهم بیان کرده ایرادش وارد است؟
آیا قبل از اینکه حدیث کسا آینه قرآن را بپوشاند امکان داشت چنین ایرادی پیش آید؟!
این مثال خوبی است تا دریابیم عمده آنچه باعث اشکال و اختلاف و ابهام می شود آینه زلال قرآن نیست بلکه زنگارهایی است که روی آن را پوشانده ، حقیقت را مخفی کرده و آیات الهی را تلبیس نموده اند.
دوست گرامی، من که قبول کردم که فرض میگیریم حدیث کساء دروغ است، حال باید با دروغ بودن حدیث کساء، خلاصه جواب بدهیم که چرا در بین ۲۴ ضمیر جمع مخاطب برای زنان، دفعتا ضمیر ۲۱ و ۲۲ جمع برای مردان شده، و سپس ضمیر ۲۳ و ۲۴ دوباره جمع برای زنان شده؟

اگر هزار مطلب دیگر بهانه کنید این اشکال باید جواب داده شود.
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 5 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #444
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,953
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
اجازه بده فرض کنیم حدیث کسا بگونه ای دیگر تدوین می شد و بجای علی ، فاطمه، حسن و حسین اسم چند تا از زنان پیامبر برده می شد که یک به یک زیر عبا می روند، و هنگامی که همگی زیر عبا رفتند پیامبر دست به دعا برمی داشت و می گفت : هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى .... و بعد جبرئیل در زیر عبا به پیامبر و زنانش می پیوست و خطاب به پیامبر می گفت: اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً . در زیر عبا یک مرد و چند زن وجود دارند و با دو ضمیر جمع مذکر مورد خطاب قرار گرفته اند آیا این اشکال دارد؟
به‌به!! در دستگاه قرآن کریم و مغالطه؟! اگر حدیث کساء دروغ باشد، اصلا کسائی در کار نیست تا شما بگویید حضرت چند زن خود را زیر کساء جمع کنند!

خوب گوش کنید! ما هستیم و تنها همین هفت آیه، آیا صحبت کساء و جمع شدن زنان در زیر کساء در این آیات مطرح است؟! هرگز! پس باید جواب دهید که چه شده است که ضمیر ۲۱ و ۲۲ در بین ۲۴ ضمیر جمع، دفعتا به صورت جمع مردان به کار رفته است؟

باید تحلیل ارائه دهید و پای آن بایستید، چون همانطور که گفتم، روند این ۲۴ ضمیر در آیه قابل انکار نیست، و هر کسی از مسلمان و کافر آن را میتواند ببینید، و سؤال برایش مطرح میشود، و باید جواب داد، و فرار به جمع کردن زنان زیر کساء، مغالطه فرار کردن از جواب این سؤال است!
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 5 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #445
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
بله دینی است اما راست و دروغ بودن آن را قرآن تعیین می کند.
همان کلمه اول کافی است و توضیح بعدی معلوم است که وقتی آن را دینی می‌دانید بر اساس چارچوب نظری خودتان، که دارید پیشنهاد می‌دهید، باید از کتاب مورد نظر استخراج شده باشد به نحو صریح. اما مسأله اینجاست که اینگونه دوری را چگونه حل می‌کنید که وقتی کسی هنوز برایش اثبات نشده چنین کتابی، چگونه می‌تواند این گزاره‌ها را از این کتاب قبول کند و حال آنکه هیچ راه دیگری نیز برای او قائل نیستید؟ او که هنوز به خدا ایمان نیاورده، پیامبری را قبول ندارد تا کتابی را بخواهد قبول کند و قابل‌اتکا بودنِ آن را.



نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
از سوره انعام آیه 137 :

و این‌گونه برای بسیاری از مشرکان، شریکانشان، کشتن فرزندانشان را آراستند، تا (در پایان) هلاکشان کنند و دینشان را بر آنان مشتبه سازند و اگر خدا می‌خواست چنان نمی‌کردند. پس ایشان را با آنچه (به خدا) افترا می‌زنند واگذار.

شرکای مشرکین چه ئکسانی بودند؟ به گمان آنها ملائکه بودند.
چگونه این اثبات می شود؟

از آیه 94 همین سوره انعام که در آن شرکاء را همان شفعاء معرفی می کند.
از آیه 40 سوره سبا که خداوند خطاب به ملائکه می فرمایند: آیا مشرکان شما را پرستش می کردند و ملائکه در پاسخ می گویند پروردگارا تو پاک و منزهی و تو ولی ما هستی بلکه آنها جن را پرستش می کردند و اکثرشان به جن ایمان داشتند.

از آیه 28 سوره یونس که خداوند مشرکان و شرکایشان را در عرصه محشر گرد می آورد و سپس شرکای آنها انکار می کنند که مشرکان ایشان را عبادت می کرده اند و آنها از این عبادت مشرکان ابراز بی اطلاعی می کنند. و امثال این آیات


باز هم نتوانستید اثبات کنید ادعای خود را. شاید لازم باشد ادعای شما و همچنین سؤال خود را به نحو تحلیل شده مجدداً تکرار نمایم . البته انتظار می‌رفت که مدعی، خود، نسبت به ادعاهای خود و البته سؤال واضحی که پرسیدم مسؤولانه‌تر برخورد نماید و تکرار مکررات نکند. ادعای مدعی این است:
ادعا شده که قوم پیامبر بر اساس احادیث و روایاتی از ملائکه، فرزندان خود را قربانی می‌کردند.
در این ادعا چند مطلب است که برای هر کسی با اندک توجهی واضح است:
۱- افرادی بودند که فرزندان خود را قربانی می‌کردند
۲- این افراد همان قوم پیامبر خاتم - صلی الله علیه و آله - بودند
۳- این کار را بر اساس احادیث و روایاتی انجام می‌دادند از ملائکه
۴- این احادیث و روایات با همین ساز و کاری که در زمان پیامبر و پس از ایشان معمول بوده ثبت و ضبط می‌شده
که البته چهارمین ادعا به نحو مطوی در ادعای مدعی وجود دارد تا بر اساس آن عمل به روایات را در فضای پس از پیامبر خاتم - صلی الله علیه و آله - مخدوش جلوه دهد.
آنچه که مدعی مرتباً تکرار می‌کند و استدلال می‌کند مورد اول است و برای موارد بعدی به هیچ عنوان دلیلی نیاورده و گویا نخواسته متوجه شود یا خود را به کوچه دیگری زده، حال آنکه مقصود سؤال از اول هم واضح بوده است.
و الیه ترجع الامور
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #446
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,953
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
واقعا این سؤال جدی است، جالب است که همین تازگی در خبرها عبارتی از یک مرجع تقلید آورده بودند: (آيه تطهير براي خودمان هم حل نشده است. چيزي كه براي خودمان حل نشده است، چطور درباره اش كتاب بنويسيم!)

کرامتی از حضرت معصومه به یک مرجع


بخشی از آن این است که اهمیت این سؤال را میرساند:

يكي از كرامت هاي حضرت معصومه عليها السلام نسبت به خودم اين است؛ زماني من مي خواستم كتابي درباره آيه تطهير بنويسم و اشكالات اهل سنت را بر آن پاسخ دهم. يكي از اين اشكالات كه برخي از بزرگان را نيز متحير نموده، اشكال وحدت سياق است. اشكال اين است كه آيه تطهير، آيه نيست، بلكه نصف آيه است و آيات قبلي و بعدي آن در رابطه با زنان پيغمبر صلي الله عليه وآله وسلم و خطاب به ايشان است و سؤالي كه مطرح مي شود، اين است كه به چه مناسبت آيه اي كه در شأن اهل بيت عليهم السلام است در رديف آياتي كه راجع به زنان پيغمبر صلي الله عليه وآله وسلم مي باشد، ذكر شده که حل اين مسأله قدري مشكل است.

من هر وقت كه قرآن مي خواندم، خصوصاً ماه هاي رمضان كه مقيّد بودم حداقل يك ختم قرآن داشته باشم، وقتي به آيه تطهير مي رسيدم، به خودم مراجعه مي كردم و مي ديدم كه اين مسأله براي من حل نشده است. شايد در دلم گله اي هم مي كردم كه خوب اين همه جا، چرا خدا آيه تطهير را اين جا قرار داده. آيه تطهير به چه مناسبت در جايي آمده كه قبل و بعد آن راجع به زنان پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم است. جاي ديگري در قرآن نبود كه اين آيه مطرح شود؟.
.
هام می نویسد : درصورتی که حدیث کسا این آیه را تلبیس نمی کرد هیچ احدی به فکرش خطور می کرد پیام آیه 33 سوره احزاب راجب فرزندان پیامبر باشد نه همسران او. و این یک برهان است که کار را تمام می کند حالا من این سئوال را از شما می پرسم: آیا اگر حدیث کسا نبود و شما این آیه را می خواندید به فکرتان می رسید که ممکن است منظور از اهل بیت آیه 33 پنج تن آل ابا باشند؟ قطعاً به فکرتان نمی رسید چون شما حتی با خواندن حدیث کساء گله مند بودید که چرا خداوند باید آیه تطهیر را در یک چنین جایی که اصلاً به سیاقش نمی خورد قرار دهد، جایی که قبل و بعد آن راجع به زنان پیامبر است. آیا جای دیگری در قرآن نبود که این آیه مطرح شود؟
آیا اگر کسی ایراد بگیرد که چرا خداوند اینقدر مطلب را مبهم بیان کرده ایرادش وارد است؟
آیا قبل از اینکه حدیث کسا آینه قرآن را بپوشاند امکان داشت چنین ایرادی پیش آید؟!
این مثال خوبی است تا دریابیم عمده آنچه باعث اشکال و اختلاف و ابهام می شود آینه زلال قرآن نیست بلکه زنگارهایی است که روی آن را پوشانده ، حقیقت را مخفی کرده و آیات الهی را تلبیس نموده اند.
اشتباه نشود، این سخن من نبود، بلکه نقل قول آن مرجع تقلید بود، بنده مبانی و مبادی بحث‌های قرآنی را در تاپیک: مصاحف قرآن كريم شبه هولوگرامي تحريف ناپذير توضیح داده و اگر توفیق بود خواهم داد، و امر بسیار فراتر از این حرف‌هاست.
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 5 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #447
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,953
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ابن علی نوشته شده است نمايش نوشته
از اینرو میتوان گفت که به احتمال قریب به یقین این آیه 33 در حقیقت دو آیه مجزا از هم بوده است!

بنده را بی نهایت خوشحال میکنید اگر نظرتان را راجع به این فرضیه بفرمائید!
با تشکر از لطف شما که لائقش نیستم، احتمال اینکه دو آیه باشد هر چند ممکن است، و اساسا بحث تعداد آیات و نیز رؤوس آي و اختلاف در آن، معروف و مکرر است، بلکه سوره مبارکه احزاب در بین سور قرآن کریم، بحث حدیثی خاص خود دارد که متخصصین میدانند، اما آنچه فعلا عرض میکنم این است که ما دو مشکل داریم که آیه ۳۳ را دو آیه حساب کنیم:

۱- در مجمع البیان فرمودند تعداد آیات سوره احزاب ۷۳ آیه است به اجماع:

مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏8، ص: 524
(33) سورة الأحزاب مدنية و آياتها ثلاث و سبعون (73) مدنية و هي ثلاث و سبعون آية بالإجماع.


۲- تمام آیات سوره، با تنوین نصب یا شبیه آن ختم میشود، مگر آیه ۴ که آن هم ممکن السبیلا خوانده شود هر چند قرائت نکردند، و اگر آیه ۳۳ را دو آیه حساب کنیم، سجع و نظم آیات یکسان نمیشود، چون پایان آیه ۳۳ میشود: رسوله، و این با مثل تطهیرا و بیش از ۷۰ آیه دیگر این سوره، هماهنگ نیست. و الله العالم
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 5 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Wednesday 4 May 2016   #448
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
دوست گرامی، مگر شما نگفتید که تقوی این است که پا از محدوده قرآن فراتر گذاشته نشود؟ چرا اکنون فراموش کردید و من را به مثالهای به قول خودتان عینی حواله میدهید؟! همه حرفهای شما را قبول کردم، و مثالهای عینی شما را پذیرفتم، خوب! حال جواب دهید از پاسخ خنده‌دار قرآن به گوساله نمادان: وقتی گوساله نماد الله است پس چه معنا دارد به آنها بگویند: آیا نمیبینید که با شما گفتگو نمیکند؟! چه عاقلی از نماد، توقع گفتگو کردن دارد؟

چرا صد حرف و مثال عینی میزنید اما جواب این سؤال قرآنی من را نمیدهید؟
.
خداوند هم دارد همین را به آنها می گوید اما آنها حرف سامری را گرفته و طبق معمول کلام پروردگارشان را به ورای ظهورشان انداخته اند. دیگر برهان از این قاطع تر که آن گوساله نه حرف می زند، نه می بیند ، نه سودی به حالشان دارد و نه ضرری اما گوش آنها به این حرفها بدهکار نیست چون به فتنه و فریب سامری گرفتار آمده اند و به هر نحوی شده می خواهند بین گوساله و اله موسی ارتباط برقرار کنند.
عرض کردم مانند آنها که خود را با زنجیر به پنجره فولاد می بندند. آنها فکر می کنند روح امام رضا از طریق این پنجره با ایشان ارتباط برقرار می کند . و الا این همه درو دیوار که در حرم امام رضا وجود دارد چرا خود را به آنها نمی بندند؟
مگر ضریح امام حسین چه داشت که مردم دستمالها و البسه خود را با آن تبرک می کردند؟ فقط نمادی از امام حسین قرار گرفته بود و مردم وقتی ضریح را می دیدند انگار که حسین را دیده اند هرچند که آن جسم آهنی نه سودی به حالشان دارد و نه ضرری فقط نماد حسین است و کسانی که باضریح راز و نیاز می کنند انگار که دارند با حسین راز و نیاز می کنند.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Wednesday 4 May 2016   #449
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
دوست گرامی، من که قبول کردم که فرض میگیریم حدیث کساء دروغ است، حال باید با دروغ بودن حدیث کساء، خلاصه جواب بدهیم که چرا در بین ۲۴ ضمیر جمع مخاطب برای زنان، دفعتا ضمیر ۲۱ و ۲۲ جمع برای مردان شده، و سپس ضمیر ۲۳ و ۲۴ دوباره جمع برای زنان شده؟

اگر هزار مطلب دیگر بهانه کنید این اشکال باید جواب داده شود.
.
مثال را زدم تا دریابیم یکی از اعضای اهل بیت (= خانواده) نبی خود پیامبر است به همین خاطر از ضمیر جمع مذکر استفاده شده است. مانند قضیه همسر ابراهیم که جزء خانواده ابراهیم است و طبق قاعده لازم است این مجموعه با جمع مذکر بیان شود . به عبارت دیگر خداوند به همسر ابراهیم می گوید: «آیا از فرمان خدا تعجب میکنی؟! این رحمت خدا و برکاتش بر شما خانواده است؛ چرا که او ستوده و والا است!» این هم ترجمه من نیست که فکر کنی مخصوصاً اینگونه ترجمه کرده ام.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Wednesday 4 May 2016   #450
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,953
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
خداوند هم دارد همین را به آنها می گوید اما آنها حرف سامری را گرفته و طبق معمول کلام پروردگارشان را به ورای ظهورشان انداخته اند. دیگر برهان از این قاطع تر که آن گوساله نه حرف می زند، نه می بیند ، نه سودی به حالشان دارد و نه ضرری اما گوش آنها به این حرفها بدهکار نیست چون به فتنه و فریب سامری گرفتار آمده اند و به هر نحوی شده می خواهند بین گوساله و اله موسی ارتباط برقرار کنند.
عرض کردم مانند آنها که خود را با زنجیر به پنجره فولاد می بندند. آنها فکر می کنند روح امام رضا از طریق این پنجره با ایشان ارتباط برقرار می کند . و الا این همه درو دیوار که در حرم امام رضا وجود دارد چرا خود را به آنها نمی بندند؟
مگر ضریح امام حسین چه داشت که مردم دستمالها و البسه خود را با آن تبرک می کردند؟ فقط نمادی از امام حسین قرار گرفته بود و مردم وقتی ضریح را می دیدند انگار که حسین را دیده اند هرچند که آن جسم آهنی نه سودی به حالشان دارد و نه ضرری فقط نماد حسین است و کسانی که باضریح راز و نیاز می کنند انگار که دارند با حسین راز و نیاز می کنند.
در این که ضریح نماد است که من حرفی ندارم، بحث ما بر سر این بود که آیا گوساله هم نزد گوساله پرستان، نماد بود؟ مقصود را با این نظم منطقی توضیح میدهم:

۱-
ضریح، نماد امام حسین است.

۲-
چون نماد است، پس اگر کسی به افراد گرد ضریح بگوید: آیا نمیبینید که ضریح با شما سخن نمیگوید؟! سخنی نابجا و خنده‌آور گفته است، چون صغیر و کبیر انسانها به او میگویند: کسی که از نماد، انتظار گفتگو ندارد! با معنای نهفته در آن، گفتگو میکند!

۳- اگر گوساله، نزد گوساله‌پرستان، نماد الله بود، خنده‌آور و غیر حکیمانه بود که به آنها بگویند: آیا نمیبینید که گوساله با شما گفتگو نمیکند؟! چون جواب میدادند: مگر چه کسی از نماد، انتظار گفتگو دارد؟! ما از طریق گوساله، با الله گفتگو میکنیم، مثل مسلمین که از طریق بیت الله با الله تبارک و تعالی، نجوی میکنند.

۴- خداوند به گوساله پرستان میگوید: آیا نمیبینید که گوساله با شما گفتگو نمیکند؟!

۵- خداوند سخن لغو و غیر حکیمانه و خنده‌آور نمیگوید.

۶- پس گوساله، نزد گوساله پرستان، نماد نبود.

۷- پس بت‌پرستی، لازم نیست پشتوانه داشته باشد، مثل بت هبل که تاجری از شام آن را خرید و به مکه آورد و بزرگترین بت مشرکین شد، که در جنگ‌های با مسلمین، شعار آنها (اعل هبل) بود، یعنی بلند مرتبه باد هبل! به همین سادگی! هیچ پشتوانه‌ای نداشت، به تمام تواریخ و شواهد تاریخی مراجعه کنید تا بی پشتوانه بودن بزرگترین بت مشرکین را متوجه شوید.


و قبلا راجع به بت شکنی و محاجّة حضرت ابراهیم ، آیات متعدد را آوردم که بت پرستان به هیچ نحو، پشتوانه‌ای برای تراشیده‌های خود قائل نبودند، أتعبدون ما تنحتون، فراغ علیهم ضربا بالیمین قال ما لکم لا تنطقون، و...

و اگر توفیق شد توضیح کامل راجع به لات و منات و عزی و نسر و یعوق و... خواهم آورد إن شاء الله تعالی
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
گفتگوي بسته شده

Bookmarks


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 6 (0 عضو 6 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 02:36PM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts