PDA

نمايش نسخه نهائي : گزارش تصویری از ختنه كردن دختران خردسال


ز به ز
Thursday 26 March 2009, 06:14PM
[mod=مهرداد]
تصاویر مغایر با رعایت حریم محیط اجتماعی حذف شد .
[mod]

شیلان دختر هفت ساله كرد در حالیكه لحظه ای لبخند و تبسم از چهره اش محو نمیشود ,در خانه همسایه با دختران همسن و سال خود به انتظار پارتی كه مادرش به او قول داده است نشسته است.اما واقعیت این است كه پارتی ای در كار نیست و او و5 دختر خردسال دیگر همسایگی تا دقایقی دیگر ختنه خواهند شد.ختنه دختران عملی است كه قرنها در كردستان عراق انجام میشود.
كاتیب پیرزن 91 ساله ای كه از این عمل حمایت میكند میگوید: ختنه برای پاك شدن روح زن از مسائل جنسی واجب است چرا كه با این عمل روح زن پاك میشود و میتوان از دست او غذا خورد.او در حالیكه با انگشتش نشان میدهد میگوید قسمت بسیار كوچكی از آلت زنانه را قطع میكنند و به آن صورت هم دردی ندارد .ا همچنین گفت من هم خودم و هم تمام دخترانم را ختنه كرده ام.

به تصاویری در این ارتباط توجه كنید.
http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/kh.jpg (http://www.salijoon.info/)
شیلان انور عمر هفت ساله(از دست راست نفردوم) با دختران همسایه در انتظار رفتن به مهمانی است كه مادرش به او قول داده است.

http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/2.jpg (http://www.salijoon.info/)
شیلان برای رفتن به پارتی وارد اطاقی میشود كه مادرش در آنجاست. بمحض ورودش یكی از زنان همسایه درب را پشت سر او قفل میكند و مادر شیلان از او میخواهد كه لباس زیرش را در آورد.


در حالیكه مادر شیلان سعی در قانع كردن او برای در آوردن لباس زیرش دارد, زن محلی دیگری مشغول آماده كردن تیغ جراحی اش (كه یك تیغ ژیلت بیش نیست )میباشد.

http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/4.jpg (http://www.salijoon.info/)
مه آروب زن 40 ساله كرد كه شغل ختنه دختران در كردستان را دارد مشغول آماده نمودن وسایل ختنه میباشد. او میگوید كه اینكار را برای رضای خدا انجام میدهد و كار را از مادرش آموخته كه قبلا آنرا بصورت مجانی برای مردم انجام میداده است.


http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/5.jpg (http://www.salijoon.info/)
دختران خردسال دیگر همسایگی برای دیدن مراسم ختنه به داخل اطاق می آیند. شاید آنان كنجكاوند كه از سرنوشتی كه بزودی در انتظار آنان خواهد بود سر در بیاورند.


شیلان كه تازه متوجه شده كه پارتی در كار نیست و چه سرنوشتی در انتظارش هست بشدت گریه میكند و سعی در ممانعت از عمل را دارد.


اما بقول زن كرد, باید كه خواسته قدیم تر ها اجرا شود. در نتیجه راهی برای فرار شیلان وجد ندارد. در حالیكه كه دست ها و پاهایش را محكم گرفته اند تا قدرت حركت نداشته باشد مه آروب دخترك بینوا را با تیغ ژیلت ختنه میكند.فریاد درد شیلان در محله می پیچد.

http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/8.jpg (http://www.salijoon.info/)
او مدتها بعد از ختنه از درد بخود پیچید و گریست


توسط مه آروب و مادرش به شیلان تكه پارچه ای داده اند تا بین پاهایش بگذارد و از خون ریزی بیشتر جلوگیری كند.


ساعتی بعد مادر او برای آرام وراضی كردن شیلان مقداری شیرینی و شكلات در یك كیسه پلاستكی به او میدهد. اما درد و زجر را در چهره شیلان بخوبی میتوان دید.


دختر دیگری كه در همسایگی شیلان است پس از ختنه شدن در حال استراحت است و مادرش در این تصویر عروسكس را برایش بعنوان هدیه آورده است.

http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/13.jpg (http://www.salijoon.info/)
ایندو دختر خردسال هم قرار بود كه با 6 تای دیگر ختنه شوند اما "مه آروب" تشخیص داد كه سن آنان بری ختنه كافی نیست.

http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/14.jpg (http://www.salijoon.info/)
دختران را پس از ختنه برای استراحت به اطاق دیگری میآورند.

http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/15.jpg (http://www.salijoon.info/)
مه آروب , خوشحال از اجام 6 عمل مشغول شمارش پولهایش است. او برای هر ختنه 4000 دینار عراقی معادی 3.5 دلار دریافت میكند.او در سال بطور متوسط 30 دختربچه كرد را ختنه میكند.

http://www.salijoon.info/mail/871113/kh/16.jpg (http://www.salijoon.info/)
مادر شیلان پس از عمل با چهره ای رضایتمند در حال حمل شیلان بخانه است . وقتیكه از او سئوال شد كه چرا اینكار را با دخترانش میكند او پاسخ داد خودش هم نمیداند.

مرگ بر جاهلیت

امیر
Thursday 26 March 2009, 07:04PM
بسم الله الرحمن الرحيم

ختنه کردن دختران طبق نظر مشهور علمای شیعه "مستحب" است ،
از باب نمونه ، علامه حلی از فقهای شیعه ، در کتاب " تبصرة المتعلمین" با عبارت « و خفض الجواري مستحب » ( در باب نکاح ) بدان اشاره داشته


والله اعلم

Mohammad 1985
Thursday 26 March 2009, 07:10PM
این فقط یه عمل حیوانی و پست هست که توسط یه مشت ابله انجام میشه حالا هر کسی هم ازش حمایت کنه در ردیف ابلهان قرار میگیره ! من نمی دونم ما آدما کی میخوایم به این عقل هر چند کممون رجوع کنیم؟ و تا کی میخوایم عین گوسفند هر چی در گوشمون خونده میشه رو اجرا کنیم ! ؟

امیر
Thursday 26 March 2009, 08:54PM
اگر اون دختری که عکسشو گذاشتن دختر من بود و اشکهاش رو میدیم مطلقا اجازه نمیدادم که این کار انجام بشه
همونطور که ازدواج دختر هم باید با رضایتش باشه یعنی کمترین کراهیت و ناراضایتی نباید در چهره اش باشه و باید رضایت کامل قلبی داشته باشه
آدم باید با دخترش اونقدر صمیمی باشه که هر درد دلی که دختر داره با آرامش خاطر و اطمینان کامل به پدرش بگه نه اینکه دخترش رو بخواد فریب بده !
---------------------------------------------------
در صورتی که دختر از ختنه ناراضی باشه "نباید" انجام بشه ، چون ختنه دختران طبق نظر مشهور فقهی "واجب " نیست


و الله اعلم

هلنا
Thursday 26 March 2009, 08:55PM
سلام . کاربر ز ب ز محترم
ان تصاویر را حذف کن . شما اگر حرفی دارید . دلیل نمیشود با تصویر ان را انتقال بدهید

حرفتان را مستدل بزنید . تصویر نیازی نیست .

مهدی313
Thursday 26 March 2009, 10:36PM
بسم الله الرحمن الرحيم

ختنه کردن دختران طبق نظر مشهور علمای شیعه "مستحب" است ،
از باب نمونه ، علامه حلی از فقهای شیعه ، در کتاب " تبصرة المتعلمین" با عبارت « و خفض الجواري مستحب » ( در باب نکاح ) بدان اشاره داشته
اما در مورد نظر علمای اهل سنت ،
براي نمونه به لینک زیر مراجعه کنید تا ببیند چگونه عالمی مانند شیخ حسان این مسئله رو از جوانب مختلف بررسی کرده و جواب داده :
http://www.islamway.com/?iw_s=Lesson&iw_a=view&lesson_id=61934




والله اعلم
علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله در پاسخ به استفتاآت گوناگون پیرامون موضع اسلام در قبال ختنه کردن دختران، پاسخ دادند:
بررسیهای ما از متون وارده در این زمینه نشان می دهد که ختنه کردن دختران ساخته و پرداخته اسلام نیست و مبنای اسلامی ندارد. بلکه یکی از رسوم عصر جاهلی به حساب می آید که در زمره زینت و تجمّل زن برای شوهر یا خودش قرار می گرفته است. آن چه که از ائمه (ع) برای ما وارد شده است نشان می دهد که سنّت ختنه کردن دختران نفی شده است. در این متون از ختنه کردن دختران به «خفض الجواری» تعبیر شده است. ابو بصیر مرادی از امام محمد باقر (ع) روایت می کند. می گوید: «از امام باقر (ع) درباره کنیزی پرسیدم که از سرزمین شرک به اسارت گرفته شده و اسلام آورده است. خواستند که او را ختنه کنند، نگذاشت که کسی این کار را انجام دهد. حضرت فرمود: سنّت ختنه برای مردان است و نه برای زنان».
در روایت دیگری آمده است: «ختنه کردن پسر بچگان سنّت است ولی ختنه کردن دختران سنّت نیست.»
در روایت سوّم سنت بودن ختنه کردن دختران نفی شده است، ولی جزو سنّت های پسندیده اجتماعی به حساب آمده است. مسعدة بن صدقة از امام صادق (ع) روایت می کند که فرمود: «ختنه کردن زنان پسندیده است ولی جزو سنّت نیست و واجب هم نیست.»
روایت های مذکور به روشنی بیان می دارند که ختنه کردن زنان سنّت نیست و این یعنی اسلام آن را به عنوان یک حکم شرعی مستحب که مبتنی بر یک مصلحت برتر باشد، وضع نکرده است. بلکه آن را جزو امور پسندیده اجتماعی به حساب آورده است که می شود آن را جزو سنّت ها و رسوم مورد عمل آن زمان برشمرد.
از روایت اول می توان چنین فهمید که سؤال کننده از حکم ختنه دختران سؤال نمی کند. بلکه از نوع برخورد با زنی که آن را انجام نمی دهد، می پرسد. پاسخ امام باقر (ع) مستقیماً سؤال کننده و به صورت غیر مستقیم ذهنیت عمومی را چنین راهنمایی می کند که ختنه کردن دختران هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.
روشن است که نمی شود با عادات اجتماعی ریشه دار در رفتار مردم با شدت و حدّت برخورد کرد. بلکه نیازمند یک حرکت تدریجی است تا در نهایت به حذف آن عمل منتهی شود. اسلام از همین روش در مسأله آزاد کردن بردگان هم استفاده کرده است. زیرا تحریم قاطعانه ممکن بود پایه های اجتماعی زندگی مردم را متزلزل کند. در حالی که ایجاد شکاف تدریجی در نظام برده داری در نهایت به حذف تدریجی آن می انجامد. برای این کار هم به یک انقلاب اجتماعی نیاز نیست. چرا که چنین انقلابی ممکن است فرصت تحقق اهداف اساسی اسلام را از بین ببرد.
نوع پرداخت اسلام به بعضی از عادات و رفتارها و حتی اندیشه ها نیز این چنین قابل توجیه و تحلیل است که اسلام می خواهد زمینه های فکری را ایجاد کند که به زن به عنوان انسانی که در کنار مرد در عرصه های زندگی وجود دارد احترام بگذارد. این زمینه های فکری می تواند زمینه های روانی اعتماد به نفس را در وجود زن ایجاد کند و زن چنین احساس کند که در عرصه حضور دارد. علاوه بر این چنین نگاهی می تواند زن را از چارچوب عیوب اجتماعی خارج کند و او را در جایگاه طبیعی انسانی که حق زن و مرد است قرار دهد و زمینه از بین رفتن بسیاری از عاداتی را فراهم آورد که نه تنها به خودی خود رجحانی ندارند بلکه در بسیاری از جوانب، جنبه منفی هم دارند.
از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: «وقتی زنان به سوی پیامبر (ص) هجرت کردند، در بین آنان زنی بود که او را ام حبیب می گفتند – در روایت دیگری ام طیبة آمده است – او دختران را ختنه می کرد. وقتی پیامبر (ص) او را دید به او فرمود: ای ام حبیب! آیا هنوز هم به همان کار مشغول هستی؟ گفت: آری ای رسول خدا! اگر حرام است مرا از آن نهی کن. فرمود: حلال است. بیا نزدیک تا به تو بیاموزم. زن گوید: نزدیک شدم. حضرت فرمود: ای ام حبیب! اگر چنین کردی، زیاد عمیق برندار و زیاده روی نکن، چرا که هم زیباتر است و برای شوهر هم بهره بیشتری دارد.»
در تاج العروس آمده است: «سربلندترین خون گیرندگان، ختنه کنندگان و کوتاه کنندگان زائده اندام زنان هستند.» اگر اندکی از آن را دو را بگیرند. در جایی دیگر آمده است: «نهک، مبالغه در هر چیزی است.» در تفسیر «لاتنهکی» آمده است: «یعنی در ختنه کردن و کوتاه کردن زائده اندام دختران زیاده روی نکن، بلکه به مقداری از کنار آن بسنده کن».
این حدیث جزو همان راهنمایی های اسلامی قرار می گیرد که بدان اشاره کردیم و شاید هم به تدریجی بودنی اشاره کند که بدان پرداختیم. پیامبر (ص) نیز در پرداختن به موضوع ختنه، آن را مطلقاً مباح نمی شمارد، بلکه نوعی نفرت را در آن بر می شمارد. حتی زن ختنه کننده از امکان نهی آن توسط پیامبر (ص) می پرسد. از این رو پیامبر (ص) زن ختنه کننده را راهنمایی می کند که این عمل نباید به ضرر زن تمام شود. بلکه حتی از فرمایش «فلاتنهکی ولا تستأصلی» پیامبر (ص) هم می توان تحریم شرعی ختنه را فهمید. چرا که اصولی ها معتقدند ظاهر نهی همان حرمت است. مگر اینکه دلیلی بر عدم آن وجود داشته باشد. این علاوه بر ضرر زن به نفس است که بدون نیاز به متن خاص، تمام ضررها در زمره آن قرار می گیرند.
خلاصه این که ختنه کردن زنان و دختران علاوه بر اینکه واجب نیست، از سنّت های مستحب هم نیست و اسلام آن را از دایره احکام بیرون ساخته است تا جزو متغیرهای اجتماعی قرار گیرد. ائمه (ع) نیز در ابتدا بر عدم سنّت بودن آن تأکید کرده اند و سپس از طریق فضای فکری و فرهنگی اسلام و تجربه و تأمل، این قاعده فکری را دچار تحول ساخته اند تا برای بررسی محاسن و معایب آن، زمینه بررسی های علمی درست آن فراهم گردد و موجبات منع یا تجویز آن فراهم شود.
بر این اساس ما عقیده داریم هر چیزی که بیرون از احکام اسلامی باشد، به ضرر نمی انجامد جزو گزینه های فردی قرار می گیرد که نمی شود به اجبار آن را تحمیل کرد. همین طور اولیای زن نباید چیزهایی را که به نفع زن نیست اعمال کنند. هر چند که تمام چیزهایی که به ضرر می انجامد، چه از نظر جسمی و سلامتی و چه از نظر جنبه های دیگر، شرعاً حرام هستند. والله من وراء القصد.

امیر
Thursday 26 March 2009, 10:55PM
جناب مهدی از کسی نقل قول کرده اند که لعن خلفاء را جایز نمیداند و نیز معتقد به ضعف سندی زیارت عاشورا است
اگر ایشان مرجع تقلید شماست پس چرا از ایشان تقلید نمیکنید و خلفاء را لعن میکنید ؟
والله اعلم

مهدی313
Thursday 26 March 2009, 11:01PM
جناب مهدی از کسی نقل قول کرده اند که لعن خلفاء را جایز نمیداند و نیز معتقد به ضعف سندی زیارت عاشورا است
اگر ایشان مرجع تقلید شماست پس چرا از ایشان تقلید نمیکنید و خلفاء را لعن میکنید ؟
فکر کنم در میان علمای شیعه تنها مجتهدی که این کار را مستحب ندانسته علامه فضل الله باشد
والله اعلم
ابو بصیر مرادی از امام محمد باقر (ع) روایت می کند. می گوید: «از امام باقر (ع) درباره کنیزی پرسیدم که از سرزمین شرک به اسارت گرفته شده و اسلام آورده است. خواستند که او را ختنه کنند، نگذاشت که کسی این کار را انجام دهد. حضرت فرمود: سنّت ختنه برای مردان است و نه برای زنان».
در روایت دیگری آمده است: «ختنه کردن پسر بچگان سنّت است ولی ختنه کردن دختران سنّت نیست.»
در روایت سوّم سنت بودن ختنه کردن دختران نفی شده است، ولی جزو سنّت های پسندیده اجتماعی به حساب آمده است. مسعدة بن صدقة از امام صادق (ع) روایت می کند که فرمود: «ختنه کردن زنان پسندیده است ولی جزو سنّت نیست و واجب هم نیست.»

اینها حدیث است .یعنی علامه از خود نگفته .
البته مرجع تقلید من هم نیست .
ولی از خود هم نگفته احادیثی را اورده که می بینید .

tiyam
Thursday 26 March 2009, 11:46PM
چندي قبل خبرنگاراني كه از مصر ديدن كرده بودند، مسئله ختنه دختران به جرائد خارجي كشيد و نوشتند كه روشنفكران مصري با عمل ختنه كردن دختران مخالفند و پزشكان آن كشور هم اين عمل را براي سلامت دختران مناسب نميدانند. همان خبرگزاري ها اضافه كردند كه تاكنون هيچ مقام مذهبي ختنه دختران را محكوم نكرده است و بيش از 40 درصد از زنان مصري ختنه شده اند.
همانطور كه استحضار داريد در قرآن هم راجع به ختنه دختران هيچ آيه اي نيست ولي اين ضابطه را به وجود آورده است چنان كه كشور مصر كه يك كشور مسلمان است از آن روش تبعيت ميكند و به اعتراض روشنفكران و حتي اطباء مصري هم اعتنايي ندارد.
ختنه دختران در اسلام، از مجراي سنت پايدار شده است و در زمان قديم هم جاري بوده است. قبل از حضرت محمد هم در طوايف عرب جريان داشته است.

mehrdad_123
Friday 27 March 2009, 12:13AM
بسم الله الرحمن الرحيم

ختنه کردن دختران طبق نظر مشهور علمای شیعه "مستحب" است ،
از باب نمونه ، علامه حلی از فقهای شیعه ، در کتاب " تبصرة المتعلمین" با عبارت « و خفض الجواري مستحب » ( در باب نکاح ) بدان اشاره داشته
اما در مورد نظر علمای اهل سنت ،
براي نمونه به لینک زیر مراجعه کنید تا ببیند چگونه عالمی مانند شیخ حسان این مسئله رو از جوانب مختلف بررسی کرده و جواب داده :
http://www.islamway.com/?iw_s=Lesson&iw_a=view&lesson_id=61934




والله اعلم

تا کی می خواهی به شعور مخاطبین توهین کنی؟؟؟؟؟

این عمل را اگر برخی از اهل تشیع مستحب دانسته اند امامان مذهب شما نه تنها مستحب و مکرومه و...(مانند امام حنبل) بلکه برخی مانند شافعی ها آنرا واجب دانسته اند!!:smile55:


علمایی چون :
-جاحظ
- ابن قیم
- جاد الحق
- شیخ نصر فرید واصل مفتی اعظم الازهر ووووو

اینها نمونه هایی ازعلمایی اهل تسنن هستند که از ختنه ی زنان شدیدا دفاع کرده اند...


ضمنا عکسها همانطور که در متن گزارش هم آمده است از کردستان هستند که اکثریت غیر شیعه می باشند و اساسا این رسم حتی اگر از نظر برخی مستحب باشد در بین شیعیان علی الخصوص شیعیان ایران رایج نیست. اما بسیاری از اهل سنت همانطور که گفتیم این رسم را بعضا تا حد واجب بالا برده اند و ملزم به این عمل هستند. والسلام:)








لعنت خداوند بر منافقین
یاحق

امیر
Friday 27 March 2009, 12:28AM
:قانون(1):

کاربر امیر
درج محتوای تهاجم آمیز به باور سایر کاربران بدون توجه به موضوع سرنگار و اسلوب علمی نقض قوانین توافقی ثبت نام است . در صورت ادامه این روند شناسه شما متوقف خواهد شد .

mehrdad_123
Friday 27 March 2009, 03:23AM
:قانون(1): / خارج از موضوع سرنگار

mehrdad_123
Friday 27 March 2009, 01:18PM
خیلی جالب است...

بنده پست قبلی خود را در جواب پست 12 که برای کاربر امیر که ایراد از خمس گرفته بود نوشته بودم ... حال جالب است که پست امیر حذف شده و پست من که فقط جواب وی را در مورد خمس دادم نقض قوانین باشگاه محسوب شده است...

حال باید دانست پست امیر چه شده است - شاید پست او را جن ها خورده اند:smile55:





قضاوت با اهل انصاف



یاحق

SAFA
Friday 27 March 2009, 03:18PM
سلام نکاتی در این سرفصل خودنمایی می کند
اول آنکه با هلنا در مورد نامنساب بودن تصاویر در محیط عمومی تالار موافقم
دوم موضوع مورد گفتگو ست که در جای خود قابل بحث است اگر چه در میان ایرانیان و شیعیان بدلیل عدم کاربرد خیلی ملموس نیست اما در میان برخی فرق مستضعف این منطقه مرسوم است و باید در مورد باید ها و نباید های آن گفتگوی دقیقتری داشت
بهتر است یاد بگیریم راحت تحت تاثیر چنین ژورنالیست بازی هایی قرار نگیریم
چنین سناریویی را برای حتنه پسران نیز می توان تنطیم کرد
درصورتیکه می دانیم خنته پسران اکنون به توصیه پزشکان ختی برای غیر مسلمانان نیز بکار گرفته می شود
من اطلاعاتی در موردختنه دختران ندارم اما این نوشته ژورنالیستی باعث نخواهد شد نظری بدهم و مطمئنا اگر بخواهم نظری بدهم بیشتر تحقیق خواهم کرد

اما زشت ترین موضوعی که اینجا خود نمایی می کند نفرت وکینه ذهن وهابی زده کاربر امیر از تشیع است که اینجا هم مانند تالار دین و دنیا نمی تواند خود را کنترل کند و به هر بهانه ای تلاش می کند بزعم خود صحنه های زشت منتسب به قوم سنی کرد عراق یا ترکیه را به ایرانیان شیعه ای نسبت دهد که شاید تا به حال یکبار هم سخنی از ختنه دختران نشنیده اند
اقدام امیر در آوردن حدیثی غریب در تلاش برای انتساب دروغ این عمل به شیعیان علی رغم اینکه دانستیم در میان برخی مستضعفان سنی مرسوم است و مقومت او در مورد بینه هایی که دوستان آوردندنشان از عدم حسن نیت وی دارد

او با اینکار فرصت را از ذهن مخاطب برای واکاوی فرهنگی این رفتار گرفته و بدرستی به شعور مخاطب توهین نموده است

کابران قدیمی از یاد نبرده اند که وی چه روندی از ابتدا تا بحال شروع طی نموده و چند صباحی است که چهره واقعی خود را نمایان ساخته است

اینجا بهترین نمومه های تزویر اموی و معاویه ای و وهابی قابل رهگیری است امیدوارم همه ما بیش از پیش بیاموزیم

crazy_king
Friday 27 March 2009, 03:29PM
چه جلب :D

crazy_king
Friday 27 March 2009, 03:32PM
میکم مگه بسر ها هم موقع ختنه شدن (البت به روش سنتی )جیغ و هوار نمیکش ؟

امیر
Friday 27 March 2009, 03:53PM
به هر بهانه ای تلاش می کند بزعم خود صحنه های زشت منتسب به قوم سنی کرد عراق یا ترکیه را به ایرانیان شیعه ای نسبت دهد که شاید تا به حال یکبار هم سخنی از ختنه دختران نشنیده اند
اینکه شما نشنیده اید تقصیر من نیست
تشریف ببرید حوزه های علمیه یا لااقل از آخوند های شیعه حکمش را سوال کنید

هدایه المقلدین -> احکام ختنه :
مسأله86- ختنه كردن دختر و زن در مذهب شيعه اماميه اثني عشريه حقه مستحب است نه واجب، و نحوه ختنه زن طبق روايات آن است كه: دربالاي فرج، قطعه گوشت كوچكي وجود دارد كه بايد تنها قسمت بالاي آن برديده شود نه از ريشه آن.


(برگرفته از سایت آیت الله خوانساری )
منبع : http://www.khansari.ir/default.aspx?page=Document&app=Documents&docId=11622&docParId=11593

Mr.Dambalos
Friday 27 March 2009, 04:52PM
سلام
جناب امیر
بهتره به جای اینکه سعی کنید این عمل رو به شیعه ربط بدید و از نظر شیعه عمل خوبی نشونش بدید وقتتون رو روی مطالعه برای کشف حقیقت بزارید و دست از این کارا که بیشتر شبیه کارای وهابیونه بردارید
از تخریب شیعه چه نفعی میبرید؟

محمدی
Friday 27 March 2009, 05:08PM
منم تا جایی که اطلاع دارم کردهای شمال عراق سنی هستند
پس در این پست برای نفی ان نباید ان را منتسب به شیعیان کرد همانطور که این عمل در دولت سودان هم انجام میشود که باز ان هم اهل سنت هستند
امیر اقای عزیز اهل سنت و شیعه هر دو یک خدا را میپرستند همین برای اهل دل کافیست
پس با توهین کینه در دلهای یکدیگر نپاشیم

Mr.Dambalos
Friday 27 March 2009, 05:19PM
جدی؟ پس نظرتون در مورد پست 11 چیه؟
این عمل را اگر برخی از اهل تشیع مستحب دانسته اند امامان مذهب شما نه تنها مستحب و مکرومه و...(مانند امام حنبل) بلکه برخی مانند شافعی ها آنرا واجب دانسته اند!!:smile55:


علمایی چون :
-جاحظ
- ابن قیم
- جاد الحق
- شیخ نصر فرید واصل مفتی اعظم الازهر ووووو

اینها نمونه هایی ازعلمایی اهل تسنن هستند که از ختنه ی زنان شدیدا دفاع کرده اند

Mr.Dambalos
Friday 27 March 2009, 05:28PM
خودتون خوشتون میاد رو این مانور داده بشه؟ کارتون خوب نیست سعی نکنید توجیه کنید:)

امیر
Friday 27 March 2009, 05:45PM
مشکل امثال شما اینست که چهار تا رساله شیعیان را نمیگیرید بخونید! بعدش اینجا منو متهم میکنید که چرا حرف شیعیان رو اینجا نقل کردم
اصلا برید از علمای شیعه سوال کنید که حکم ختنه چیه تا جوابتون رو بگیرید ;)

Mr.Dambalos
Friday 27 March 2009, 07:32PM
حذف میشه برای اینکه چیز درست و حسابی نیست شما مثل اینکه فقط رساله های شیعه رو به اهداف خاص میخونید رساله های اون بالایی هارو یا نخوندی یا خوندی در این مورد جوابی نداری اگر واقعا هدفت نقد بود فقط به شیعه نمیچسبیدی

yar-mahdi
Sunday 29 March 2009, 04:12PM
بسم الله الرحمن الرحيم

ختنه کردن دختران طبق نظر مشهور علمای شیعه "مستحب" است ،
از باب نمونه ، علامه حلی از فقهای شیعه ، در کتاب " تبصرة المتعلمین" با عبارت « و خفض الجواري مستحب » ( در باب نکاح ) بدان اشاره داشته
اما در مورد نظر علمای اهل سنت ،
براي نمونه به لینک زیر مراجعه کنید تا ببیند چگونه عالمی مانند شیخ حسان این مسئله رو از جوانب مختلف بررسی کرده و جواب داده :
http://www.islamway.com/?iw_s=Lesson&iw_a=view&lesson_id=61934

والله اعلم
ناقص‌سازی جنسی زنان یا به اصطلاح "ختنه" آنها، رسمی است که در میان گروهی از اعراب و به ویژه مسلمانان ساکن شمال آفریقا رایج است. طبق آمار سازمان ملل در سال ۲۰۰۳، ۹۷ درصد زنان متاهل مصری ختنه شده بودند. ختنه دختران در برخی نواحی جنوبی و غربی ایران نیز متداول است. بنیاد جمعیت سازمان ملل خواستار تعهد جدی‌تر دولت‌ها برای سرمایه‌گذاری و اجرای برنامه‌هایی برای توقف و پیشگیری از ختنه دختران شده، زیرا طبق آمار هنوز هم به طور سالانه، سه میلیون دختر در معرض خطر ختنه قرار دارند. سازمان ملل، نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق زنان، سالهاست که برای توقف چنین رسمی در جوامع افریقایی، عربی و اسلامی تلاش می‌کنند. در چند کشور افریقایی از جمله مصر، قوانینی علیه ختنه زنان تصویب شده‌اند. در ایران هنوز انجام این سنت به طور رسمی تایید نمی‌شود و دولت نیز تاکنون اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده است.

اهل تسنن و ختنه دختران

گزارش‌های مربوط به ختنه دختران در ایران، از جنوب و غرب کشور می‌رسند. مثله کردن اندام جنسی دختران به نام ختنه، در استان‌های خوزستان، لرستان و بیش از همه کردستان معمول است. هرمزگان و بنادر گنگ و جاسک از جمله شهرهای جنوبی ایران هستند که در آنها ختنه دختران یک رسم است. گفته می‌شود این رسم در مناطق جنوبی ایران از طریق رفت و آمد دریایی به هند و سومالی وارد کشور شده است.

در غرب، ختنه زنان در آذربایجان، اورامانات، بانه، نوسود، پاوه، پیرانشهر و حتی اطراف ارومیه در موارد متعدد به چشم می‌خورد. پروین ذبیحی یکی از فعالان حقوق زن در مریوان که کتابی در باره ختنه زنان در کردستان عراق را نیز ترجمه کرده، در گفتگوبا دویچه‌وله به ریشه‌های مذهبی در این زمینه اشاره می‌کند. او می‌گوید که برای بسیاری در این مناطق، ختنه یک فریضه مذهبی است و این در میان سنی مذهب‌ها و شافعی مذهب‌ها، سنتی اسلامی تلقی می‌شود. پروین ذبیحی تاکید می‌کند که نمونه‌ها ابدا تک و توک نبوده و فراگیرند: "یکی از دوستان من در بوکان معلم است. در یک کلاس ۴۰ نفری، ۳۸ نفر بومی بوده‌اند و دو نفر دیگر غیربومی. از میان غیربومی‌ها، ۳۶ نفر ختنه شده بودند. در پاوه آمار صد در صد بوده و الان کمی کند شده است. ما به روستای کم جمعیتی رفتیم که ۴۸ زن در آنجا از سه نسل مختلف ختنه شده بودند."
منبع: چگونگی و چرایی ختنه دختران در کردستان (http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3721869,00.html)

جناب مهدی از کسی نقل قول کرده اند که لعن خلفاء را جایز نمیداند و نیز معتقد به ضعف سندی زیارت عاشورا است
اگر ایشان مرجع تقلید شماست پس چرا از ایشان تقلید نمیکنید و خلفاء را لعن میکنید ؟
والله اعلم
انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال!

yar-mahdi
Sunday 29 March 2009, 04:28PM
در بین شیعیان نیز ختنه زنان بجز یک استثنا شیوع نمی‌دارد: فرقه مستعلوی (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C) که ریشه خود را به فاطمیان می‌رسانند و در این مورد پیرو تعلیمات قاضی ابو حنیفه النعمان میباشند. نظر کلی شیعیان بر پایه حدیثی است که ابن بابویه از علی، امام نخست شیعیان نقل می‌کند که «ایرادی ندارد اگر زنان را ختنه نکنید، ولی برای مردان واجب است». همچنین علامه حلی (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%AD%D9%84%DB%8C) نیز حدیثی را از علی ابن ابیطالب نقل می‌کند که «ختنه مردان واجب است، ولی ختنه زنان توصیه می‌شود.»[۷] (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87_%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86#cite_note-EWIC-6) بااینحال، چون این عمل در بین ایرانیان و عراقیان پایگاه فرهنگی نداشته‌است، در بین شیعیان یافت نمی‌شود.[۷] (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87_%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86#cite_note-EWIC-6)
منبع : ختنه زنان (http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87_%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86)

yar-mahdi
Sunday 29 March 2009, 04:40PM
نظر اسلام در مورد ختنه کردن زنان و نظر مراجع تقلید چیست؟

ختنه کردن دختران و زنان مستحب است، ولی در حال حاضر به این امر عمل نمی شود.
مرحوم صاحب جواهر فرموده: ختنه زنان که از آن به "خفض الجواری" تعبیر می شود، مستحب است و دلیل آن اجماع و روایات مستفیض است.(1)
صاحب وسائل (ره) می فرماید: ختنه زنان مستحب است. حضرت صادق(ع) فرمود: "ختنه زنان کرامت و کار خوبی است و چه چیز افضل از کار خوب است؟"(2)
آیت الله ناصر مکارم شیرازی می فرماید: ختنه کردن دختران و زنان نزد علمای شیعه به اجماع و اتفاق واجب نیست، ولی حکم به استجاب آن کرده اند، و فعلا در محیط اسلامی به این امر عمل نمی شود، زیرا به اتفاق علمای شیعه جزء واجبات نیست و لزومی ندارد به چنین کاری اقدام کنند.(3)
پی نوشت ها :
1- جواهر الکلام ، ج31،ص 262.
2 - وسائل الشیعه ، ج5، ص 447.
3- آیت الله ناصر مکارم شیرازی، استفتاآت ج2، ص 377.

منبع (http://www.porsojoo.com/en/node/63521)

yar-mahdi
Sunday 29 March 2009, 04:42PM
تعرّض الشيخ الأستاذ المرجع مكارم الشيرازي – حفظه الله تعالى – إلى مسألة ختان البنات في بحث خارج الفقه وإليك تقرير ما تفضّل بذكره :

قال الشهيد الثاني ( يستحب خفض الجواري والنساء وليس بواجب إجماعاً [ هل الإجماع على الاستحباب أو على نفي الوجوب , الأولى إرجاعه إلى الأخير مع عدم القرينة الخاصة ] روى عبد الله بن سنان عن الصادق – عليه السلام – قال : ختان الغلام من السنة , وخفض الجارية من السنة ) مسالك الأفهام 8 : 405 .

والموجود في الروايات " خفض الجارية ليس من السنة " .
قال صاحب الرياض ( خفض الجواري مستحب شرعاً بلا خلاف , وهو الحجة مع المسامحة في أدلة السنن ) رياض المسائل 7 : 234 . والظاهر أن الروايات ضعيفة في رأيه , فأراد الاستناد إلى قاعدة التسامح , وهي لم تثبت عندنا .
وادعى صاحب الجواهر الإجماع على الاستحباب , جواهر الكلام 31 : 262 .
وقال ابن قدامة في كتاب الطهارة ( ويشرع الختان في حق النساء أيضاً , قال أبو عبد الله وحديث النبي – صلى الله عليه وآله – " إذا التقى الختانان وجب الغسل " فيه بيان أن النساء كن يختتن ) المغني 1 : 71 .
قوله ( يشرع ) أعم من الوجوب والاستحباب , بل ظاهره الإباحة والتخيير . نعم , قال ابن قدامة أيضاً ( فأما الختان فواجب على الرجال ومكرمة في حق النساء , وليس بواجب عليهن , هذا قول كثير من أهل العلم ) المغني 1 : 100 .

ويستفاد من الروايات أن ختان البنات كان موجوداً قبل الإسلام :

صحيحة محمد بن مسلم عن أبي عبد الله – عليه السلام- قال : لمّا هاجرت النساء إلى رسول الله – صلى الله عليه وآله – هاجرن فيهن امرأة يقال لها " أم حبيب " وكانت خافضة تخفض الجواري , فلما رآها رسول الله – صلى الله عليه وآله – قال لها : يا أم حبيب العمل الذي كان في يدك هو في يدك اليوم . قالت : نعم يا رسول الله – صلى الله عليه وآله – إلا أن يكون حراماً فتنهاني عنه . قال : بل حلال ...... . وسائل الشيعة ب 18 ح 1 .
ورواية قطب الرواندي في لب اللباب ( ولم يبايع النبي – صلى الله عليه وآله – أحداً من النساء إلا مختونة ) مستدرك الوسائل ب 42 ح 4 .

وهنا عدة روايات تدل على نفي الاستحباب :

صحيحة أبي بصير يعني المرادي قال : سألت أبا جعفر – عليه السلام – عن الجارية تسبى من أرض الشرك فتسلم فيطلب لها من يخفضها فلا يقدر على امرأة . فقال : أما السنة فالختان على الرجال , وليس على النساء . وسائل الشيعة ب 56 ح 1 .
والظاهر من الرواية نفي الوجوب والاستحباب . ولو كان مستحباً لحثّ عليه .
عبد الله بن سنان عن أبي عبد الله – عليه السلام – قال : ختان الغلام من السنة , وخفض الجارية ليس من السنة. وسائل الشيعة ب 56 ح 2 .
عن أبي عبد الله – عليه السلام – قال : خفض النساء مكرمة وليس من السنة ولا شيئاً واجباً , وأي شيء أفضل من المكرمة. وسائل الشيعة ب 56 ح 3.
والظاهر أن المراد من " مكرمة " أنه سبب لشخصية المرأة ومكانتها في ذلك الوقت .
عن معاوية بن عمار عن أبي عبد الله – عليه السلام – في قول سارة " اللهم لا تؤاخذني بما صنعت بهاجر " أنها كانت خفضتها لتخرج من يمينها بذلك . وسائل الشيعة ب 58 ح 3 .
ويستفاد من الروايات أن سارة حلفت بأن تقطع رأس هاجر , وحتى تخرج من هذا الحلف قامت بخفضها , ولو كان الخفض عملاً مستحباً لما كان داع لطلب عدم المؤاخذة .

ويرد على ذلك :
1- هذا الحلف باطل , وكذا قيام الخفض مكان المحلوف به .
2- يمكن أن يكون الاستغفار للقيام بهذا العمل بدون إذن هاجر .

وهنا روايات تدل على الاستحباب :

مرسلة عبد الله بن سنان عن أبي عبد الله – عليه السلام – قال : الختان سنة في الرجال , ومكرمة في النساء . وسائل الشيعة ب 58 ح 1 .
معتبرة الفضل بن شاذان عن الرضا – عليه السلام – أنه كتب إلى المأمون : والختان سنة واجب للرجال , ومكرمة للنساء . وسائل الشيعة ب 52 ح 9 .
وهناك عدة روايات تدل على أن الخفض مكرمة للنساء , فراجع مستدرك الوسائل , وكتب العامة .
والكلام في تفسير " مكرمة " هل المراد الاستحباب , أو المكرمة العرفية كجراحة التجميل في عصرنا الراهن. ويدل على الثاني الروايات النافية الوجوب والسنة عن الخفض . مضافاً إلى تكملة قصة أم حبيب المتقدمة ( فادني مني حتى أعلمك , قالت : فدنوت منه , فقال : يا أم حبيب إذا أنت فعلت فلا تنحكي ولا تستأصلي وأشميّ فإنه أشرق للوجه وأحظى عند الزوج ....) .
وإذا لم نقبل المكرمة العرفية فلا أقل من الإبهام في تفسيرها .
وقد استدل بقوله " إذا التقى الختانان " فيدل على أن للمرأة ختان . ويرد عليه عدم استفادة استحباب ختان المرأة من ذلك .
والحاصل : روايات الاستحباب في دلالتها تردد , وروايات نفي الاستحباب تستحق الملاحظة.

أما الإجماع فهو مدركي , مضافاً إلى عدم تعرض بعض الفقهاء لهذه المسألة , فالإجماع غير متحقق .
قال الميرزا القمي – عليه الرحمة – ( وأما السؤال عن خفض الجواري فلا خلاف في استحبابه [ لم يقل إجماع ] وعدم ظهور الخلاف يكفي للمسامحة في السنن وإن كان الأخبار ليست بصريحة في الاستحباب , بل في بعضها نفي كونه من السنة ) . جامع الشتات 4 : 614 .
وقد تقدم أن قاعدة التسامح في أدلة السنن غير ثابتة لدينا , بل المستحبات والمكروهات تحتاج إلى دليل معتبر أيضاً .
وعلى فرض استحباب الخفض فإنما هو قطع الشيء القليل بحيث لا يضر المرأة .
جاء في الفقه الإسلامي وأدلته 1 : 461: ( والختان في المرأة قطع أدنى جزء من الجلدة التي في أعلى الفرج ) .

منبع : ختان البنات (http://www.raoofonline.com/index.php?T=21&id=11)

مهدی313
Sunday 29 March 2009, 08:55PM
نظر اسلام در مورد ختنه کردن زنان و نظر مراجع تقلید چیست؟

ختنه کردن دختران و زنان مستحب است، ولی در حال حاضر به این امر عمل نمی شود.
مرحوم صاحب جواهر فرموده: ختنه زنان که از آن به "خفض الجواری" تعبیر می شود، مستحب است و دلیل آن اجماع و روایات مستفیض است.(1)
صاحب وسائل (ره) می فرماید: ختنه زنان مستحب است. حضرت صادق(ع) فرمود: "ختنه زنان کرامت و کار خوبی است و چه چیز افضل از کار خوب است؟"(2)
آیت الله ناصر مکارم شیرازی می فرماید: ختنه کردن دختران و زنان نزد علمای شیعه به اجماع و اتفاق واجب نیست، ولی حکم به استجاب آن کرده اند، و فعلا در محیط اسلامی به این امر عمل نمی شود، زیرا به اتفاق علمای شیعه جزء واجبات نیست و لزومی ندارد به چنین کاری اقدام کنند.(3)
پی نوشت ها :
1- جواهر الکلام ، ج31،ص 262.
2 - وسائل الشیعه ، ج5، ص 447.
3- آیت الله ناصر مکارم شیرازی، استفتاآت ج2، ص 377.

منبع (http://www.porsojoo.com/en/node/63521)
ابو بصیر مرادی از امام محمد باقر (ع) روایت می کند. می گوید: «از امام باقر (ع) درباره کنیزی پرسیدم که از سرزمین شرک به اسارت گرفته شده و اسلام آورده است. خواستند که او را ختنه کنند، نگذاشت که کسی این کار را انجام دهد. حضرت فرمود: سنّت ختنه برای مردان است و نه برای زنان».
در روایت دیگری آمده است: «ختنه کردن پسر بچگان سنّت است ولی ختنه کردن دختران سنّت نیست.»
در روایت سوّم سنت بودن ختنه کردن دختران نفی شده است، ولی جزو سنّت های پسندیده اجتماعی به حساب آمده است. مسعدة بن صدقة از امام صادق (ع) روایت می کند که فرمود: «ختنه کردن زنان پسندیده است ولی جزو سنّت نیست و واجب هم نیست.»

اینها را هم درنظر داشته باش

Mohammad 1985
Sunday 29 March 2009, 11:12PM
:قانون(1): اهانت به اقوام و ملیت ها مغایر با قوانین توافقی ثبت نام است .

غريبه
Thursday 2 April 2009, 09:32PM
واقعا که گریم گرفت برای نادونیشون درد بچه های بی گناه:mad:

دارا
Monday 6 April 2009, 06:37PM
به نظر من خیلی بیش از حد احساساتی شدید

سوال ؟
اگر یک مقاله اینطوری در مورد پسران نوشته بشه هم همینقدر احساساتی میشید ؟

چرا ؟ چون به اون عادت دارید و به این عادت ندارید ؟
از کجا معلوم این هم اثرات بهداشتی مثبتی مثل اون نداشته باشه ؟

پس لطفا احساساتی نشید :D

Mr.Dambalos
Monday 6 April 2009, 07:12PM
نکنه شما با این کار موافقید؟ از اثراتش شنیدید؟

imanagha83
Monday 6 April 2009, 11:16PM
به نظر من خیلی بیش از حد احساساتی شدید

سوال ؟
اگر یک مقاله اینطوری در مورد پسران نوشته بشه هم همینقدر احساساتی میشید ؟

چرا ؟ چون به اون عادت دارید و به این عادت ندارید ؟
از کجا معلوم این هم اثرات بهداشتی مثبتی مثل اون نداشته باشه ؟

پس لطفا احساساتی نشید :D


فکر میکنم که اشتباه شما هم در اینست که دو چیز که در ماهیت تفاوت اساسی دارند رو با هم مقایسه میکنید ...
طبق روایاتی که دوستان آوردند متروک گذاشتن این عمل موجب خسران نخواهد شد ... حالا برای اینکه شما بتونید ثابت کنید که ختنه کردن دختران با توجه به اینکه اگر رواج داشت باعث حساسیت کمتری میشد لطف کنید و روایاتی مواتر از ائمه در واجب نبودن ختنه پسران بیاورید ... (واین و دوستانه بهتون میگم لطفا در موقع اظهار نظر در مورد دختران طوری ننویسید که خشونت بادیه نشینی در آن موج بزند!:) )

Mohammad 1985
Tuesday 7 April 2009, 01:06AM
به نظر من خیلی بیش از حد احساساتی شدید

سوال ؟
اگر یک مقاله اینطوری در مورد پسران نوشته بشه هم همینقدر احساساتی میشید ؟

چرا ؟ چون به اون عادت دارید و به این عادت ندارید ؟
از کجا معلوم این هم اثرات بهداشتی مثبتی مثل اون نداشته باشه ؟

پس لطفا احساساتی نشید :D
واقعا متاسفم برای این طرز تفکرت

A.S.H.K.A.N
Wednesday 22 April 2009, 03:44PM
با سلام

به كدوم مذهبي كه هستم فرقي نميكه ولي يك مسلمانم

اين عمل اول و آخرش ناشايت هست و به نظر من كله حقوق زنان را زير سوال ميبره

ختنه در مردها به اين منظور صورت ميگيره كه در سنين بلوغ جلوي هر گونه بيماري هاي عفوني و جنسي را بگيره

ولي در دخترها كه هيچ گونه انزال خارجي ندارند كار واقعا اشتباهيه

اين از لحاظ پزشكي نيز ثابت شده چون زنها با تخمك كذاري باردار ميشوند نه با اسپرم

هر مرجع تقليدي هم كه اين حرف را زده بهتره تجديد نظر كنه

اگر دختر مرا بخوان ختنه كنن 100 % طرفي كه ميخواد اين كار را انجام بده ميكشم

حتي اگر طرف زنه خودم باشه

اين يه طرز فكر غلط هستش كه توي مغز همه ي سني ها و ناقص اللدين ها فرو رفته

الان قرن 21 هستش نه قرن 10 هجري چشماتون را وا كنيد

علم اونقدر پيشرفت كرده كه همه ي اين جواب ها را داده خرافات را كنار بزاريد

با چند حديث كه حتي نميشه به درست بودن آنها اعنماد كرد چرا مردم را گمراه ميكنيد

خدايا از اينكه دختر من سالم و بدون هيچ گونه تسرف مثلا پزشكانه كنارمه واقعا شكر ميكنم

لعنت خدا بر فردي كه اين روش را ابدا كرده

اميدوارم توي قيامت آهن مذاب بزنن روي پيشونيش لعنت خدا برهمه ي كساني كه دارن در تحقق اين روش حيواني و غير انساني تلاش ميكنن

farzad_teh
Friday 24 April 2009, 12:11PM
وای ./ عجب دور و زمونه ای داریم ./

آقامجید
Monday 15 June 2009, 08:48AM
به نظر من مطرح کردن مباحث اختلافی نباید دراین گونه تالارها مطرح شود چراکه خیلی ها علم به مباحث اختلافی نداشته و احتمال گمراه شدنشون هم وجود داره
لذا من از اون کسی که این عکسا رو گذاشته می خوام خدا رو در کاراش در نظر بگیره و یه مباحث قابل استفاده برا همه رو مطرح کنه
ضمناً این عکسا هیچ چیزی رو نمی تونه ثابت کنه
در این موارد کمی از خدا بترسیم
اللهم اهدنا الی صراط المستقیم غیر صراط المغضوبین و الضالین

asalbanoo
Monday 22 June 2009, 10:14AM
به نظر من عمل وحشيانه ايه

Mohammad 1985
Tuesday 23 June 2009, 02:34AM
وحشیانه احمقانه خریته دیگه کی بعضیا تعصب رو کنار میزارن و فقط مثل گوسفند دستورات من درآوردی بعضی دیگه رو اجرا نمی کنن من نمی دونم !

پاییزان
Thursday 2 July 2009, 12:35PM
بسم الله الرحمن الرحيم

ختنه کردن دختران طبق نظر مشهور علمای شیعه "مستحب" است ،
از باب نمونه ، علامه حلی از فقهای شیعه ، در کتاب " تبصرة المتعلمین" با عبارت « و خفض الجواري مستحب » ( در باب نکاح ) بدان اشاره داشته


والله اعلم

علما خيلي بيجا كردن كه چنين نظري دادن

پاییزان
Thursday 2 July 2009, 12:39PM
چه جلب :D

جالب نيست :confused:
حيواني و شرم اوره

M@j!D
Saturday 29 August 2009, 05:28AM
جوابی ندارم چون اطلاعی نداشتم تا الان به محض صحت وسقم گفته های دوستان عرایضم را تقدیم می کنم گر چه به نظر تکان دهنده بود اما الله واعلم ولاغیر

bibakabiran
Friday 8 January 2010, 09:58PM
http://pulebedunezahmat.blogfa.com
کسب درامد با رایانه بدون انجام کاری و تنها با نصب یک برنامه
هوشمند کوچک